Mailo95 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Witam wszystkich , mam do was pewne pytania związane z motorem a ściślej pisząc Crossem . Otóż chcę sobie za parę miesięcy kupić crossa , ale nie mam kompletnie pojęcia jakiego , nie znam się na tym kompletnie , możecie się śmiać , ale jedyny motor jaki miałem to był komarek i to z ręcznymi biegami . Nigdy nie mogłem sobie pozwolić ja motor , gdyż mój tata jest sceptyczny do motorów .... Za niedługo wybieram się do pracy , no i zbieram pieniądze i kupuje sobie motor i robię prawo jazdy , dziś już mnie nikt nie powstrzyma :D , wolę się dowiedzieć teraz co mi doradzicie , gdyż mam jeszcze czas na namysł , niż potem się śpieszyć , wydaje mi się że 125 była by idealna na pierwszy raz , ale mogę się mylić . Dodam że jestem dość chudy 180cm wzrostu i tylko 55 kg wagi , ale siłę się poprawi hehe , proszę o jakieś mądre rady , pozdrawiam serdecznie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Jaką kase planujesz wydać ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Jaką kase planujesz wydać ? I ja bym jeszcze dodał, czy to ma być faktycznie sprzęt cross do ostrego latania po torze czy może jednak enduro do latania po polnych drogach? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mailo95 Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu kupię osobno , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brylu 1989 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 czyli rozmawiamy o Enduro już mamy szablon ,wg którego będziemy się kierować Cytuj Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 ---> Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 (edytowane) Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu kupię osobno , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało . Wygodniej Ci będzie na jakimś hard enduro ale jak chcesz jeździć po lesie crossem to podstawą jest zmiękczenie zawieszenia i dobranie odpowiednich przełożeń. Na początku nie stwarzało mi to problemów, ale potem jazda po lesie stała się strasznie męcząca. Zawieszenie za twarde, prędkość za niska.. Mimo tego że v-max według kalkulatorów przełożeń na zębatkach 14/50 to było jakieś 130-140km/h (nie miałem okazji sprawdzić z żadną nawigacją) to zbytnio nie odczuwałem tej prędkości i momentami miałem wrażenie że mi zaraz wyskoczy silnik z ramy na leśnych drogach. Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie. Edytowane 13 Maja 2016 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie. Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów. Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brylu 1989 Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 (edytowane) ja w sx też kombinowałem z przełożeniami jak zakupiłem miałem 14/46 , ale za długo nie po testowałem bo przednia była wyjechana więc wymieniłem przednią na taką jaką mieli w sklepie na miejscu czyli 15/46 i to była tragedia czkawka na pierwszym biegu cały czas operowanie sprzęgłem męczarnia dwa baki temu wymieniałem cały napęd na przełożenie 13/48 i to jest prawie w deseń bo troszke wolno w zamian but niemiłosierny , mam jeszcze świeżą niewyjechaną wyżej wspomnianą 15z założe ją dla porównania powinno być ok zobaczymy, tak i też myśle o włożeniu skrzyni od EXC, ale to pewnie zimą dopiero bo będę chciał prześwietlić górę i dół silnika i porobić co trzeba więc jak już będzie na stole to za jednym zamachem wszystko Edytowane 14 Maja 2016 przez Brylu 1989 Cytuj Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 ---> Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mailo95 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 No to jakiego crossa na dzień dzisiejszy polecacie wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów. Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł Wiem, spokojnie.. Nie oczekuję od tego motocykla żeby był demonem prostych. Po prostu z ciekawości kupiłem sobie tą zębatkę. Na przełożeniu 14/50 raczej nie chce mi się wierzyć żeby jechał te 130-140km/h, a moc i reakcja na gaz była bardzo spora więc zobaczymy co z tego będzie, po prostu robię to z czystej ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mailo95 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dodam że nie kupuję crossa dla nie wiadomo jakiej szybkości , tak to bym kupił sobie ścigacza , wolę jeździć po lasach , po polach itd , bo dla mnie to jest frajda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dodam że nie kupuję crossa dla nie wiadomo jakiej szybkości , tak to bym kupił sobie ścigacza , wolę jeździć po lasach , po polach itd , bo dla mnie to jest frajda . To raczej potrzebujesz enduro a nie cross. Nie wiem jakie tam prawo jazdy chcesz robić, A1, A2 czy A. Pewnie chcesz sprzęt z możliwością rejestracji - rozejrzyj się za DT125, odblokowana ma coś koło 30KM i jak na pierwszy motocykl to trochę minie zanim nauczysz się w pełni wykorzystać tę moc. Możesz kupić coś tańszego i zostanie sporo kasy na ewentualny remont na częściach z wyższej półki. XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mailo95 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 (edytowane) Rozumiem , akurat motor nie musi być z możliwością rejestracji , bo albo sobie poczekam aż uzyskam 24 lata i zrobię A , albo zacznę już teraz robić A2 , raczej wybieram pierwszą opcje . i gdy już będę bardziej obyty w tym temacie , przy kupnie następnego motoru , zacznę robić prawko. Edytowane 14 Maja 2016 przez Mailo95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz. przepraszam ale xr600 waży 3kg więcej od drz więc nie pitolmy bzdur jak nie wiemy drz400e waży 119kg suchy , xr600 waży 120kg wersja przed liftem z bębnem z tyłu i 122 kg po lifcie z 2 tarczami , dla amatora to żadna różnica, nie mówiąc że ,,na mokro'' to się wyrówna bo xr600 nie ma płynu chłodniczego, baki mają takie same i ilość oleju w układzie zbliżona...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jdm6969 Opublikowano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2017 Witam. Do wiosny chciałbym zakupic crossa. Co polecacie do budżetu ok 2500 max.Planowalem kxd 607 125 jednak dowiedzialem sie ze moze byc za mały. Co robic ? I czy kupowanie starszych motocykli typu yamaha dt 1997 jest oplacalne w stosunku do nowych crossow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.