Kuskus Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 mam okazje kupic dwie JAWY 350 : 1. TS za ok 600zł - stan db+ , w miare nowa , nie katowana - 1987r2.CZ za ok 500zł - stan db , też w miare ok , + 2 worki części - 85 bodajże zastanawiam sie jaki wybrac - Silniki niby te same ale ... Moje pytanie - jakie są dokładne róznice ( jeśli mozna - bardzo szczegółowe) , jak sie prowadzi jedna i dróga no i ogólnie który model byście wybrali ?? Na co zwrócić szczególna uwagę podczas oglądania sprzetów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Bardziej znana mi sie wydaje jawa ts 350 i z wyglądu na mój gust jest ładniejsza :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 z cz zalezy jak to wyglada rocznikowo ale dosc czesto byla instalacja 6V co dla mnei bylo by troszke upierdliwe! uwazam ze cz jest troche ladniejsza ma taki klasyczny wyglad:)silniki niby te same??? hmmm niby... bo sa pewne roznice np inne cylindry glowic nie da sie przelozyc itd....Jezeli chodzi o sama CZ (czyli nie jawa cz tylko cz350 choc nie wiem cyz to nie to samo bo mi sie troche zacieraja te roznice) to niby jest o kilka koni slabsza.....o prowadzeniu i tego typu rzeczach nei bede sie wypowiadal bo nie jechalem cz....ja na twoim miejscu wzial bym ta ktora bardziej by mi sie podobala i tyle no i ktora jest oczywiscie w lepszym stanieo przy takich dosc dokladnych ogledzinach! pamietaj ze czasami lepiej jest kupic cos tanszgo w gorszym stanie i podlubac niz kupic cos po remontach zle zrobionych albo wogole nei zrobionych :banghead:jezeli ta cz ma instalacje 6V to tak jak mowilem dla mnei bylo by to troche upierdliwe wiec musisz sie zastanowic czy ci to nie przeszkadza itd..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Szczególna uwage zwroc na papiery ich wiarygodnosc i zgodnosc numerow, one moga jednoznacznie wyeliminowac ktorys z tych motocykli. Ja smigam TS i z moich doswiadczen wiem ze slabe jej punkty to sprzeglo, jesli bedzie ciagnelo to niedobrze, kontrolka luzu musi dzialac, instalacja 12V bo 6V to padaka. No i stan ogolny, czy czegos nie brakuje (osłon, nóżki). Mi TS prowadzi sie dosc dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 hej jawa 350 i cz 350 to chyba to samo. Natomiast ts to juz co innego. Ja bym bral ts, ladniejsza w wygladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 silniki niby te same??? hmmm niby... bo sa pewne roznice np inne cylindry glowic nie da sie przelozyc itd.... poza tym 22 vs 26 KM' date=' poza tym silniki w TS były trochę bardziej dopracowane. pamietaj ze czasami lepiej jest kupic cos tanszgo w gorszym stanie i podlubac niz kupic cos po remontach zle zrobionych albo wogole nei zrobionych :banghead: Święte słowa. jezeli ta cz ma instalacje 6V to tak jak mowilem dla mnei bylo by to troche upierdliwe wiec musisz sie zastanowic czy ci to nie przeszkadza itd..... 6V to porażka. Co do Jaw CZ to dokładnie to samo co CZ 350 (pojedyńcza kołyskowa rama' date=' a dlatego dopisek Jawa, bo były montowane w fabryce Jawy). Prowadzi sie trochę gorzej niż Ts, a to z uwagi na mniej sztywną pojedyńczą ramę. Był jeszcze inny model 350 oznaczony symbolem 634 (na podwójnej kołysce z silnikiem CZ). Ja smigam TS i z moich doswiadczen wiem ze slabe jej punkty to sprzeglo' date=' jesli bedzie ciagnelo to niedobrze,[/quote'] Jest na to sposób, wystarczy wstawić sprzęgło ze starszych modeli CZ. Ja na twoim miejcu brałbym TS, pod warunkiem oczywiście, że jest w dobrym stanie technicznym. Przy zakupie zwróć uwage na doumenty, na to jak silnik pali (z którego kopa) czy chodzi równomiernie na obu garach. Sprawdź tez czy rama nie jest krzywa, czy zostawia jeden ślad, czy przedni zawias nie cieknie, nie ma luzów w główce. Itepe, itede. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Co do Jaw CZ to dokładnie to samo co CZ 350 (pojedyńcza kołyskowa rama' date=' a dlatego dopisek Jawa, bo były montowane w fabryce Jawy). Prowadzi sie trochę gorzej niż Ts, a to z uwagi na mniej sztywną pojedyńczą ramę. [/quote']hmm.. moj znajomy, posiadacz Jawy 350 i CZ 350 twierdzi ze CZ jest stabilniejsza przy wiekrzych predkosciach niz Jawa, Cz na pojedynczej kolysce a Jawa na podwojnejja niemoge sie wypowiedziec bo nie testowalem :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 cz z 85 to jeszcze 6v Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 kolega ma CZ z 85r i ma 12 V, ja miałem Jawe 82 i miała 6V, W 90 latach zmieniły się troche silniki cylindry są bardziej