Skocz do zawartości

Czym można doraźnie uszczelnić cieknący bak?


ded
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ze spawaniem zbiornika paliwa, radzę obchodzić się jak z potencjalnyą petardą....

Ja miałem 2 spawane zbiorniki w tym celu:

- rozbiera się ze wszystkiego, z kranikiem wężykami, zostaje goły sam zbiornik paliwa

- wstępnie przepłukuje się go ciepłą wodą z detregentami( np. płyn do naczyń)

- wstawia się go do porzuconego na podwórku dużego Fiata( 125 P) na ok. 3 miesiące

- potem ponownie płucze się kilka razy ciepłą wodą z detregentami

- potem dopiero znajduje się odpowiednią taczkę by zmieścił się cały zbiornik, napełnia wodą i zatapia się zbiornik - oczywiście też napełniony wodą - wystaje z wody tylko ten element który ma być spawany

- spawanie

- potem po czyszczeniu spawów- zabezpieczanie zbiornika, ja używałem w tym celu specyfików z USA - nie pamiętam nazwy Rust coś tam Rustycol alboco...to zestaw 3 komponentów

 

... ale pewnie łatwiej kupić w miarę dobry zbiornik na e-bayu...

 

... a dla niedowiarków, dam przykład z lat 80-tych jak sąsiad usłyszał, że żeby pospawać cieknący zbiornik w jego maluchu najpierw trzeba wypalić opary na tzw strzelawkę w tym celu trzeba zbiornik wrzucić do ogniska...no sąsiad zdążył w porę spier....ć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem, dlatego postępowałem j/w i żyję.... :icon_mrgreen: ... a te specyfiki zza wody to do oczyszczenia i zakonserwowania zbiornika po operacji...a motocykle to mój ( były)

Ducati 748S i kolegi 748, ponieważ te generacje ( 1994-2001, dotyczy również 916 i 996) mają wadę fabryczną w postaci zbyt cienkiej ścianki przy tylnym mocowaniu zbiornika do ramy, od wibracji ścianka powoli pęka i widać pocenie się na lakierze a potem leje na tylny cylinder...

 

P.S. A postępowałem zgodnie ze wskazówkami Ryśka z Jedwabnego ( zresztą on to spawał) .... a z jego zdaniem należy się liczyć, bo nikt w PL nie ma takiego doświadczenia z mechaniką motocyklową....

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten zbiornik z allegro który podlinkowałem wcześniej. Na zewnątrz spoko, jest trochę rys ale nie mój kolor więc i tak pójdzie do lakieru. W środku tylko odrobina nalotu, pojedyncze rdzawe kropki. Zamierzam przepłukać naftą i liczę że to wystarczy. Zobaczymy.

 

W moim moto kranik ma wbudowany taki filtr, który znajduje się w zbiorniku. Ktoś dołożył za kranikiem jeszcze filtr Filtron PS822. Ktoś się orientuje czy nie tłumi on przepływu paliwa? Dodatkowy filtr chyba warto mieć, prawda? Niby producent nie przewidział, ale paliwo mamy jakie mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...