Skocz do zawartości

Motocykl 125 2t na kategorię B


Rekomendowane odpowiedzi

Wybór pomiędzy 2t a 4t jest taki, że albo chcesz być zawalidrogą, albo normalnym uczestnikiem ruchu.

 

 

Ta, jeszcze ktoś uwierzy w ten v-max, lepiej sprawdz go gpsem:) a takie 4t co lecą przelotowe gpsowe 100km/h to na palcach jednej ręki można zliczyć. Mała prędkość i przyśpieszenie gorsze niż w nawet najsłabszym aucie sprawia, że jazda jest niewygodna i niebezpieczna ale żeby to zrozumieć trzeba pojeździć na czymś szybszym.

 

Sam kiedyś jeździłem na takich pojemnościach i te ciągłe wyprzedzanie przez cokolwiek nie należy do przyjemności a niezachowywanie odstępu sprawia, że kilka razy na trasę przeżywasz chwile grozy.

To jest dokładnie to o czym mówię. Mi nie chodzi o to by się z kimś ścigać. Gdybym miał ochotę grzać 200 km/h to bym zrobił kategorię A i kupił Hayabusę. Nie mam takich aspiracji. Jednak w trasie warto aby motor poszedł tą setkę, aby mnie nie wyprzedzały tiry. Nawet gdy jadę rowerem to czasem mam wrażenie, że połowa kierowców ciężarówek chce jednoślad rozjechać. A gdy dodamy do tego prędkość 70-80 km/h, to robi się mało przyjemnie. Wiadomo, że w mieście v-max ma dużo mniejsze znaczenie i 80 jest całkowicie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

Wybór pomiędzy 2t a 4t jest taki, że albo chcesz być zawalidrogą, albo normalnym uczestnikiem ruchu.

 

 

 

Ta, jeszcze ktoś uwierzy w ten v-max, lepiej sprawdz go gpsem:) a takie 4t co lecą przelotowe gpsowe 100km/h to na palcach jednej ręki można zliczyć. Mała prędkość i przyśpieszenie gorsze niż w nawet najsłabszym aucie sprawia, że jazda jest niewygodna i niebezpieczna ale żeby to zrozumieć trzeba pojeździć na czymś szybszym.

 

Sam kiedyś jeździłem na takich pojemnościach i te ciągłe wyprzedzanie przez cokolwiek nie należy do przyjemności a niezachowywanie odstępu sprawia, że kilka razy na trasę przeżywasz chwile grozy.

Gdzie Ty sie uchowałeś ? Na YouTube aż roi sie od filmików z v maxem przy użyciu gpsu .

Sprawdziłem gpsem v Max mojego 10 konnego rometa i wyszło 100km/h na prostej bez pomocy wiatru (licznikowo koło 110) ... Nie wierze ze 5 koni mocniejsze moto typu yamaha r 125 czy hyosung gt 125 leciało tyle samo. Takimi motocyklami wyprzedza sie tiry bez większych problemów .Tyle w temacie.

 

Jeździłeś Pewnie wską albo mega zajechanym sprzętem ze piszesz ze 120km/h to jakiś wyczyn dla 125 4t ;D przejedz sie obiektywnie 125-tką 15konną ...normalną...

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 125 "normalnymi" v-max a przelotowa to zupełnie różne sprawy, wystarczy górka i z tej stówy w twoim romecie zrobi się 80 km/h.

Prędkość przelotowa to taka do jakiej sprzęt szybko dochodzi ma jeszcze trochę rezerwy pod manetą i jest w stanie utrzymać mimo tego, że jest pod górę, wiatr nie wieje w plecy a kierownik nie jest przytulony do baku:)

 

Ostatnio jechałem za kolesiem na tej mocarnej jamaszce, która jest chyba najmocniejszą produkukowaną 125 to fakt, że trzymał lekko pow. 100, z trudnością wyprzedzał tiry, osiągami odstawał od seicento, którym dużo sprawniej wyprzedzałem te ciężarówki.

