Skocz do zawartości

Suzuki gs 500 obroty i czyszczenie gaznika


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli dysze masz inne niż oryginalne ? I śruby składu mieszanki wolnych obrotów też masz wykręcone inaczej niż mówi serwisówka ?

 

Jak bardzo powoli dodasz gazu to też zgaśnie ? Co z kolorem świec po pracy na wolnych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po prostu porządnie wyczyścić gaźnik, wszystkie dyszki i rozpylacze, mają być wykręcone i drapnięte, odpowiednimi druciczkami w celu usunięcia osadu z naszej "ekologicznej" benzyny...

Pradwopodobnie( 90%) nie wyczyściłeś dyszy wolnych obrotów, bo nie ma przejścia z wolnych na średnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, zaraz robię nagranie na YouTube i podesle wam tu link to będzie myślę najlepiej

 

Dobra jednak jest to trudniejsze niż mogło by się wydawać. Świece po rozgrzaniu lekkim całe okopcone , dziwnie wgl dziś chodzi na obrotach nie stoi bez ssania , faluje na obrotach, po rozgrzaniu na ssaniu nawet nie chce palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworów mam nadzieję jesteś pewien na 100% że są ok :dry:

 

Ja bym proponował poskładać te gaźniki na oryginalnych dyszach i oryginalnych ustawieniach, zobaczył jak to chodzi i wtedy brał się za wymianę dysz itd. Ile masz wykręconą śrubę od składu wolnych obrotów i ile powinna być wg serwisówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może raz jeszcze sprawdź poziom paliwa, pisałeś że robiłeś to rurką (fizyka) tylko pytanie czy na 100& nie było w rurce powierza ? czasami robi się bąbelek przy samym gaźniku i pomiar się rozjeżdża o czasami 2mm żeby się nie pojawiły te bąbelki trzeba jak najszybciej odkręcić śrubę/zaworek tak by pęd paliwa wypchnął je do wężyka. Dodatkowo polecam na końcu założyć małą strzykawkę bez tłoczka będzie lepiej widać poziom. I tak możesz zrobić tylko wtedy jak serwisówka podaje taką możliwość, i jest tam napisane jak ustawić gaźniki do tego pomiaru (przeważnie idealnie w pionie w obu płaszczyznach i jest to niezmiernie ważne.

 

Odpalasz go teraz na ssaniu czy bez jak strzela ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ssania wgl nie pali, na ssaniu strzela. Teraz znów ściągnąłem zbiornik i czekam na jakiś pomysł bo już sam nwm. Nie próbuje już odpalac bo jak strzela to urywa uszy a nie jestem pewien czy coś się może stać. Z zaworami jestem pól na pól pewny że są prawidłowo zrobione ale wczesniej jeździłem na nich bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zapytaj kolegi jakie luzy Ci poustawiał na każdym z zaworów a nie na słowo że "jest okej". I czy rozrządu nie ruszał.

 

No i te gaźniki trzeba na spokojnie i dokładnie zrobić i z tym poziomem paliwa z rurką jak Ci pisałem już, nie może być nawet najmniejszego bąbelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziękuję, teraz powiedział że nic nie ustawiał bo listki wchodziły spokojnie 0.03mm do 0.08mm i że niby jest ok.

A z gaznikami teraz zrobilem tak, zalalem gazniki i pospuszczalem z kazdej komory do pojemników i zdjalem komory i powlewałem uważnie. W kazdej komorze jest idealnie pełno paliwa. Klade je na stół i lece od nowa , kurde jakie to męczące jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe trzeba sprawdzic dla porzadku, to nie jest straszna robota tyiko 4 zawory o ile mnie pamiec nie myli.

Centralny podnozek, swiece out, pokrywa zdjeta i krecisz tylnym kolem tak zeby ustawic jeden ylinder w suwie pracy czyli tlok w najwyzszym punkcie i oba zawory zamkniete. Potem to samo z drugim.

Potem gazniki, na ktore stawiam ze nie zostaly dobrze wyczyszczone tylko ruszone i brud znowu zablokowal kanaliki wolnych.

Trzeba kupic puszke carbcleanera w sprayu i gazniki na stol, zdjac gore z membranami i komory plywakowe.

Jak to zrobisz to napisz i powiem co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wykrecasz sruby regulacji mieszanki na wolnych zupelnie zeby miec tam dziure i wykrecasz dysze wolnych, ktore wkrecone sa od dolu korpusow obok dysz glownych. Sprawdzasz czy widzisz swiatlo przez otworki dysz, jesli widzisz to odkladasz na bok.

Masz teraz otwory od dolu i z boku korpusu. Patrzysz na korpusy z gory ( tam gdzie byly przepustnice podnoszone i znajdujesz otworki wylotu mieszanki wolnych i przejscia na dnie gardzieli gaznikow pod przepustnicami. Obracasz gazniki zeby widziec wnetrze korpusu, ale nie strzelic sobie w oko, zatykasz jednym palcem dziure po dyszy wolnych od dolu i strzelasz sprayem we wnetrze dziury po srubie regulacji wolnych, wtykajac rurke puszki jak najglebiej.

Powinienes widziec chmurki spray'u lecace ze wszystkich otworkow wewnatrz gardzieli gaznika.

Jezeli nie leca to probujesz je przepchac cienkim drucikiem, jednoczesnie puszczajac carb cleaner z drugiej strony.

Potem zmieniasz pozycje palca zatykajacego na dziure po srubie i strzelasz od dolu z miejsca dyszy wolnych, przeplyw w obie strony powinien by wolny i pewny, a chmurki spray'u mocne i lecace co najmniej do pelnej wysokosci gardzieli ktora wlatuje powietrze do gaznika.

Powtarzasz z drugim gaznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik rozebralem, przejrzalem powolutku wszystkie dysze pod latarką, później sroby od regulacji też powyciagalem i sprawdzilem te kanały, wszystko wydaje się ładnie wyczyszczone i okej. No ale jak trzeba to trzeba , jutro kupię carb cleaner, wymyje dysze i gaznik tak jak trzeba. Złoże wszystko na tych nowych oringach i dam znać znów

 

Dobraa zdenerwowalem sie, jutro zamawiam nowy filtr powietrza i olej z filtrem, swiece też zaloze nowe , zobaczymy co to będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...