Skocz do zawartości

Kupno pierwszego motoru Crossa .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , mam do was pewne pytania związane z motorem a ściślej pisząc Crossem . Otóż chcę sobie za parę miesięcy kupić crossa , ale nie mam kompletnie pojęcia jakiego , nie znam się na tym kompletnie , możecie się śmiać , ale jedyny motor jaki miałem to był komarek i to z ręcznymi biegami . Nigdy nie mogłem sobie pozwolić ja motor , gdyż mój tata jest sceptyczny do motorów .... Za niedługo wybieram się do pracy , no i zbieram pieniądze i kupuje sobie motor i robię prawo jazdy , dziś już mnie nikt nie powstrzyma :D , wolę się dowiedzieć teraz co mi doradzicie , gdyż mam jeszcze czas na namysł , niż potem się śpieszyć , wydaje mi się że 125 była by idealna na pierwszy raz , ale mogę się mylić . Dodam że jestem dość chudy 180cm wzrostu i tylko 55 kg wagi , ale siłę się poprawi hehe , proszę o jakieś mądre rady , pozdrawiam serdecznie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu kupię osobno , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu kupię osobno , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało .

 

Wygodniej Ci będzie na jakimś hard enduro ale jak chcesz jeździć po lesie crossem to podstawą jest zmiękczenie zawieszenia i dobranie odpowiednich przełożeń. Na początku nie stwarzało mi to problemów, ale potem jazda po lesie stała się strasznie męcząca. Zawieszenie za twarde, prędkość za niska.. Mimo tego że v-max według kalkulatorów przełożeń na zębatkach 14/50 to było jakieś 130-140km/h (nie miałem okazji sprawdzić z żadną nawigacją) to zbytnio nie odczuwałem tej prędkości i momentami miałem wrażenie że mi zaraz wyskoczy silnik z ramy na leśnych drogach. Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie.

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie.

 

Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:

1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)

2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów.

 

Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.

Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.

Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sx też kombinowałem z przełożeniami jak zakupiłem miałem 14/46 , ale za długo nie po testowałem bo przednia była wyjechana więc wymieniłem przednią na taką jaką mieli w sklepie na miejscu czyli 15/46 i to była tragedia czkawka na pierwszym biegu cały czas operowanie sprzęgłem męczarnia dwa baki temu wymieniałem cały napęd na przełożenie 13/48 i to jest prawie w deseń bo troszke wolno w zamian but niemiłosierny , mam jeszcze świeżą niewyjechaną wyżej wspomnianą 15z założe ją dla porównania powinno być ok zobaczymy, tak i też myśle o włożeniu skrzyni od EXC, ale to pewnie zimą dopiero bo będę chciał prześwietlić górę i dół silnika i porobić co trzeba więc jak już będzie na stole to za jednym zamachem wszystko

Edytowane przez Brylu 1989

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:

1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)

2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów.

 

Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.

Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.

Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł

Wiem, spokojnie.. Nie oczekuję od tego motocykla żeby był demonem prostych. Po prostu z ciekawości kupiłem sobie tą zębatkę. Na przełożeniu 14/50 raczej nie chce mi się wierzyć żeby jechał te 130-140km/h, a moc i reakcja na gaz była bardzo spora więc zobaczymy co z tego będzie, po prostu robię to z czystej ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że nie kupuję crossa dla nie wiadomo jakiej szybkości , tak to bym kupił sobie ścigacza , wolę jeździć po lasach , po polach itd , bo dla mnie to jest frajda .

 

To raczej potrzebujesz enduro a nie cross. Nie wiem jakie tam prawo jazdy chcesz robić, A1, A2 czy A. Pewnie chcesz sprzęt z możliwością rejestracji - rozejrzyj się za DT125, odblokowana ma coś koło 30KM i jak na pierwszy motocykl to trochę minie zanim nauczysz się w pełni wykorzystać tę moc. Możesz kupić coś tańszego i zostanie sporo kasy na ewentualny remont na częściach z wyższej półki.

 

XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem , akurat motor nie musi być z możliwością rejestracji , bo albo sobie poczekam aż uzyskam 24 lata i zrobię A , albo zacznę już teraz robić A2 , raczej wybieram pierwszą opcje . i gdy już będę bardziej obyty w tym temacie , przy kupnie następnego motoru , zacznę robić prawko.

Edytowane przez Mailo95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz.

 

przepraszam ale xr600 waży 3kg więcej od drz więc nie pitolmy bzdur jak nie wiemy

 

drz400e waży 119kg suchy , xr600 waży 120kg wersja przed liftem z bębnem z tyłu i 122 kg po lifcie z 2 tarczami , dla amatora to żadna różnica, nie mówiąc że ,,na mokro'' to się wyrówna bo xr600 nie ma płynu chłodniczego, baki mają takie same i ilość oleju w układzie zbliżona......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Do wiosny chciałbym zakupic crossa. Co polecacie do budżetu ok 2500 max.

Planowalem kxd 607 125 jednak dowiedzialem sie ze moze byc za mały. Co robic ? I czy kupowanie starszych motocykli typu yamaha dt 1997 jest oplacalne w stosunku do nowych crossow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...