 

Takim motorkiem sytuacja jest taka, wyprzedzasz samochód, kierowca auta lekko przyśpiesza i zostajesz w połowie nic nie mogąc zrobić. Naprawdę lekko mocniejszym sprzętem jest o wiele bardziej komfortowo. Jak przesiądziesz się na coś mocniejszego to zrozumiesz. Trzeba mieć po prostu porównanie.

 

Przeszedłem wszystkie pojemności od 50 do 1000 i wiem co piszę.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety 4T:

pali mniej - lepsze(mniejsze) spalanie bo benzyna jest bez oleju,

lepsze chłodzenie i smarowanie silnika,

długa żywotność silnika(>100. tys km),

lepszy start silnika,

nie trzeba mieszać benzyny z olejem.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

w 2t jak się ma dozownik to też nie trzeba mieszać benzyny z olejem :D .

 

I 4t nie pali mniej bo benzyna jest bez oleju :D Pali mniej przez swoją konstrukcje :)

 

Dodam do listy jeszcze :

 

Lepszy dźwięk silnika (ale to bardzo subiektywne zagadnienie)

 

W klasie 125 istnieją V2 i rzędowe 2. Co jest mega plusem.

 

W 2t to jakieś stare 125 typu suzuki gt 125 czy Yamaha rd 125 były L2.Reszta to same single.

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@"I 4t nie pali mniej bo benzyna jest bez oleju :D Pali mniej przez swoją konstrukcje"

 

To prawda - podczas zasysania paliwa z gaźnika wydech w 2T jest otwarty i część paliwa ucieka przez wydech.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

2T w tym samym czasie co 4T wykonuje 2x wiecej cyklów pracy, więc może to ma jakieś ''malutkie'' znaczenie w tym, dlaczego 2T pali więcej od 4T :D No i dochodzą straty ładunku/mieszanki przy przepłukiwaniu cylindra , mniejsze lub większe , ale występują.

 

2T można porównać do młodego świeżego pracownika który robi szybko ale niedokładnie bo chce się popisać przed wszystkimi szybkoscią . 4T można porównać do doświadczonego starszego pracownika który robi dużo wolniej niż jego młodszy kolega. ale i dużo dokładniej .

2suwy to za mało by ładnie bez strat zamknąć cykl pracy . W 4T jest mnóstwo czasu (2x wiecej) by dokładnie napełnić ,spalić i wydalić . W 2T jest to chaotyczne ,ale za ten pośpiech nagradza się mocą , niestety płacąc straszliwą cenę. Jak większe spalanie i śmieszna wytrzymałość silnika (wymiana tłok/pierścienie co 15-20k km). 2T zaczyna być dobre dopiero od 250 cc w górę. Kiedy już występują V2 , rzędowe 2 a i w jeszcze większych pojemnościach rzędowe 3 ,V3 i V4.Wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa .

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniek dobrze pisze.

Miałem Yamahe Ybr 125 w idealnym stanie. Silnik 10KM pozwalał na maksymalna prędkość 90 km/h, jak przyklejiłem się do zbiornika paliwa to 100km/h. Prędkościomierz o dziwo pokazywał tyle samo co GPS!

Pod wiatr maksymalna prędkość w wyprostowanej pozycji to 80km/h. Pod wiatr i pod górkę zaledwie 70. Maksymalna prędkość podróżna mojej Yamahy bez szkód dla silnika to 80km/h. Najmocniejsze 125 4t bez katowania silnika dadzą radę jechać z przelotową prędkością 95 ale nie powyżej 100km/h. Jak ktoś ciśnie cały czas 125 4t powyżej 100km/h to nie zależy mu na trwałości silnika, zużyciu paliwa, nie zwraca uwagi na hałas i wibracje silnika.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

U mnie w romecie co ma tyle samo mocy co ybr mogę jechać 90km/h na trasie . Są to już dość wysokie obroty ale jeszcze nie wibruje jakby miał się rozpaść i nie są wibracje męczące . Jeszcze wtedy ma zapas jakiś 2 tyś. obr do v maxa

 

Ale gdy jest wiatr w kask i górka , prędkość spada do 80km/h . Warzę 100kg jakby co.