pionowe inny kształt i ssanie zamiast zatapiacza pływaka, czy mają większą moc to nie sądze bo obu fabryka daje 125 km/h. Twin Sport rózniła się innym malowaniem i bardziej zakrzywionymi kolankami przez co tłumiki lądowały nieco wyżej niż w zwykłej jawie, zajebisty efekt gdy kolanka z TS wkładało się do jawy z poprzednim silnikiem który miał nieco bardziej pochylone cylindy i tłumiki kończyły się 3 cm pod kierukowskazami :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 W 90 latach zmieniły się troche silniki cylindry są bardziej pionowe inny kształt i ssanie zamiast zatapiacza pływaka' date=' czy mają większą moc to nie sądze bo obu fabryka daje 125 km/h. Twin Sport rózniła się innym malowaniem i bardziej zakrzywionymi kolankami przez co tłumiki lądowały nieco wyżej niż w zwykłej jawie,[/quote'] Troche nabruździłeś. Do bodajże 85 rou produkowano Jawy 634 (ze starym silnikiem), Później pojawił się model 638-5 z 12V instalacją i nowym silnikeim ale w starym "nadwoziu", i był to model przejściowy między 634 a 638-1 (czyli TS). Pierwsze TS pojawiły się jednak już w 84. Modele przejściowe produkowano chyba przez dwa lata. TS od 634 i 638-5 różni się blachami nadwozia, tylnym "zadupkiem", tylnym błotnikiem, kilkoma szczegółami w ramie, bakiem, przednią zawiechą i paroma pomniejszymi detalami. Silniki mają ta samą pojemność, ale starszy dysponuje prądnicą 6V (w CZ od 85 pojawił się w jej miejsce alternator i w związku z tym zmieniono trochę mocowania w karterach),, nowszy ma alternator 12V. Poza tym w starszym był mniejszy gaźnik z zatapiaczem, w nowym jest już ssanie i centralna komora pływakowa. Inne są równeż wielkości kanałów i okien w cylindrach. Starszy silnik według danych fabrycznych dysponowal mocą 22 KM, nowszy ma mieć 26 KM i 33 Nm. Miałem obie Jawy, zarówno 634, jak i TS (teraz) i uważam że najlepsze były modele przejściowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziur Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 CZ - 1 łożyskko na wale - czeskie w mojej wytrzymało 13200km wiec rewelacja bo jak ceska była katowana to potrafiło sie wystukac po 3,5 tys. km. TS - 2 łozyska i problem stuków znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 cz 634 i jawa 638 to praktycznie 2 rozne motocykle ,nie liczac ogolnego podobienstwa to zeby przyszlo sie przekladac czesci to poza kolami pewnie by nic nie pasowalo, ogolnie porownianie mam niezle bo ja mam ts a koles ma cz 634 no i coz, podczas jazdy jeden od drugiego nie odstaje, czyli moc praktyczna podobna(papierkowa inna :D ),natomiast jak jedziemy w nocy to ja zawsze jade z przodu bo cz z 6v instalacja ma bardzo slabe swiatla a jak dochodza do tego kierunkowskazy to juz wogole padaka.warto kupic jawe chocby dlatego ze ma 12v i alternator a nie pradnice.problem ze sprzeglem usunalem tak jak juz bylo pisane wczesniej przez montaz sprzegla od cz 634 i wszystko teraz hula.idac dalej to mysle ze awaryjnosc jest podobna , skrzynia biegow mysle ze w ts jest gorsza (ale to moja subiektywna opinia tylko na moim przykladzie),ustawianie zaplonu w obu sprzetach to ostra padaka :mrgreen:,ps.jak bede sprzedawal to musze pomyslec o zmienie predkosciomierza , bo kto kupi jawe z przebiegiem 75kkm,hehehe, :D .pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 cz 634 i jawa 638 to praktycznie 2 rozne motocykle ,nie liczac ogolnego podobienstwa to zeby przyszlo sie przekladac czesci to poza kolami pewnie by nic nie pasowalo, Skrzynia biegow jest podobna, kumpel przkladal do swojej TS tryby z CZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 cz 634 i jawa 638 to praktycznie 2 rozne motocykle ,nie liczac ogolnego podobienstwa to zeby przyszlo sie przekladac czesci to poza kolami pewnie by nic nie pasowaloNo oprócz kół pasowała by skrzynia jak kolega wyżej powiedział, kierownica, układ napędowy (zębatki i łańcuch), przednia lampa, kosz sprzęgłowy (wygląda inaczej ale wymiary i liczbe zębów ma tę samą) i to choba wszystko. A i kopniak jeszcze :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 chlopaki nie rozdrabniajcie sie :( , ja tez wiem co by pasowalo a co nie , napisalem to zdanie aby uzyskac jakis kontrast , bo stara jawa i cz to jest ten sam motocykl z drobnymi szczegolami rozniacymi je.natomiast ts to juz zupelnie inne glowne podzespoly jak blok silnika,cylindry,glowice,wal korbowy, a ze sprzeglo takie samo to nawet lepiej bo te w cz lepsze :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.