Skocz do zawartości

Honda VF 500. Uszczelka pod głowicą


Techdx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Nie znalazłem powitalni, tak więc witam tutaj :-)

Posiadam motocykl Honda VF500 Interceptor PC12 z 1984 roku.

Problem polega na tym że jak jest zimny to jest wszystko w porządku, po osiągnięciu temp. 90st. Zaczyna wyrzucać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego,zaczyna przygasać,nierówno pracować i gaśnie. ze zbiorniczka wyrównawczego czuć spaliny ale niema oleju w nim i nie dymi na biało,w oleju również niema płynu. Na postoju sie przegrzewa wentylator niedaje rady go schłodzić. Po ostygnięciu niema wody w zadnym cylindrze tzn. W komorze spalania. Świece bez oznak spalania płynu jasno brązowy kolor. Motocykl był po remoncie, panewka sie obróciła właśnie przez uszczelkę pod głowicą przepusciła wodę do komory spalania jak go odstawiłem na noc, rano przy odpalaniu była kolizja z wodą i panewka została zgnieciona i obrócona. został zrobiony cały dół nowy wał panewki korbowody. wszystkie płyny,filtry,świecę,nowe uszczelki,planowanie głowic. Remont przeprowadzałem sam prócz planowania,bez druciarstwa,sylikonu i rad mietka z warsztatu. Z serwisówką kompletem narzędzi + tych specialistycznych do rozebrania silnika i oczywiście klucz dynamometryczny. Pierwsze odpalenie po remoncie było tylko do rozgrzania silnika i osiągnięcia temp. Roboczej. Potem został zgaszony i po dwóch godz. Ponownie odpalony rozgrzany i jazda testowa bardzo spokojna żeby sie panewki ułożyły. Tak jezdziłem nim przez te 300km. Poprzedni właściciel tylko lał paliwo i jezdził nic nie robił nawet filtr powietrza był oryginalny nigdy nie zmieniany.po remoncie wszystko było w porządku do przejechania 300km. Teraz są objawy tak jak wyżej napisałem. Potrzebuje pomocy jak zdjagnozować który cylinder dmucha w chłodzenie chciałbym zdejmować tylko jedną głowice i ograniczyć koszty bo i tak remont mnie wyniósł 3500zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są dokładnie takie jak mialem w zeszłym roku ze swoja magną. Tez miałem rwać głowice a okazało się że czujnik temperatury w chłodnicy szwankowal. Niby włączał wentylator ale dopiero jak się płyn juz gotował... sprawdź czy aby na pewno temperatura jest taka jak pokazuje czujnik, i czy czujnik wentylatora jest ok, jeszcze zobacz czy chlodnica jest drozna. Zrywanie głowic zostaw na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica czysta jak leżała w domu to ją odkamieniłem ogólnie cały układ odkamieniony i czysty czujniki sprawdze,mam sporo termomertów po pracy w gastro. Termostat sprawdzałem w domu jak robiłem remont powinien sie otwierać przy 82, mój sie otwiera przy 84 to raczej nie on. Jeszcze. Podejrzewam korek chłodnicy może ciśnienia nie trzyma,znajomy przywiezie od swojej cebuli bo mają takie same parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciśnienie w układzie miałem ogromne, raz rozerwało węża chłodnicy. A na zegarach do czerwonego brakło dwóch kresek. Termostat miałem całkiem wyjęty. Okazało się że zarówno czujnik od wskaźnika kłamał, jak i ten w chłodnicy za późno włączał wentylator. Po wymianie czujników nawet kręcąc na postoju temperatura jest ok. A wcześniej w byle korek i się gotowało... dla pełnej jasności ja mam vf1100 ale to podobne sprzęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób stary "myk" . Wybij ze starej świecy porcelankę , tak aby została sama obudowa z gwintem , dospawaj kawałek rurki . Wkręć to do głowicy i daj przez rurkę kilka barów presa ., Zrób to z pierwszym i drugim cylindrem , wcześniej odkręć korek płynu i obserwuj kiedy będzie bulgotać .

Będziesz wiedział która głowica nie trzyma szczelności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam miernik kompresji z przewodami i adapterami mogę je wykorzystać

 

A i tam są 4 cylindry

Odpaliłem moto bez korka w chłodnicy i odrazu zaczęło wyrzucać płyn tak więc to napewno uszczelka zrobię tak jak bruns polecił. Mam już dość tego silnika cały czas coś w nim nie domaga władowałem tyle kasy w ten złom i dalej nie mogę jeździć,cały sezon stał rozłożony bo znalezienie części do tego graniczy z cudem. Polecicie jakiś patent żeby ten złom pojeździł do końca w miarę ciepłych dni w tym roku? Mogę go nawet na silikon pokleić aby pochodził. Na następny sezon zrobię swapa silnika np. Od transalpa te są pancerne.

 

Zrobiłem wg wskazówek brunsa. Na zimnym nic na ciepłym też nie bulgocze. Jak się go odpali i trochę gazu doda to zaczyna wyrzucać płyn. Przy okazji sprawdziłem kompresję na ciepłym to 1 cyl ma 11,5 drugi 11,5 trzeci 9,5 czwarty 11,5. Czy mogę zrobić tak że rozgrzeje silnik i po kolei będę wyciągał po jednej świecy tak żeby chodził na 3 garach bo to chyba jedyny patent żeby się dowiedzieć który dmucha.

Edytowane przez Techdx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak napisałem wcześniej, tzn rozgrzałem silnik i wyciągałem po kolei świecę i generalnie wyrzuca płyn na każdej. Żeby to sprawdzić dokładnie wyciągnąłem wszystkie świecę i wkręcałem tylko jedną pierwszy cylinder gazuje drugi też trzeci również i czwarty tak samo. Jestem w szoku czy to w ogóle możliwe żeby padły obydwie uszczelki i to na wszystkich cylindrach? Może wina uszczelek że kiepskiej jakości. Firma uszczelek to athena to jest dobra czy syf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...