Skocz do zawartości

Ciężkie enduro do 5500 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co kupić do jeżdżenia po szutrach i po asfalcie? Mam na oku wszystkie ciężkie enduro-turystyki jak można to tak nazwać. Budżet do 5500 zł. Rozglądałem się ostatnio za Yamaha XT 600 i jest całkiem ok, ale może wybrać jakąś inną markę? W grę wchodzą motocykle na prawko A2 do 35 KW. I co mam sprawdzać przy kupnie takiego enduraka :). Co będzie najlepsze w tej cenie? Ogólnie to najbardziej zależy mi na najmniejszej awaryjności silnika. Podobno XT to pancernik więc w jego kierunku bym się skłaniał, ale może jest coś lepszego. Liczę na was :) Oczywiście tak z wagą też żeby nie przesadzić. Nie chcę czegoś w stylu XTZ bo waży ponad 180 kg a to za dużo :)



Z tego co wyczytałem najbardziej pasuje mi Honda NX 650 Dominator lub Yamaha XT 600. Co myślicie?

Edytowane przez Damianos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam klr 650 wersja us moim zdaniem mocniejszy od xt chodź więcej waży bardzo dobry motor do nauki jazdy jako 1 duży singiel jak będziesz dbał o głowice zmianę olej na czas i filtrów to będziesz jeździł i jeździł tylko w polscę ciężko dorwać nie zajechaną sztukę kup lepiej xt pełno tego dominator też dobry motor jest jeszcze suzuki dr bardziej się na lasy i szutry nadaje od xt do 5 tys to większość tych motocykli na aukcjach jest przed remontem wszystkie te single mają kończące się łańcuszki rozrządu słabe głowice jak ktoś twierdź że lekko kopci bo padły uszczelniacze zaworowe to wiedz że 89% jest cylinder wytarty lub pierścienie zbyt dużo jest rzeczy do sprawdzania żeby wszystko opisywać lepiej zabrać kogoś kto ma trochę pojęcia o danym motocyklu

Edytowane przez Demonklx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mułka{ xt} żeby dobrego kupić to trzeba mieć za*eb farta albo jechać zagranice bo tymi modelami to już nie jedno pole przeorali a wiatrołapy lubią się się gotować w takich pojemnościach może kwestia jazdy no i jest masa części do tych motocykli używanych bo jest ich dużo i się nie psują xt ładniejszy dominator moim zdaniem lepszy silnik bo honda

Edytowane przez Demonklx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co kupić więc podałem ci propozycję czyli XR600 - a akurat tak się składa, że kolega z tego forum to sprzedaje i szczerze opisał, co do zrobienia to już masz zadanie ułatwione bo nie kupujesz kota w worku (a wnioskuję, że się za bardzo nie znasz). Jedna z najlżejszych 600-tek w singlu.

I szczerze? W tych pieniądzach to szukaj obojętnie czego co wymaga najmniej roboty. Czy to XT, czy DR, KLR, XR, KLE - byle w dobrym stanie bo jak trzeba będzie remontować to wpakujesz się w koszta rzędu połowy wartości motocykla. Skoro pojawia się nawet Dominator to domyślam się, że raczej w cięższy teren nie zamierzasz się tym zapuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy że ja nie mam ciśnienia na sprzedaż swojej to odpowiem bezstronnie

 

XT w kontekście szosy ma dużo plusów względem xr600 i mówimy tu o najgorszym gównie czyli 3TB - xtek ma rzadsze interwały serwisowe , tańszy olej ( 20w40 ) ma elektryczny rozrusznik , jest dwuosobowy z bagażnikiem

 

ALE

 

zawias ma o kant dupy waży jak przeciętna moja kochanka , nie daje żadnej frajdy z jazdy bo podczas przyśpieszania można zasnąć ew jest czas na rozkminę gdzie jest te 40KM z papieru , i wbrew pozorom też da się ją zakatować , ja widziałem chyba 3TB z krzywą ramą albo uszkodzoną kołyską pod silnikiem -dla małolatów na wsi wszystko co ma podniesiony błotnik to cross a 3TB w żadnym wypadku się nie skacze ..........

 

XR 600 daje zajebistą frajdę z jazdy , ma bardzo agresywny silnik , chętnie idzie na koło , jest lekka i ma bardziej geometrię prowokująca do szaleństw ( xt 600 to czoper -szerokie siodło , niska , cięzka, długa ) no minusy to plusy xt - xr seryjnie jest jednoosobowa , ja sobie do wahacza zapodałem podnóżki od dt 125 i czasem kogoś przewiozę co nie zmienia faktu że w dowodzie jest 1 osoba i milicja daje mandat , blokada kierownicy to róznie , moja ma w główce ramy na kluczyk ( jak np w dt 80 było ) ale wiele nie ma wcale blokady kierownicy i żadna nie ma seryjnie stacyjki , jest to upierdliwe jak chcesz jeździć tym po ziemniaki na miasto bo niby nie jest łatwo ją odpalić jak się nie umie , ale jednak da się :D

 

no i xt jest totalnie userfriendly -kluczyk ssanie , cyk pali w XR gaźnik jest kapryśny odpalanie zimnej jest upierdliwe i niszczy adidasy w szatańskim tempie

 

reakcja na gwałtowne odwinięcie manety jest w obu zbliżona - w xt 600 nic się nie dzieje , w xr jest buuuuuuuuuuuuuu wskutek braku pompki przyśpieszacza

róznica tyle że w xt czy maneta do max czy lekko nic się nie dzieje a Xr jak wyczujesz to jest rozchylanie fajnych nóg z dupą na stole :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...