 

Jak jest naprawde mocarna góra i mocny wiatr w kask , prękość spada poniżej 80km/h ale wtedy robię redukcje na 4 i znow lece te 80.

 

Przy dobrych warunkach pogodowych , na prostej drodze , bez pomocy wiatru i bez złożenia udało mi się osiagnąć gps 100-101km/h

Silnikowi nie szkodzą takie obroty . mam juz 11200km i dalej idzie jak burza . Nie można tylko cały czas v maxem ciśnąć.

 

10km to troszke za mało na traske nie zaprzeczam . ale juz 15 km to inna jazda . Przy v max na prostej koło 120 , można cisnąć stówką na trasce . A tiry które jeżdżą po 90 km/h (bo więcej nie mogą przez blokade) można wyprzedzać. Nie mówie że jest będzie szybkie wyprzedzanie,ale jest wykonalne.

 

A wymagac od 125tki 4t by wyprzedzała samochody osobowe jest głupotą . Nie można mierzyć 125tki miarą 600tki i wymagać od niej tego samego.Trzeba znać możliwości i ograniczenia swej maszyny.

 

Autko które jedzie do 90 można wyprzedzać ale takie które jedzie powyżej 100 można odpuścic bo albo nie wyprzedzi się albo bedzie to trwać wieki . Skoro ja romanem moge wyprzedzic w miare pojazd który jedzie do 70 km/h (a jest to niewysilona jednostka kopia Hondy Cg 125 na popychaczach)to taka yamaha r 125 honda cbr 125 aprillia rs4 125 zrobi tym bardziej.

 

A 2t to wgl inna bajka . Prędkość przelotowa na poziomie 120-130 km/h i jeszcze ma zapas mocy na 30km/h. Tylko nie radzę jeździć w dłuższe trasy . Archaiczne smarowanie może silnik zatrzeć przy długotrwałej jeździe z tymi samymi obrotami . Trzeba by było robić przerwy co ileś tam km. Nie wiem ile bo nigdy nie jeździłem 2t na trasach .

 

pozdro.

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoim MT-125 osiągnąłem prędkość maksymalną na drodze ekspresowej ( pewnie miałem wiatr w plecy ) 134km/h wg. licznika, ( przekłamanie w porównaniu do GPS to 7 km/h ), 100 - 105 km/h to jest pryszcz dla tego motocykla, auta jadące 90-100km/h wyprzedzam bez problemu, normalnie motocykl do licznikowego 120km/h idzie bardzo ładnie i to na 5 biegu ( przy 120 na piątce silnik wchodzi już na odcinkę ), spalanie przy 100km/h to 2,7 litra... oczywiście waga kierownika robi swoje, ważę 70kg :) Markowe motocykle w 4T które mają te 15KM na prawdę dają radę ! A porównywać do 600 nie ma co, chyba, że wielkością :) Jak ktoś widział MT-125 w salonie to będzie wiedział o co chodzi.. podobnie jest R125.

Edytowane przez Grzechuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

Widzisz Heniek ...

 

Masz tu 1 dowód a gdyby ludzie chcieli to było by i parenaście tylko z tego forum... że 125 4t 15km dają rade, a prędkość 70-80km/h to mają na 3 biegu :)

 

Mt 125 fajny sprzęt tylko drogi . W cenie mteka masz pięknego hyosunga gt 125 w nowej budzie który ma gabaryty i wage SV 650 ,silnik V2, i jeszcze starczy spokojnie na dobre ciuchy kask i wache na wiele dni :) No ale cóż , za znaczek Yamahy trzeba zapłacić :)

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...