KIKIWILDA Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Witam mam problem z hayabusą z 1999 r a właściwie mój kolega ma( temat wrzucony na jego prośbę)Silnik pali bardzo ładnie na zimnym czy ciepłym nie ma praktycznie żadnych większych wycieków oleju (no poz kapą sprzęgła ,która się delikatnie poci) Nie ma problemów z obrotami itd luzy zaworowe nie dawno robione Przy spokojnej jeździe nie pali oleju ale ostatnio po przegonieniu jej ponad 300 km/h autostradą z Poznania do Nowego Tomyśla i z powrotem ubyło chyba z 1,5 litra oleju !Co może być powodem aż tak nadmiernego zużyci oleju ?Moto trochę kopci przy maksymalnych obrotach ciemnym dymem z wydechówPrzebieg niby 55000 w co i tak ja nie wierze ze względu na wiek Edytowane 26 Września 2016 przez KIKIWILDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Czapka w górę, kontrola pierścieni i gladzi, wymiana uszczelniaczy zaworowych. Bez tej operacji to wróżenie z fusów. Tyle oleju nawet Thunderace nie bral, że o TDM 850 nie wspomnę, A nie szło za nimi jechać, bo smród palonego oleju gryzł w oczy, jak dostawały w palnik. Spójrz w lusterka, czy się za Tobą niebieski dym nie ciągnie, jak mocno manetkę odkręcasz, A pewnie się ciągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KIKIWILDA Opublikowano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 no i dodam jeszcze , że moto bez problemu jedzie ponad 300 ( sam zapiąłem nim 320) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych nie ma wpływu na spadek mocy. Każdy silnik przy tych obrotach będzie miał zwiększony apetyt na olej, ale 1.5 litra przez 150 km oznacza konkretne zużycie.A z ciekawości-zbiornik paliwa wystarczył? Edytowane 26 Września 2016 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KIKIWILDA Opublikowano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Jak wracaliśmy to w komornikach ja tankowalem a miałem prawie pełen bak ale tu akurat mowa o zx -12 a kumpel nie musiał a chyba tez mial pełen ale nie wiem ile tam do hayki wchodzi Edytowane 26 Września 2016 przez KIKIWILDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) Tyle oleju przez uszczelniacze zaworowe ?Musiałby być w agonalnym stanie a gdyby tak było, to po dłuższym postoju, po odpaleniu kopciłby jak lokomotywa.Ja stawiam na problem w pierścieniami - tu może nawet próba ciśnieniowa nic nie dać jak zrypane są te olejowe. Taki przypadek miałem w XJPrzy normalnej jeździe nie brało oleju a jak goniłem po autostradzie, to zużycie gwałtownie rosło.Uszczelniacze wymieniłem, luz na prowadnicach był OK i tak to nic nie dało. Głowica z silnika i pomiary dopiero pokażą gdzie leży problem. Wcześniej na 100% trzeba wyeliminować jakiekolwiek wycieki - i takie które mogą się ujawnić tylko podczas ostrzej jazdy na wysokich obrotach. Edytowane 26 Września 2016 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KIKIWILDA Opublikowano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Rozbierzemy plastiki i dla pewności sprawdze czy nie ma wycieków ale z tego co wiem to nie ma(oprócz małego przy kapie sprzęgłowej) możliwe ze przy tych obrotach i obciążeniu mogło lecieć tam aż tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 możliwe ze przy tych obrotach i obciążeniu mogło lecieć tam aż tyle?Niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 1,5 litra w pół godziny jazdy? Musiałoby się lać jak z zarzynanego świniaka. Mogło olej odmą w dolot wysadzić, co też jest objawem nieszczelności pierścieni. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 1,5 litra w pół godziny jazdy? Musiałoby się lać jak z zarzynanego świniaka. Mogło olej odmą w dolot wysadzić, co też jest objawem nieszczelności pierścieni.Nie byloby za nim świata widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Ja bym zaczął od próby olejowej... bo skoro za nim świata nie widać to na cholerę szukać wycieków zewnętrznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.