Gość Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Arczi... Tutaj poczytaj, podobny problem na różnych moto o ładowaniu...sc 28 to moja robota jak na razie sprawdza się a ciepło było i w korkach też swoje odstała... :) http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162156-regulator-napiecia-triumph-podlaczenie-zamiennika/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Ja mam w sc33 oryginalny regler,z drugiej strony jest podłączony radiator z wentylatorem z włącznikiem od jakiegoś procka komputerowego.Zero problemów z przegrzewajacym się regulatorem. Kostka sprawdzona?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Sprawdziłem ładowanie. Przy włączonych światłach jest 12,8 i powoli spada do 12,5 po dodaniu gazu (ok 4500obr) jest około 13,9 po wyłaćzeniu świateł jest 15,03 przy 4500obr i jakieś 14,1 na jałowym. Jakie powinny być wskazania miernika w takiej sytuacji? Nie śadzicie że z tył ładowaniem jes coś nie tak? chyba powinno być koło 14 nie zalaerznie czy na śiwatłach czy nie?15,03 ?? UU za dużo może to świadczyć o uszkodzonym regulatorze albo akumulatorze. Przy dobrze naładowanym akumulatorze ,przy włączonych światłach ładowanie powinno 13,6 V do 13,8V, natomiast przy wyłączonych powyżej 14 V jednak nie więcej niż 14,6V. Ładowanie sprawdza się przy 5000 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Oj przydałby sie śp. Piotr Dudek albo Monter żeby tu posprzątać bo bzdura bzdurę goni... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) Panowie już sam nie wiem co o tym myśleć. Motocykl stał 2 dni przykryty pokrowcem pod wiatą za domem. Dzisiaj chciałem jeszcze raz sprawdzić ładowanie więc wziąłem z pracy dobry miernik i przystąpiłem do działania. Napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniki 12,81 (akumulator Banner ma jakieś 4 miesiące). Uruchomiłem silnik , pochodził sobie z 30 sec na ssaniu i zacząłem pomiary. Silnik na jałowym kręcił jakieś 1000 obr i ewidentnie chodził na 3 cylindry. Ładowanie było przy wyłączonych światłach 15,11V po włączeniu wszystkich świateł ładowanie wahało się od 12,36 do 12,54 natomiast po podkręceniu obr do 3000 ok 13,8 V , a teraz gwóźdź programu. Zgasiłem na chwilkę silnik aby obejrzeć wtyczkę która jest pod siedzeniem koło akumulatora (zdjęcia wtyczki zamieszczam poniżej) I po uruchomieniu silnik nagle zaczął pracować normalnie. Co więcej na biegu jałowym przy włączonych światłach ładowanie wynosiło od 13,16 do 13,45. O co tu chodzi ? https://zapodaj.net/88c8c55b34589.jpg.htmlhttps://zapodaj.net/1c399fac732ce.jpg.html Mam jeszcze jedno pytanie. Którą wtyczkę mam odpiąć aby zmierzyć ładowanie alternatora ? Czy chodzi o te 3 żółte kable we wtyczce ze zdjęć? Wydaje mi się że to właśnie te kable ciągną się od alternatora do tej kostki a z kostki dalej do instalacji gdzieś w pobliże regulatora napięcia. Edytowane 15 Lipca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Wygląda na to że trzeba będzie najpierw wyczyścić wszystkie styki. Nie miałem za bardzo czasu grzebać dzisiaj zajrzałem do tej wtyczki która znajduje się na końcu kabli od alternatora i wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. Zmierzyłem opór multimetrem pomiędzy żółtymi kablami i wyszło 0,6 ohm , natomiast serwisówka podaje że ma być od 0,1 do 0,3 ohm przy 20 stopniach. Wyczyszczę dokładnie wszystkie styki (te przy regulatorze też) i powtórzę pomiary. https://zapodaj.net/6abd53b69c979.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Przyłóż końcówki próbnika do siebie i odczytany opór odejmij od wyniku pomiaru elementu. Przy tak małych rezystancjach ma to znaczenie.Sprawdź czy przewody WN są dobrze wkręcone/włożone w cewki i fajki.Mnie to i tak wygląda na źle wyregulowane gaźniki i/lub lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Zmierzyłem napięcie na alternatorze. Jest ok 9,5V na jałowym i 38V przy 5000 obr na każdym z kabli. Wyczyściłem wszystkie wtyczki sprayem do styków i dalej jest to samo. Silnik chwile chodził normalnie a teraz znów kuleje. Zauważyłem że przy wyłączonych światłach motor chodzi lepiej natomiast po włączeniu zaczynają mu powoli spadać obroty. Co wiecej na jałowych strasznie faluje napięcie od 13 do chwilami prawie 13,8 V . Nagrałem krótki filmik który obrazuje zaistniałą sytuacje. Na filmie napięcie jeszcze tak nie faluje ale chwile przed nagraniem filmiku skakało z 13,1 do 13,8. Jak sądzicie regulator zaliczył zgon? Przyłóż końcówki próbnika do siebie i odczytany opór odejmij od wyniku pomiaru elementu. Przy tak małych rezystancjach ma to znaczenie.Sprawdź czy przewody WN są dobrze wkręcone/włożone w