Skocz do zawartości

Honda nx 125 - problem z zaworami


Fox199
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam wymienioną w temacie Honde nx 125 z 1991r. Silnik 4t jednocylindrowy z rozrządem OHC.

Coś zaczęło stukać/klepać, sprawdziłem zawory - za duże luzy. Ustawiłem oba na 0.10mm. Coś nadal stuka z okolic jakby przedniego zaworu. Po ostygnięciu sprawdzam jeszcze raz: luzy w porządku nadal 0.10mm nie się nie poprzestawiało a jednak klepie.

 

Postanowiłem pokręcić wałem i zobaczyć z czystej ciekawości jak wyglądaja luzy w położeniu innym niż GMP i tutaj moje zdziwienie bo zawór wydechowy ustawiony w GMP na 0.10mm posiada luz około 0.25mm w momencie kiedy rozrząd jest w fazie ssania (otwarty zawór ssaścy). Natomiast zawór ssący analogicznie kiedy rozrząd jest w fazie wydechu posiada luz też około 0.25mm.

 

Czy to jest normalne czy też mam coś nie tak z rozrządem? A może ja coś źle robię/rozumuję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku:

-Okrecam korki od zaworów, zaślepki od kola magnesowego itp

-Kręce wałem za pomoca klucza przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu aż znajdę na kole magnesowym znacznik "T" który pokryje mi się ze znacznikiem na obudowie silnika (są dwa takie momenty w cyklu pracy silnika jednocylindrowego interesuje nas ten po otwarciu zaworu ssacego czyli moment miedzy sprężaniem a spalaniem. Wtedy o ile wiem nie ma nacisku krzywek na żaden z zaworów i wtedy należy luz ustawiać). Sprawdzałem równiej namacalnie przez dziure od świecy czy napewno tłok jest na górze w momencie pokrycia się znaczników

-Sprawdzam luz szczelinomierzem jeżeli jest niepoprawny to:

-Odkręcam nakrętki kontrujące

-Zależnie od tego czy luz chce powiększyć czy pomniejszyć wykręcam/wkręcam ta taką śrubke której nazwy nie znam, wiadomo o co chodzi

-Zakręcam nakrętke kontrującą

-Kilkakrotnie kręcę wałem i znów ustawiam na znaczniku

-Sprawdzam luz ponownie

 

Jeżeli jest luz taki jak ma być to wg mnie załatwione, jeżeli nie to poprawiam do skutku po każdej poprawce kręcąc wałem kilka razy i dopiero wtedy sprawdzam rezultat

 

Mam nadzieję że wystarczająco przejrzyście opisałem co robie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku:

-Okrecam korki od zaworów, zaślepki od kola magnesowego itp

-Kręce wałem za pomoca klucza przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu aż znajdę na kole magnesowym znacznik "T" który pokryje mi się ze znacznikiem na obudowie silnika (są dwa takie momenty w cyklu pracy silnika jednocylindrowego interesuje nas ten po otwarciu zaworu ssacego czyli moment miedzy sprężaniem a spalaniem. Wtedy o ile wiem nie ma nacisku krzywek na żaden z zaworów i wtedy należy luz ustawiać). Sprawdzałem równiej namacalnie przez dziure od świecy czy napewno tłok jest na górze w momencie pokrycia się znaczników

-Sprawdzam luz szczelinomierzem jeżeli jest niepoprawny to:

-Odkręcam nakrętki kontrujące

-Zależnie od tego czy luz chce powiększyć czy pomniejszyć wykręcam/wkręcam ta taką śrubke której nazwy nie znam, wiadomo o co chodzi

-Zakręcam nakrętke kontrującą

-Kilkakrotnie kręcę wałem i znów ustawiam na znaczniku

-Sprawdzam luz ponownie

 

Jeżeli jest luz taki jak ma być to wg mnie załatwione, jeżeli nie to poprawiam do skutku po każdej poprawce kręcąc wałem kilka razy i dopiero wtedy sprawdzam rezultat

 

Mam nadzieję że wystarczająco przejrzyście opisałem co robie

 

 

Luzy ustawiasz prawidłowo niestety najprawdopodobniej masz luz na wałku rozrządu ( to co tak klepie) , pewnie po przytarciu , większość 125 ma zajechane głowice ;)

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...