Arczibreslau Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 (edytowane) Witam. Mam niewielki problem. Dokupiłem jakiś czas temu sc 33 1998 (po lifcie). Motocyklem zrobiłem przez dwa miesiące od zakupu jakieś 2000km. Jakieś 1500km temu miał zmieniony olej oraz zrobiony serwis gażników. W niedzielę wracając z zakupów zauważyłem że motocykl na biegu jałowym nie chodzi na wszystkie cylindry (coś jak by wypadłay mu zapłony). Podczas jazdy wszystko jest ok. Silnik ma moc nie kopci wkręca się na oroty itp. Na biegu jałowym po dodaniu gazu również wszystko jest ok. Kiedy zatrzymam się na światłach silnik przez kilka sekund chodzi na wszystkie gary a po chwili zachowuje sie tak jak by któryś cylinder się wyłaczał. Jeżdżę na krótkich dystansach więc pomyslałem że może załatwiłem świece. Poprzednie (irydowe NGK) miały przejechane od ostatniej wymiany jakieś 10000 km. Zamówiłem więc dzisiaj zwykłe Denso lecz wymiana nic nie zmieniła. Zacząłem więc szukać gdzie indziej. Ściągałem po koleji fajki na świecach i zauważyłem że po zdjęciu 1 lub 4 fajki silnik na biegu jałowym pracuje bardzo podobnie natomiast po zdjęciu 2 lub 3 silnik momentalnie zaczyna gasnąć i kompletnie traci kulturę pracy. Zakładam że winę za taki stan rzeczy ponosi cewka 1 i 4 cylindra. Czy da się taką cewkę sprawdzić w jakiś inny sposób niż po prostu zdejmowanie fajek ze świec aby mieć 100% pewności że to ona jest winna ? Edytowane 11 Lipca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 W serwisowce powinienes miec podana opornosc poszczegolnyc h uzwojen cewki.Jezeli zmierzona nie odbiega o kilka % od podanej cewka jest raczej sprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Ściągałem po koleji fajki na świecach i zauważyłem że po zdjęciu 1 lub 4 fajki silnik na biegu jałowym pracuje bardzo podobnie natomiast po zdjęciu 2 lub 3 silnik momentalnie zaczyna gasnąć i kompletnie traci kulturę pracy. Nierób tak więcej na pracującym silniku,bo jest to bardzo szybki sposób na uwalenie modułu. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Arczi... Na początek sprawdź aku/stan i ładowanie...kostki i połączenia, zwłaszcza na torze ładowania...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Źle mnie zrozumiałeś . Ja nie ściągałem fajek przy uruchomionym silnku tylko zdjąłem jedną uruchomiłem silnik i tak dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 To bez znaczenia, mogłeś i tak uwalić moduł, generalnie albo cewka (możesz ją na próbe z innego motocykla wziaźć) albo masz przypchane dysze wolnych obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Źle mnie zrozumiałeś . Ja nie ściągałem fajek przy uruchomionym silnku tylko zdjąłem jedną uruchomiłem silnik i tak dalej... Na przyszłość wkładaj zapasową świecę do fajki i uziemiaj do silnika zanim odpalisz. Możesz też zamienić cewki miejscami i zobaczyć czy objawy nie przeniosą się na 1 i 4 cylinder. Edytowane 12 Lipca 2016 przez Limo Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Odpalałem go tylko na kilka sekund. Mam nadzieję że nic mu się nie stało. Byłem sie później przejechac tym motocyklem i nic sie ne zmieniło jeżdził normalnie więc chyba nic mu nie jest. Zamówiłem nowe cewki na allegro. Jutro powinny do mnie dotrzeć więc zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Cbr900 nie ma cdi więc nie ma strachu o moduł przy tego typu manewrach. Do autora w sc33 często spadają zaślepki od podcisnień pod gaznikami i takie cyrki się dzieją. Podobne efekty daje przebicie na przewodach WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) Zaślepki od podciśnień? Gdzie dokładnie? Wymieniłem dzisiaj cewki oraz fajki razem z kablami ale to nic nie dało. Stare kable były już gdzieniegdzie popękane ale to nie miało jednak wpływu. Zrobiłem zdjęcia nowych świec po przebiegu jakiś 15 km i wyglądają tak. Wydaje mi się że motocykl ma zbyt ubogą mieszankę, niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę> czy zapchany filtr paliwa lub kranik może dać takie objawy? https://zapodaj.net/8dd8d56a5a10d.jpg.html Świeca nr 1https://zapodaj.net/954d24848f157.jpg.html Świeca nr 2https://zapodaj.net/5907bf0f8d1f0.jpg.html Świeca nr 3https://zapodaj.net/36fc4d75e6c43.jpg.html Świeca nr 4 Jak sprawdzić moduł zapłonowy ? Dzwoniłem na serwis i najbliższy termin na gazniki jest za 3 tygodnie. Trochę lipa Sprawdziłem ładowanie. Przy włączonych światłach jest 12,8 i powoli spada do 12,5 po dodaniu gazu (ok 4500obr) jest około 13,9 po wyłaćzeniu świateł jest 15,03 przy 4500obr i jakieś 14,1 na jałowym. Jakie powinny być wskazania miernika w takiej sytuacji? Nie śadzicie że z tył ładowaniem jes coś nie tak? chyba powinno być koło 14 nie zalaerznie czy na śiwatłach czy nie? Edytowane 13 Lipca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Sprawdź kostke w miejscu gdzie wchodzi do reglera, tam często wtyki sniedzieja.Spryskaj dobrym preparatem do elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Jakie powinny być wskazania miernika? Nie sądzicię że 12,6 na jałowym to za mało? Powinno byc chyba grubo ponad 13V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Powinno być między 13.5-14.4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Niski wynik na jałowych wynika ze spadków napięcia i nie świadczy o uszkodzonym ładowaniu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Zmierzę wszystko jeszcze raz i podam wam dokładne wyniki, Z tego co zauwarzyłem to regulator jest firmy tourmax i o ille dobrze pamietam to poprzedni właściciel go założył ponieważ spalił mu się oryginalny. A świece ? Co o nich sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.