cewki i fajki.Mnie to i tak wygląda na źle wyregulowane gaźniki i/lub lewe powietrze. Miałeś rację na końcówkach miernika jest 0,3 więc po odjećiu od 0,6 rezystancja mieści się w wartości podanej w serwisówce Edytowane 17 Lipca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) 9.5V i 38V to napięcie międzyfazowe ? Bo nie piszesz jak to mierzyłeś. Jeżeli międzyfaza to 9.5 to o dużo za mało. Powinno być około 19V/1100obr jeśli masz ori a jeżeli był przewijany to jest około 24V i musi być jednakowe we wszystkich 3 kombinacjach kablowych pomiaru. Edytowane 17 Lipca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Miernik ustawiłem na prąd zmienny odpiąłem wtyczkę od alternatora minus przyłożyłem do masy motocykla natomiast plusem sprawdzałem po kolei 3 kable (żółte) od alternatora. Wyniki na wszystkich kablach takie same 9,5 na jałowym i 38 przy 5000 obr. Rezystancja pomiedzy tymi żółtymi kablami wynosi 0,3 ohm (norma w serwisówce 0,1 do 0,3 ohm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Miernik ustawiłem na prąd zmienny odpiąłem wtyczkę od alternatora minus przyłożyłem do masy motocykla natomiast plusem sprawdzałem po kolei 3 kable (żółte) od alternatora. Wyniki na wszystkich kablach takie same 9,5 na jałowym i 38 przy 5000 obr. Rezystancja pomiedzy tymi żółtymi kablami wynosi 0,3 ohm (norma w serwisówce 0,1 do 0,3 ohm). Tak przypuszczałem... Napięcia mierzysz tylko pomiędzy żółtymi kabelkami we wszystkich kombinacjach. Ma być jednakowe. Ten układ który opisałeś powyżej jest stosowany do sprawdzenia czy nie ma przebicia między uzwojeniami a masą i mierzy się wtedy opór. Jest b. mały - przebicie, nie ma oporu tzn b.b.duży jak przy rozwartych stykach - ok. Dla 1100obr powinno być jak wcześniej podałem a dla wyższych obrotów tak jak Ci na fireblade odpisali... Jednakowe napięcia jakie uzyskałeś/9,5V/38V pozwalają przypuszczać że altek jest w porzo ale żeby mieć pewność sprawdź jeszcze te wartości dla jałowych i tych wyższych... Lekturka na noc jak nie możesz spać... :) http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ ...bo nie będziesz prawdziwym motocyklistą dosiadający hondę jeśli nigdy przy niej nie robiłeś z elektryką czyli z ładowaniem... ;) Edytowane 17 Lipca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Na forum fireblade jest zdaje się podpięty post o ladowaniu.Polecam przejrzeć. http://forum.fireblade.pl/viewforum.php?f=53 http://forum.fireblade.pl/viewforum.php?f=54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Zmierzyłem jeszcze raz napięcie na tych żółtych kablach (tym razem prawidłowo). We wszystkich kombinacjach wyniki były takie same. NA jałowym 18,5 V a przy 5000 obr 67 V. Zmierzyłem też ładowanie w zx12r i na jałowym było między 13,92 a 13,96 V( na obrotach nie sprawdzałem. Porównując wyniki z obydwu motocykli dochodzę do wniosku że regulator napięcia w hondzie się poddał. Zamierzam zamówić nowy. Obecny regler jest firmy Tourmax (czyli niby dobry). Jakie jeszcze firmy polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Co ja mam... :cool: Ducati Energia+radiator+pasta termo i wypieprzenie go z zadupka - już głupszego miejsca jego umieszczenia ze względu na charakter pracy tego typu regla nie widziałem. Jeśli nie chcesz go przenosić/wiadomo przedłużki bo nowe miejsce to koniecznie dodatkowy radiator, ja dociąłbym jak największy/jest tam sporo miejsca, do tego pasta i OBOWIĄZKOWO WIATRACZEK od procka. Chyba że go zamontujesz w ,,bardziej przewiewnym miejscu,,... Polecam Ducati - pół roku kolega jeździł na dwóch fazach bo jedna się dosłownie ,,wypięła,,. Regler przeżył i ma się dobrze mimo lekko osmalonego styku, który został wyczyszczony do wyjściowego wyglądu. Mimo dobrego chłodzenia trzeba od czasu zajrzeć jaki jest stan styków - jest to jedno z newralgicznych punktów na torze ładowania i jego awaria ma wpływ na trwałość regla. Zwłaszcza jak jest niskiej jakości - najczęściej po prostu tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 25 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) Wymieniłem regulator napięcia na Ducati Energia i jak na razie jest ok. Co prawda nie mierzyłem jeszcze napięcia ładowania ale na razie jest spoko. Co ciekawe regulator napięcia ducati jest przynajmniej o 30% większy niż ten tourmax a przy tym 50 zł tańszy. Kupiłem go za niecałe 260 zł z przesyłką w sklepie olek motocykle a za tourmaxa w larssonie krzyczą ponad 300. Dałem też pastę Arctic cooling ze srebrem pomiedzy regler a stelaż lecz wentylatorka nie chciało mi się już instalować (lenistwo). Edytowane 25 Lipca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.