Skocz do zawartości

Wymiana oleju xb12


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Może to głupie pytanie ale czy wymieniając olej w xb smarujecie korki spustowe jakimś klejem czy silikonem? I czy na korkach powinny być podkładki miedziane czy oring?

 

Ile wchodzi oleju do silnika? Bo do wahacza 2,4l + filtr.

 

I ostatnie macie gdzieś siły dokręcania tych korków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja nie smaruję. Na korku masz oring. Po wykręceniu zobacz w jakim jest stanie i jeśli nie jest uszkodzony to nie ma potrzeby wymiany przy każdej wymianie oleju. Wiem że koszt w sumie żaden, pytanie tylko czy posiadasz nowy. Oleju wchodzi łącznie 2,4 litra (mówimy o oleju silnikowym). Ja przy wymianie 100ml leję do filtra oleju a resztę w wahacz. Korek spustowy oleju wg książki powinno się dokręcać z momentem 35-39Nm.

 

Pozdr.

Edytowane przez lukasz1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

Korek w wahaczu wymagał zmiany oring_a. Wolałem 2,4l z czego około 100ml do filtra. I nie było nawet minimum. Motocykl stał idealnie prosto. W sumie 2,9l i mam między min a max. Dziwne nie...

Ze skrzynki zlałem olej, oring na korku był ok. Weszło około 950ml takiego samego jak do silnika 20W50 bo tak mi powiedział mechanik :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat sprawdzania poziomu oleju w bułach jest nieco dyskusyjny. Niemal ile osób tyle opinii ;) Przejrzałem nieco tematów na zagranicznych forach i jedni piszą o sprawdzaniu na zimnym silniku, inni na rozgrzanym, jedni gdy moto jest postawione do pionu a inni gdy stoi na nóżce. Ja jeśli już sprawdzam poziom oleju to robię to po powrocie z przejażdżki. Moto stawiam na nóżce, czekam jakieś 3-5 minut od zgaszenia silnika i wtedy wykręcam bagnet. U mnie po zalaniu 2,4 litra i przy takim sprawdzaniu stan mam w połowie miarki między MIN a MAX.

 

Odnośnie oleju do skrzyni to wchodzi jedna kwarta czyli ok 950ml. Niby można zalać tym samym olejem co silnik ale ja wlewam typowy olej przekładniowy BEL-RAY.

Edytowane przez lukasz1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia i sprzęgło pracuje na wspólnym oleju. Sprawdzasz go do poziomu okienka.

Odnośnie oleju sprawdzam od razu po jeździe, zazwyczaj wentylator jeszcze chodzi, ale jutro poczytam serwisówkę, co by bredni nie pisać. Na pewno na bocznej nóżce i gorący silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The motorcycle must be on level ground, on the sidestand,with the engine off.

 

See Figure 1-3. Unscrew and remove dipstick from oil tank/swingarm filler hole. Wipe dipstick clean.

 

Insert dipstick into oil tank filler hole, screwing dipstick in completely. DO NOT OVER TIGHTEN.

 

http://www.gigaboogie.com/buell/manuals/Buell-Firebolt-Service-Manual.pdf można pobrać, można z neta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Skrzynia i sprzęgło pracuje na wspólnym oleju. Sprawdzasz go do poziomu okienka.

Odnośnie oleju sprawdzam od razu po jeździe, zazwyczaj wentylator jeszcze chodzi, ale jutro poczytam serwisówkę, co by bredni nie pisać. Na pewno na bocznej nóżce i gorący silnik.

jak sprawdzasz poziom oleju w skrzyni i sprzęgle? jakiego okienka do tego używasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...