Fox199 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 WitamPosiadam wymienioną w temacie Honde nx 125 z 1991r. Silnik 4t jednocylindrowy z rozrządem OHC.Coś zaczęło stukać/klepać, sprawdziłem zawory - za duże luzy. Ustawiłem oba na 0.10mm. Coś nadal stuka z okolic jakby przedniego zaworu. Po ostygnięciu sprawdzam jeszcze raz: luzy w porządku nadal 0.10mm nie się nie poprzestawiało a jednak klepie. Postanowiłem pokręcić wałem i zobaczyć z czystej ciekawości jak wyglądaja luzy w położeniu innym niż GMP i tutaj moje zdziwienie bo zawór wydechowy ustawiony w GMP na 0.10mm posiada luz około 0.25mm w momencie kiedy rozrząd jest w fazie ssania (otwarty zawór ssaścy). Natomiast zawór ssący analogicznie kiedy rozrząd jest w fazie wydechu posiada luz też około 0.25mm. Czy to jest normalne czy też mam coś nie tak z rozrządem? A może ja coś źle robię/rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Napisz jak te zawory ustawiasz , po kolei co robisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fox199 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Na zimnym silniku:-Okrecam korki od zaworów, zaślepki od kola magnesowego itp-Kręce wałem za pomoca klucza przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu aż znajdę na kole magnesowym znacznik "T" który pokryje mi się ze znacznikiem na obudowie silnika (są dwa takie momenty w cyklu pracy silnika jednocylindrowego interesuje nas ten po otwarciu zaworu ssacego czyli moment miedzy sprężaniem a spalaniem. Wtedy o ile wiem nie ma nacisku krzywek na żaden z zaworów i wtedy należy luz ustawiać). Sprawdzałem równiej namacalnie przez dziure od świecy czy napewno tłok jest na górze w momencie pokrycia się znaczników-Sprawdzam luz szczelinomierzem jeżeli jest niepoprawny to:-Odkręcam nakrętki kontrujące-Zależnie od tego czy luz chce powiększyć czy pomniejszyć wykręcam/wkręcam ta taką śrubke której nazwy nie znam, wiadomo o co chodzi-Zakręcam nakrętke kontrującą-Kilkakrotnie kręcę wałem i znów ustawiam na znaczniku-Sprawdzam luz ponownie Jeżeli jest luz taki jak ma być to wg mnie załatwione, jeżeli nie to poprawiam do skutku po każdej poprawce kręcąc wałem kilka razy i dopiero wtedy sprawdzam rezultat Mam nadzieję że wystarczająco przejrzyście opisałem co robie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Luz mierzysz wtedy kiedy krzywka jest skierowana do góry. Bo wiadomo że jak naciska na zawór to wtedy luzu nie będzie żadnego. Zrób pomiary jeszcze raz z uwzględnieniem tego co napisałem wyżej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 W przypadku tego silnika jak i zresztą większości gdzie luzy ustawiane są śrubami krzywka skierowana do góry naciska na zawór poprzez dźwigienkę,wiec musi być do dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 W przypadku tego silnika jak i zresztą większości gdzie luzy ustawiane są śrubami krzywka skierowana do góry naciska na zawór poprzez dźwigienkę,wiec musi być do dołu.Większych głupot w życiu nie czytałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Większych głupot w życiu nie czytałem . To poczytaj o rozrządzie OHC.Tam to dopiero głupot się naczytasz ... Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Na zimnym silniku:-Okrecam korki od zaworów, zaślepki od kola magnesowego itp-Kręce wałem za pomoca klucza przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu aż znajdę na kole magnesowym znacznik "T" który pokryje mi się ze znacznikiem na obudowie silnika (są dwa takie momenty w cyklu pracy silnika jednocylindrowego interesuje nas ten po otwarciu zaworu ssacego czyli moment miedzy sprężaniem a spalaniem. Wtedy o ile wiem nie ma nacisku krzywek na żaden z zaworów i wtedy należy luz ustawiać). Sprawdzałem równiej namacalnie przez dziure od świecy czy napewno tłok jest na górze w momencie pokrycia się znaczników-Sprawdzam luz szczelinomierzem jeżeli jest niepoprawny to:-Odkręcam nakrętki kontrujące-Zależnie od tego czy luz chce powiększyć czy pomniejszyć wykręcam/wkręcam ta taką śrubke której nazwy nie znam, wiadomo o co chodzi-Zakręcam nakrętke kontrującą-Kilkakrotnie kręcę wałem i znów ustawiam na znaczniku-Sprawdzam luz ponownie Jeżeli jest luz taki jak ma być to wg mnie załatwione, jeżeli nie to poprawiam do skutku po każdej poprawce kręcąc wałem kilka razy i dopiero wtedy sprawdzam rezultat Mam nadzieję że wystarczająco przejrzyście opisałem co robie Luzy ustawiasz prawidłowo niestety najprawdopodobniej masz luz na wałku rozrządu ( to co tak klepie) , pewnie po przytarciu , większość 125 ma zajechane głowice ;) Edytowane 2 Września 2016 przez Spaliniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.