kukiz1986 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 A więc tak, od początku...Cbr 954 RR, jak wiadomo dość awaryjny model. W moim przypadku nie polatałem długo.Normalna jazda i pod koniec sezonu problemy z odpalaniem na gorącym, chwilę postała i pali od strzała. Długie poszukiwania i diagnoza... pęknięta tuleja cylindra nr3. Udało mi sie kupić tanio dobry blok ale nie rozebrałem jeszcze do końca mojego silnika. Po rozebraniu moim oczom ukazała się zatarta panewka główna na środkowym czopie... Gdybym wiedział kupiłbym cały silnik ale skoro już mam kartery postanowiłem spróbować to poskładać. Licząc na to że ktoś tą panewkę może przytarł z braku oleju lub z niedbałego montażu (silnik jak się okazało był wcześniej rozbierany - nie wiem z jakiego powodu). Usadowiłem wał na starym bloku na 2 skrajnych panewkach głównych. Dokręciłem zegar na statywie i sprawdziłem bicie na środkowym czopie. Sprawdzalem w kilku serwisówkach i podają service limit 0.3! Co jest dla mnie nie do pomyślenia! Mój wał ma bicie 0,06mm. Więc uznałem że jest jeszcze godny próby założenia go. Wg numerów na bloku i wale dobrałem panewki główne. ZIEL, BR, ZIEL, BR, ZIEL Zamówiłem w serwisie hondy i dziś dojechały. Wszystko mam przygotowane.Gniazda panewek lekko przejechane papierem 3000 w celu zebrania nierówności i dobrego osadzenia, odtłuszczone i umyte, wszystko wydmuchane pod dużym ciśnieniem, drożność kanałów olejowych sprawdzona, rozpisane momenty i kolejności dokręcania śrub, klucze dynamometryczne i trochę pojęcia ale przyznam że silnika motocyklowego jeszcze nie składałem... Pytanie do Was, użytkowników tego wielkiego forum i pewnie w dużej liczbie dobrych mechaników motocykowych. SKŁADAĆ TO? Czy dać spokój z powodu przytartej środkowej panewki i wielu innych powodów? Jak czytam inne fora to silniki nie dolatywały 1tys km po jakiejkolwiek ingerencji. Czy jeśli już składać to mogę liczyć na jakieś porady co do montażu? Na co zwracać uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomis69 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Szczerze? Jak dla mnie za dużo rzeźby. Nawet jeżeli przejedzie i 5tys pomyśl co się może stać, gdy będziesz jechał 200-240km/h i na przykład korba postanowi się przewietrzyć... Życia i zdrowia nie kupisz - kup nowy piec i śmigaj. Możesz też go sprzedać tak jak stoi i kupić coś nowszego :) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 A cóż masz teraz do stracenia :)Zakładaj i testuj, a później daj znać ile piec wytrzymał.Będzie kolejne doświadczenie i nauka dla potomnych. Najgorsze jedyne to jak kolega wyżej pisze - żeby Ci czasami pieca nie zblokowało przy 200km/h :ohmy: Panewki nowe, ale wał już swoje dostał i to najszybciej wyjdzie bokiem... Ps. Ja bym zrobił z tego piec doświadczalny i np. zalał go ceramizerem - byłyby 2 testy na raz :) Takze tak czy siak panewka się odezwie a ie to pojeździ? ja bym to wykorzystał i miał piec do katowania :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Ale siarczyste "ku*wa" powie jak mu zrobi panewka puk puk w pierwszych 100 km... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Ale siarczyste "ku*wa" powie jak mu zrobi panewka puk puk w pierwszych 100 km... Po czym taki wniosek? Bez przesady chyba? Zaraz będzie że po odpaleniu zacznie pukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Ale Twoja wola co zrobisz, jak masz czas i pieniądze to składaj i podziel sie refleksjami. Ja znam duzo rożnych przypadków. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Niech Ci zmierzą wał w jakims zakładzie dla pewności i jeśli faktycznie jest w tolerancji to próbuj. I tak już wydałeś kasę na wszystkie części. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Ale Twoja wola co zrobisz, jak masz czas i pieniądze to składaj i podziel sie refleksjami. Ja znam duzo rożnych przypadków. Przypadki działające czy raczej nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Daj zdjęcie jak wygląda wał bo skoro zatarło panewke to raczej jest nie do uratowania. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Zdjęcie środkowego czopu (tam gdzie zatarło panewkę) Edytowane 9 Listopada 2016 przez kukiz1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomis69 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Chciałbym jeszcze tylko dodać, że jak strzeli korba to gorący olej może zapalić Twój motocykl ( domyślam się, że nie wozisz ze sobą gaśnicy :D ) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Chciałbym jeszcze tylko dodać, że jak strzeli korba to gorący olej może zapalić Twój motocykl ( domyślam się, że nie wozisz ze sobą gaśnicy :D ) Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkA co się tak na te korby uparłeś?Problem dotyczy panewki głównej. Korby nie były wg ruszane i są ok! Gaśnicy nie wożę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Na zdjęciach dokładnie nie widzę ale jeśli nie ma tam żadnych rys ani śladów uszkodzeń to dałbym do pomierzenia i jeśli wszystko gra to składał. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Jeszcze jedna mała rada - przyjrzyj się pompie oleju, oraz kanałom olejowym, bo ta panewka z kaprysu się nie przytarła. Ja bym składał, ze zdjęcia ciężko coś wywnioskować, ale mogę iść o zakład, że połowa tych "nowych" silników, które możesz kupić jako alternatywa jest w gorszym stanie niż Twój egzemplarz:) Z drugiej strony łożyska ślizgowe już tak mają, że jak zaczną się sypać, to lecą w oczach. Jedyne czym teraz ryzykujesz to stratą czasu:) A co do osób, które przewidują tragiczny koniec tej historii, to rozumiem że co kilka godzin rozbierają cały motocykl w mak i weryfikują zużycie podzespołów, aby nie dopuścić do nagłej awarii :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukiz1986 Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Jeszcze jedna mała rada - przyjrzyj się pompie oleju, oraz kanałom olejowym, bo ta panewka z kaprysu się nie przytarła. Ja bym składał, ze zdjęcia ciężko coś wywnioskować, ale mogę iść o zakład, że połowa tych "nowych" silników, które możesz kupić jako alternatywa jest w gorszym stanie niż Twój egzemplarz:) Z drugiej strony łożyska ślizgowe już tak mają, że jak zaczną się sypać, to lecą w oczach. Jedyne czym teraz ryzykujesz to stratą czasu:) A co do osób, które przewidują tragiczny koniec tej historii, to rozumiem że co kilka godzin rozbierają cały motocykl w mak i weryfikują zużycie podzespołów, aby nie dopuścić do nagłej awarii :DZostała mi głowica i odpalam. Oczywiście z podpiętym czujnikiem ciśn oleju. Dam znać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.