Skocz do zawartości

Nadmierne spalanie oleju Hayabusa 1999


KIKIWILDA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z hayabusą z 1999 r a właściwie mój kolega ma( temat wrzucony na jego prośbę)

Silnik pali bardzo ładnie na zimnym czy ciepłym nie ma praktycznie żadnych większych wycieków oleju (no poz kapą sprzęgła ,która się delikatnie poci)

Nie ma problemów z obrotami itd luzy zaworowe nie dawno robione

Przy spokojnej jeździe nie pali oleju ale ostatnio po przegonieniu jej ponad 300 km/h autostradą z Poznania do Nowego Tomyśla i z powrotem ubyło chyba z 1,5 litra oleju !

Co może być powodem aż tak nadmiernego zużyci oleju ?

Moto trochę kopci przy maksymalnych obrotach ciemnym dymem z wydechów

Przebieg niby 55000 w co i tak ja nie wierze ze względu na wiek

Edytowane przez KIKIWILDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czapka w górę, kontrola pierścieni i gladzi, wymiana uszczelniaczy zaworowych. Bez tej operacji to wróżenie z fusów. Tyle oleju nawet Thunderace nie bral, że o TDM 850 nie wspomnę, A nie szło za nimi jechać, bo smród palonego oleju gryzł w oczy, jak dostawały w palnik. Spójrz w lusterka, czy się za Tobą niebieski dym nie ciągnie, jak mocno manetkę odkręcasz, A pewnie się ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych nie ma wpływu na spadek mocy. Każdy silnik przy tych obrotach będzie miał zwiększony apetyt na olej, ale 1.5 litra przez 150 km oznacza konkretne zużycie.

A z ciekawości-zbiornik paliwa wystarczył?

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wracaliśmy to w komornikach ja tankowalem a miałem prawie pełen bak ale tu akurat mowa o zx -12 a kumpel nie musiał a chyba tez mial pełen ale nie wiem ile tam do hayki wchodzi

Edytowane przez KIKIWILDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle oleju przez uszczelniacze zaworowe ?

Musiałby być w agonalnym stanie a gdyby tak było, to po dłuższym postoju, po odpaleniu kopciłby jak lokomotywa.

Ja stawiam na problem w pierścieniami - tu może nawet próba ciśnieniowa nic nie dać jak zrypane są te olejowe.

 

Taki przypadek miałem w XJ

Przy normalnej jeździe nie brało oleju a jak goniłem po autostradzie, to zużycie gwałtownie rosło.

Uszczelniacze wymieniłem, luz na prowadnicach był OK i tak to nic nie dało.

 

 

Głowica z silnika i pomiary dopiero pokażą gdzie leży problem.

 

Wcześniej na 100% trzeba wyeliminować jakiekolwiek wycieki - i takie które mogą się ujawnić tylko podczas ostrzej jazdy na wysokich obrotach.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...