Techdx Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Witam wszystkich. Nie znalazłem powitalni, tak więc witam tutaj :-)Posiadam motocykl Honda VF500 Interceptor PC12 z 1984 roku.Problem polega na tym że jak jest zimny to jest wszystko w porządku, po osiągnięciu temp. 90st. Zaczyna wyrzucać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego,zaczyna przygasać,nierówno pracować i gaśnie. ze zbiorniczka wyrównawczego czuć spaliny ale niema oleju w nim i nie dymi na biało,w oleju również niema płynu. Na postoju sie przegrzewa wentylator niedaje rady go schłodzić. Po ostygnięciu niema wody w zadnym cylindrze tzn. W komorze spalania. Świece bez oznak spalania płynu jasno brązowy kolor. Motocykl był po remoncie, panewka sie obróciła właśnie przez uszczelkę pod głowicą przepusciła wodę do komory spalania jak go odstawiłem na noc, rano przy odpalaniu była kolizja z wodą i panewka została zgnieciona i obrócona. został zrobiony cały dół nowy wał panewki korbowody. wszystkie płyny,filtry,świecę,nowe uszczelki,planowanie głowic. Remont przeprowadzałem sam prócz planowania,bez druciarstwa,sylikonu i rad mietka z warsztatu. Z serwisówką kompletem narzędzi + tych specialistycznych do rozebrania silnika i oczywiście klucz dynamometryczny. Pierwsze odpalenie po remoncie było tylko do rozgrzania silnika i osiągnięcia temp. Roboczej. Potem został zgaszony i po dwóch godz. Ponownie odpalony rozgrzany i jazda testowa bardzo spokojna żeby sie panewki ułożyły. Tak jezdziłem nim przez te 300km. Poprzedni właściciel tylko lał paliwo i jezdził nic nie robił nawet filtr powietrza był oryginalny nigdy nie zmieniany.po remoncie wszystko było w porządku do przejechania 300km. Teraz są objawy tak jak wyżej napisałem. Potrzebuje pomocy jak zdjagnozować który cylinder dmucha w chłodzenie chciałbym zdejmować tylko jedną głowice i ograniczyć koszty bo i tak remont mnie wyniósł 3500zł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peery Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Objawy są dokładnie takie jak mialem w zeszłym roku ze swoja magną. Tez miałem rwać głowice a okazało się że czujnik temperatury w chłodnicy szwankowal. Niby włączał wentylator ale dopiero jak się płyn juz gotował... sprawdź czy aby na pewno temperatura jest taka jak pokazuje czujnik, i czy czujnik wentylatora jest ok, jeszcze zobacz czy chlodnica jest drozna. Zrywanie głowic zostaw na koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Chłodnica czysta jak leżała w domu to ją odkamieniłem ogólnie cały układ odkamieniony i czysty czujniki sprawdze,mam sporo termomertów po pracy w gastro. Termostat sprawdzałem w domu jak robiłem remont powinien sie otwierać przy 82, mój sie otwiera przy 84 to raczej nie on. Jeszcze. Podejrzewam korek chłodnicy może ciśnienia nie trzyma,znajomy przywiezie od swojej cebuli bo mają takie same parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peery Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Ja ciśnienie w układzie miałem ogromne, raz rozerwało węża chłodnicy. A na zegarach do czerwonego brakło dwóch kresek. Termostat miałem całkiem wyjęty. Okazało się że zarówno czujnik od wskaźnika kłamał, jak i ten w chłodnicy za późno włączał wentylator. Po wymianie czujników nawet kręcąc na postoju temperatura jest ok. A wcześniej w byle korek i się gotowało... dla pełnej jasności ja mam vf1100 ale to podobne sprzęty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Jakie masz ciśnienie na cylindrach ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 10 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Póki co mierzyłem tylko na zimnym. Było 10,5 bara w każdym czekam na wolne to pomieże nie jest to szalona ilość ale niewymagam od 30 latka więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Zrób stary "myk" . Wybij ze starej świecy porcelankę , tak aby została sama obudowa z gwintem , dospawaj kawałek rurki . Wkręć to do głowicy i daj przez rurkę kilka barów presa ., Zrób to z pierwszym i drugim cylindrem , wcześniej odkręć korek płynu i obserwuj kiedy będzie bulgotać .Będziesz wiedział która głowica nie trzyma szczelności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Mam miernik kompresji z przewodami i adapterami mogę je wykorzystać A i tam są 4 cylindryOdpaliłem moto bez korka w chłodnicy i odrazu zaczęło wyrzucać płyn tak więc to napewno uszczelka zrobię tak jak bruns polecił. Mam już dość tego silnika cały czas coś w nim nie domaga władowałem tyle kasy w ten złom i dalej nie mogę jeździć,cały sezon stał rozłożony bo znalezienie części do tego graniczy z cudem. Polecicie jakiś patent żeby ten złom pojeździł do końca w miarę ciepłych dni w tym roku? Mogę go nawet na silikon pokleić aby pochodził. Na następny sezon zrobię swapa silnika np. Od transalpa te są pancerne. Zrobiłem wg wskazówek brunsa. Na zimnym nic na ciepłym też nie bulgocze. Jak się go odpali i trochę gazu doda to zaczyna wyrzucać płyn. Przy okazji sprawdziłem kompresję na ciepłym to 1 cyl ma 11,5 drugi 11,5 trzeci 9,5 czwarty 11,5. Czy mogę zrobić tak że rozgrzeje silnik i po kolei będę wyciągał po jednej świecy tak żeby chodził na 3 garach bo to chyba jedyny patent żeby się dowiedzieć który dmucha. Edytowane 11 Września 2016 przez Techdx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 A od vf 400 nie bedzie pasować silnik ? jak bedziesz sprawdzał silnik to powkładaj świece do fajek i je pomasuj żeby nie dyndały luzem bo uwalisz elektronike . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Będzie pasował ale już nie chce się babrać w v4 za bardzo skomplikowane i drogie są w utrzymaniu do tego nie są żywotne, problemy z smarowaniem i rozrzdądem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Zrobiłem tak jak napisałem wcześniej, tzn rozgrzałem silnik i wyciągałem po kolei świecę i generalnie wyrzuca płyn na każdej. Żeby to sprawdzić dokładnie wyciągnąłem wszystkie świecę i wkręcałem tylko jedną pierwszy cylinder gazuje drugi też trzeci również i czwarty tak samo. Jestem w szoku czy to w ogóle możliwe żeby padły obydwie uszczelki i to na wszystkich cylindrach? Może wina uszczelek że kiepskiej jakości. Firma uszczelek to athena to jest dobra czy syf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Firma uszczelek to athena to jest dobra czy syf? Atheny to co najwyżej zakładam pod boczne dekle. Pod głowicę nigdy bo te uszczelki nie są najwyższych lotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 W Polsce nie znajdę innej firmy ale poszukam na zagranicznych stronach. Jakiej firmy są dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Oryginalna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Przejdę się do salonu hondy ale już mam nie miłe wspomnienia z zamawianiem u nich części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.