Skocz do zawartości

Regulator napięcia Triumph -podłączenie zamiennika


PiniuFF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam z góry za pewnie dla wielu oczywiste pytanie, ale jeśli chodzi o elektrykę to raczej jestem na etapie wymiany żarówki ;-)

 

Mam zamiar zabrać się w weekend za wymianę regulatora napięcia w Speed Triple. Kupiłem zamiennik wykonany w nowszej technologii od cbr 600rr (FH) Żeby go podłączyć muszę zmodyfikować "kostki"

Z podłączeniem napięcia nie powinienem mieć problemu -dwa kable czerwony i zielony -w zamienniku od Hondzi, cztery kable w oryginale -dwa czerwone dwa czarne które połączę w pary kolorami. Czerwone z czerwonym i zielony z czarnymi.

 

Problem pojawia się z drugą kostką w której są trzy żółte kable.

I tu pytanie: czy kolejność połączenia w/w ma znaczenie? Czy mogę je połączyć losowo?

 

Jeśli jest możliwość że coś skopię to może od razu oddam tą robotę w ręce profesjonalistów? ;-)

 

wspomniany zamiennik:

2lvm.jpg

 

 

 

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zółte możesz podłączyć "losowo".

Jeśli zrobisz jak napisałęś to powinno gadać jeśli wykonałeś wcześniej dogłębna analizę układu ładownia.

Jeśli nie wiesz jak to jest przyklejony temat w tym dziale.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że chodzi ci o rodzaj regulatora? zastosowałem się do sugestii którą przeczytałem w innym temacie dotyczącym Triumpha

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczę cię ...wymieniam go zapobiegawczo :-)

Regler to jedyny słaby punkt Triumpha z tego rocznika.

Mam nowe aku (warta) i już dwa razy musiałem go doładowywać. Dodatkowo falują obroty oraz zdarzyło się w trakcie upałów że po wysprzęgleniu przez chwilę chodził na wysokich obrotach i po chwili schodził na +\- 1200 obr/min.

Niby fabryki nie powinno się poprawiać ale w tym przypadku wolę dmuchać na zimne.

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczyłeś mnie.

Jednak doałdowanie aku to jedna sprawa jednak problemy z obrotami nie są związane z reglerem.

Czy przed zapadnięciem decyzji o wymianie zrobiłeś pomiary ładowania?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na wolnych obrotach ledwo przekraczały 12V, po dodaniu gazu 13 z hakiem

 

Mam jeszcze w zanadrzu silniczek krokowy na podmianę ;-)

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem dzisiaj do mojej Daytony regulator FH008EE...

bikepics-2568374-800.jpg

bikepics-2568372-800.jpg

 

Dodatkowo dostał on radioator dla lepszego oddawania ciepła - 14zl w sklepie elektronicznym.

 

Na regulatorze FH008EE z CBR 600 RR 07-09 rok, ładowanie wynosi:

13V wolne obroty, 13.3V średnie i wysokie, Szalu nie ma.

 

Ważne jest aby pomiar wykonywać na sprawnym akumulatorze, ktorego napięcie wynosi minimum 12.6V, jakimś lepszym miernikiem (multimetrem, byle nie tym za "20" złotych, bo zawyżają wartość pomiaru o 0,2V), i warto poczekać 10 minut na pracujacym silniku aż regulator się nagrzeje.

Mierzylem napięcie na fazach alternatora i jest prawidlowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałeś bezpiecznik 30A na plusa od reglera? Widziałem na innych mod-ach że go instalowali. Dzisiaj zakupiłem koszulki termokurczliwe i właśnie chermetyczny bezpiecznik. W sobote instalacja.

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakladalem tego bezpiecznika na kablu. Wsadziłem mniejszy, 15A na wszelki wypadek do skrzynki bezpieczników.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa.... na początku odpalilem moto bez podpiętych świateł tył/przód i ladowanie było 14.5V w całym zakresie obrotów i to do nagrzania silnika i regulatora (jakieś 10 minut pracy silnika). Po podłaczeniu świateł ładowanie max 13.3V Nieco pojeździlem, jakieś 15km zrobiłem, niby wszystko działa.

 

Na próbę znów odpiąłem światła i już nie było ladowania 14.5V a 13.3V. Regulator delikatnie ciepły (dziś temp. otoczenia 32 stopnie), akumulator trzyma napięcie 12.82 V. Tak to wygląda u mnie. Nie wiem, może trafiłem na regulator, który ma już swoją młodość za sobą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem ładowanie na kablach wychodzących z regulatora (zileony i czerwony) i wynosi ono od 15.01V do 15.03V a na akumulator dochodzi max 13.3V. Zielony i czerwony przewód reglera ma średnicę po 3 mm każdy a mi delikatnie grzały mi się przewody idące od reglera (zielony/czerwony) do wiązki instalacji Daytony.... Odizolowałem tą wiazkę az po silnik i niemalże zegary i ktoś zrobił "przejście" z kabli reglera które mają po 3mm srednicy na takie które mają po 1mm średnicy węwnetrznej :banghead: i później znów połączył z orginalnym kablem instalacji 3mm. +

 

Sklepy pozamykane, jutro, a właściwie dziś uderzam do praktikera po skrętkę 3mm i zobaczymy czy ładowanie podskoczy na wartości. Jak kable się nie będą grzać, to i straty powinny być mniejsze a zatem napięcie powinno być nieco większe niż 13.3V które miałem dotychczas na tych prowizorycznych 1mm sztukowanych kablach :banghead: Ale cieszy to, że z reglera wychodzi 15V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem ładowanie na kablach wychodzących z regulatora (zileony i czerwony) i wynosi ono od 15.01V do 15.03V a na akumulator dochodzi max 13.3V. Zielony i czerwony przewód reglera ma średnicę po 3 mm każdy a mi delikatnie grzały mi się przewody idące od reglera (zielony/czerwony) do wiązki instalacji Daytony.... Odizolowałem tą wiazkę az po silnik i niemalże zegary i ktoś zrobił "przejście" z kabli reglera które mają po 3mm srednicy na takie które mają po 1mm średnicy węwnetrznej :banghead: i później znów połączył z orginalnym kablem instalacji 3mm. +

 

Sklepy pozamykane, jutro, a właściwie dziś uderzam do praktikera po skrętkę 3mm i zobaczymy czy ładowanie podskoczy na wartości. Jak kable się nie będą grzać, to i straty powinny być mniejsze a zatem napięcie powinno być nieco większe niż 13.3V które miałem dotychczas na tych prowizorycznych 1mm sztukowanych kablach :banghead: Ale cieszy to, że z reglera wychodzi 15V.

 

To ładny fikołek ale i takich rzeczy można się spodziewać. Plus za dociekliwość bo to kolejne rzecz, którą trzeba brać pod uwagę...druciarstwo poprzedników.

Myślę, że jak wstawisz przewód taki jak należy i jeśli jest opcja zmienić całe a nie znowu łączyć to ładowanie wróci do normy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...