BuchuOEM Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Hej. Może to głupie pytanie ale czy wymieniając olej w xb smarujecie korki spustowe jakimś klejem czy silikonem? I czy na korkach powinny być podkładki miedziane czy oring? Ile wchodzi oleju do silnika? Bo do wahacza 2,4l + filtr. I ostatnie macie gdzieś siły dokręcania tych korków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1981 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Cześć,Ja nie smaruję. Na korku masz oring. Po wykręceniu zobacz w jakim jest stanie i jeśli nie jest uszkodzony to nie ma potrzeby wymiany przy każdej wymianie oleju. Wiem że koszt w sumie żaden, pytanie tylko czy posiadasz nowy. Oleju wchodzi łącznie 2,4 litra (mówimy o oleju silnikowym). Ja przy wymianie 100ml leję do filtra oleju a resztę w wahacz. Korek spustowy oleju wg książki powinno się dokręcać z momentem 35-39Nm. Pozdr. Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez lukasz1981 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuchuOEM Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Ok dzięki. Korek w wahaczu wymagał zmiany oring_a. Wolałem 2,4l z czego około 100ml do filtra. I nie było nawet minimum. Motocykl stał idealnie prosto. W sumie 2,9l i mam między min a max. Dziwne nie... Ze skrzynki zlałem olej, oring na korku był ok. Weszło około 950ml takiego samego jak do silnika 20W50 bo tak mi powiedział mechanik :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1981 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Temat sprawdzania poziomu oleju w bułach jest nieco dyskusyjny. Niemal ile osób tyle opinii ;) Przejrzałem nieco tematów na zagranicznych forach i jedni piszą o sprawdzaniu na zimnym silniku, inni na rozgrzanym, jedni gdy moto jest postawione do pionu a inni gdy stoi na nóżce. Ja jeśli już sprawdzam poziom oleju to robię to po powrocie z przejażdżki. Moto stawiam na nóżce, czekam jakieś 3-5 minut od zgaszenia silnika i wtedy wykręcam bagnet. U mnie po zalaniu 2,4 litra i przy takim sprawdzaniu stan mam w połowie miarki między MIN a MAX. Odnośnie oleju do skrzyni to wchodzi jedna kwarta czyli ok 950ml. Niby można zalać tym samym olejem co silnik ale ja wlewam typowy olej przekładniowy BEL-RAY. Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez lukasz1981 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuchuOEM Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Dobra to jeszcze ostatnie techniczne pytanie odnośnie oleju:Silnik pracuje na "swoim oleju", który pobiera z wahacza.Skrzynia i sprzęgło na wspólnym oleju?Czy sprzęgło ma olej z silnikiem a skrzynia solo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Skrzynia i sprzęgło pracuje na wspólnym oleju. Sprawdzasz go do poziomu okienka. Odnośnie oleju sprawdzam od razu po jeździe, zazwyczaj wentylator jeszcze chodzi, ale jutro poczytam serwisówkę, co by bredni nie pisać. Na pewno na bocznej nóżce i gorący silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 The motorcycle must be on level ground, on the sidestand,with the engine off. See Figure 1-3. Unscrew and remove dipstick from oil tank/swingarm filler hole. Wipe dipstick clean. Insert dipstick into oil tank filler hole, screwing dipstick in completely. DO NOT OVER TIGHTEN. http://www.gigaboogie.com/buell/manuals/Buell-Firebolt-Service-Manual.pdf można pobrać, można z neta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ale mnie dawno tu nie było - a tu taaakie ważne tematy ;-) Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Dobrze że jesteś, bo Ci zimą Bułę przywiozę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buellxb Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Skrzynia i sprzęgło pracuje na wspólnym oleju. Sprawdzasz go do poziomu okienka. Odnośnie oleju sprawdzam od razu po jeździe, zazwyczaj wentylator jeszcze chodzi, ale jutro poczytam serwisówkę, co by bredni nie pisać. Na pewno na bocznej nóżce i gorący silnik. jak sprawdzasz poziom oleju w skrzyni i sprzęgle? jakiego okienka do tego używasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Wizjer na 3 śruby w kapie sprzęgłowej.Motocykl na baczność, nie na stopce bocznej bo olej może wyciec. Poziom oleju - najlepiej zobacz diagram w serwisówce bo trudno wytłumaczyć. Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.