Skocz do zawartości

CBR 900 sc33 1999 nierówna praca, dziura w obrotach, brak mocy


facepalm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem opisywalem na forum fireblade, ale nie bardzo znalazłem jego rozwiązanie.

Objawy :

- mega nierówna praca na wolnych obrotach

- konkretne strzały z wydechu przy schodzeniu z obrotów

- dziura w obrotach od ruszenia do 2,5 tyś rpm. (albo przerywa,pierdzi i strzela, albo wkręca się bardzo powoli ale nie bardzo jedzie - zależnie od ustawienia składu mieszanki, ogólnie nie da się ustawic tego zeby jechał jak trzeb w tym zakresie)

- braki mocy w różnym zakresie obrotów

- słabe hamowanie silnikiem chyba wolniej schodzi z obrotów.

 

Co było robione i ew. mogło być skopane :
- Wymieniałem rozrząd, za 1 razem źle złożylismy, z przestawionym o 1 ząb jednym wałkiem, ale rozebralismy od razu i złożylismy na 100% wałki na znakach wg serwisówki. Niestety jak przed wymianą tak i po wymianie słychac rozrząd. Sprężyna w napinaczu zmieniana rok temu i dalej jest mocna także nie zmieniałem.

- motocykl jeździł dobrze na początku sezonu, ale założyłem agresywniejszy przelotowy wydech (był przelot, ale w miare cywilizowany) i po tym zabiegu stracił jakby mocy z dołu. Wziąłem się więc za skorygowanie mieszanki, ale ze jedna dysza skladu byla zapieczona ( angol) i się obrobiła to musialem wymienic cale gaźniki. Wymieniłem gaźniki, ale w jednym stukała przepustnica wiec przelozylem ze starych - okazalo się ze jedna iglica wlasnie w tym garze jest inna niz w reszcie z nowego zestawu.. - na inny rynek zrobiona. Jednak Panowie w ASO hondy powiedzieli ze jakoś to ustawią.. cóż... oddałem im moto do pełnego serwisu gaźników, wyje*** 250zł ,a dziura 1-2,5k RPM dalej jak była tak jest. Na co Panowie stwierdzili, że jedna iglica jest inna i nie ustawią tego lepiej bo u nich na podcisnieniach wszystko było jak trzeba. ( dzięki za serwis - nigdy go juz nie odwiedze. Niestety po fakcie dowiedzialem sie od znajomego, że też nie był zadowolony z usług tego serwisu)
- kończy się sprzęgło , moze to ma lekki wpływ, ale raczej obstawiałbym rozrząd lub gaźniki ew układ zapłonowy...

- FILTR POWIETRZA NOWY ORYGINALNY, ŚWIECE NOWE NGK CR9E

 

 

Co teraz robić?? szukać kolejnych gaźników kompletnych? Rozbierac i patrzeć rozrząd? A czy możliwe jest, że napinacz jest zepsuty i rozrząd mógł przeskoczyć, albo jest napinany nierównomiernie i dlatego tak pracuje? A może padają cewki? moduł?
Chciałbym to w końcu ogarnąć bo w moto sporo rzeczy juz mam porobione i chciałbym mechanicznie mieć igłe, a póki co wywaliłem kase na gaźniki, serwis gaźników i dupa brak rezultatu.

z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od kupna porządnych oryg. gaźników i wrócił do wcześniejszego wydechu. Bo teraz masz tak namieszane, że nikt nie dojdzie do ładu.

A napinacz tak czy siak i tak jest do wymiany, bo jeśli rozrząd nie przeskoczył to przeskoczy niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gixxie miałem podobną akcję po założeniu tłumika przelotowego. Gażniki poszły na stół,czyszczenie,regulacja i synchronizacja załatwiły sprawę. Poszukaj pewnych gażników i ustaw to pod ten tłumik.

 

Ps. jak już założyłeś przelot to może pomyślisz o filtrze powietrza K&N ?

Edytowane przez SamotnyWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przelot tu był założony, ale scorpiona carbonowy, dlugi i srednica dosc mala. ja go skróciłem o połowe i stracił na mocy, teraz założyłem długiego dominatora i liczyłem ze wroci to do normy, ale nie wróciło :P gaźniki byly czyszczone i ustawiane w aso i wg mechanika wszystko mialo byc git a nie jest. Odebralem moto i bujam sie z tym dalej :) A co do porad o filtrze K&N to chyba nie bardzo... raczej tu dynojety by pomogły a kn sam by jeszcze zepsuł sprawe.

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego do CBR 900 1998-1999 mają być świece NGK CR9EH-9 bądź Denso U27FER9. Więc może najpierw załóż odpowiednie świece.

 

A jakieś konkretne dane jaka jest roznica między CR9E a CR9EH-9 ? Montowało mi to ASO Hondy też, świece dałem im ja, ale jesli faktycznie do tego modelu by się nie nadawały to chyba by mi powiedzieli, że nie ma sensu tego montować? Zresztą wczesniej też cr9e były założone i moto latało jak trzeba. Także świece pomijam, ewentualnie cewki/fajki...

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jaka jest różnica ale skoro numer katalogowy jest inny to i świeca pewnie jest inna a serwisówka podaje jasno jaka ma być. Gdzie jest ten serwis który ci założył takie świece?

W Lublinie. Na poprawki wybiore się do innego - bardziej zaufanego, tu mialem pod nosem serwis i honda to myslalem ze wszystko bedzie na tip top hehe. Nie wiem czemu ale mam przeczucie, żę ta nierówna praca jest spowodowana rozrządem. Tylko czy to jest możliwe zakładając ze jest poskladany dobrze, ale zakadając wade napinacza? Już pare razy skladalismy rozrząd, ze 3 razy w kawasaki i 2 razy tu, za drugim ustawilismy (tak nam sie wydaje) na znakach idealnie... Zresztą przestawiony rozrząd zazwyczaj chodził mi jak traktor i ciezko odpalał. ewentualnie luzy zaworowe bo nie sprawdzilismy. Kolejna sprawa - moto ma vmax ok. 230-240 obroty troche przed czerwonym polem i nie bardzo juz przyspiesza ani obroty nie chca isc wyzej. - na 5tym biegu .

Edytowane przez facepalm

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jaka jest różnica ale skoro numer katalogowy jest inny to i świeca pewnie jest inna a serwisówka podaje jasno jaka ma być. Gdzie jest ten serwis który ci założył takie świece?

 

Trochę z wyglądu się różnią oraz odstępem elektrod o 0,1 mm. CR9E ma 0,8 mm a CR9EH-9 ma 0,9 mm. Gwint (długość, średnica) oraz opornik jest taki sam.

 

svecha-zazhiganiya-ngk-cr9e_11710.jpgsvecha-zazhiganiya-ngk-cr9eh-9_11686.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko świece bym zostawił na koniec, bo na starych swiecach było to samo. Zmieniłem je profilaktycznie. no i dziwi mnie, że serwis je założył bez żadnych "ale" , zadnego info, że to nie takie itd. No nie ważne. Ewentualnie moge poskładac spowrotem jeden gar do kompletu ktory lekko halasował i złożyć żeby wszystkie były takie same, ale czy to da efekt? Gaźniki zawsze sam umialem ustawic metodą prób i błędów mieszanke, moze nie idealnie, ale latały moje motocykle normalnie. Tutaj za cholere nie mogłem dojsc do ładu. Serwis ustawił i też nie grało więc to chyba nie gaźniki? Jak serwis ustawił dobrą mieszanke to byly objawy, że do 2,5k sie krztusił - więcej odwinąłem to bardziej sie krztusił.

ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...