Skocz do zawartości

Kawasaki zx12r hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie mam strasznie slabe heble w mojej 12, tzn sprzet hamuje i to nawet dobrze tylko strasznie jest miękka klamka moge ją docisnąć niemal do manetki. Ten problem mam od początku tylko winę zwalałem na przewody( puchną albo co...). Teraz jednak mam założone oploty i nowe klocki a klamka dalej jest mięciutka. Heble na pewno nie są zapowietrzone bo klamka nie rośnie gdy ją pompuje. Płyn nowy. Ktoś mi kiedyś powiedział ze 12 ma ogólnie słabe heble i niektórzy wymieniają zaciski (podobno od bandziora 2 tłoczkowe) sprawdzałem i bandziory mają takie same jak moje tzn tokico 6 tłoczkowe Czy ktoś z Was miał taki przypadek i jak z tym sobie poradzic?

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma ZX12R ale tam nawet na zwykłych przewodach hamulce są bardzo przyzwoite, a klamka twarda tak jak trzeba.

Także chyba trzeba zacząć od przeglądu zacisków - tłoczki, uszczelniacze.

A jeśli nadal będzie tak samo to zostaje zestaw naprawczy pompy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponawiam temat zestaw naprawczy wymieniony heble odpowietrzone a klamka dalej miękka. Mam założone krótkie klamki więc na próbę zmieniłem na orginalną, niby jest trochę lepiej jednak jałowy skok klamki wydaje mi się za duży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostają tłoczki - pozapiekane za mocno się cofają.

 

U siebie w Hayce też z tym walczyłem.

 

Nie musisz na razie kupować zestawu naprawczego.

Najpierw wyciągnij każdy tłoczek, wyczyść go dokładnie, oczyść uszczelnienia i nasmaruj tłoczki jak i uszczelnienia pastą do tłoczków.

I będzie poprawa, zobaczysz :)

 

Wyciągaj po jednym tłoczku. bez demontażu zacisku - godzinka czasu i po robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie 6cio tłok od Tokico to jest jakiś nie wypał tej firmy, zaciski bardzo szybko się zapiekają, łapią wodę pomiędzy uszczelniacze i sprawiają zawsze problemy. Dobrym wyjściem jest konwersja na cztero-tłok od TL1000 lub wymiana zawiasu na ten z nowszej 12 z zaciskami radialnymi. Przepaść w hamowaniu będzie gigantyczna, podobnie jak w Hajce przy konwersi z 6cio tłoku na radialne z nowszej hajki.

Jak wyczyścisz (tylko rozbiórka na "drobne" ma sens) i odpowietrzysz napompuj "klamkę" i zaciśnij "trytke" na niej na noc, powinno to naprawić problem miękkiej klamki przy tych zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Asmodan wymiana zawiasu nie wchodzi w grę za droga bajka...:( rozumiem że te zaciski od TLa to też tokico. Bo widzę że miał takie i takie. Poszukam... Najpierw jednak spróbuję wyczyścić moje dam nowe usszczelki itd,tylko może nie teraz (fajna pogoda). A tak na marginesie po co tytyrytka na noc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiałem i regenerowałem już setki tych zacisków. Ogólnie to wielki badziew ale do rzeczy. Największa wada tych zacisków jest to ze uszczelnienia wstępne (przeciw kurzowe) bardzo łatwo przepuszczają wodę która siedzi pomiędzy dwoma uszczelniaczami i powoduje korozję. Uszczelniacz wstępny zaczyna blokować tłoczek co skutkuje albo miękka klamką albo nie cofającymi się tłoczkami i blokowanie koła. Trytka na noc na klamkę jest po to by uszczelniacz "uleżał" się w pozycji wyjściowej i nie cofał tłoczka nadmiernie (powoduje to miękką klamkę), spotkałem się z tym zjawiskiem tylko w tych zaciskach. A i jak będziesz rozpoławiał te zaciski to zaopatrz się w dobry bit imbusowy i najlepiej mały palnik albo opalarkę gdyż w co drugim z tych zacisków te śruby są tak zapieczone że trzeba je odwiercać. Wcześniej "rozpompuj" tłoczki ile się da zanim rozszczelnisz układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie to po co je rozpoławiać?

 

Ps. Jak po wyczyszczeniu tłoczki nie będą miały żadnych uszkodzeń to po cholerę je wymieniać...

Wsadzasz nowe uszczelnienia i zapominasz o sprawie na długi czas...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie było to samo. Rozbierałem zaciski w drobny mak aby je wyczyścić , pomalować oraz przy okazji wymienić uszczelnienia ponieważ stare nie wyglądały za ciekawie. Korpusy zacisków zostały wyczyszczone i pomalowane tłoczki wyczyszczone i wypolerowane a całość złożona na paste do tłoczków ATE. Założyłem nowe klocki poskręcałem wszystko jak producent przykazał i zabrałem się za odpowietrzanie. Wydawało mi się że odpowietrzyłem układ w 100% ale kiedy pojechałem sie przejechac stwierdziłem że heble są jescze gorsze niż przed robotą. Na początku winiłem klocki że może źle się ułożyły czy coś w tym rodzaju. Następnie spróbowałem jeszcze raz odpowietrzyć cały układ używając strzykawki 100 ml. heble się poprawiły ale dalej nie było za dobrze. Zabrałem motocykl do znajomego na warsztat który przy użyciu specjalnej pomki do odpowietrzania hamulców wymienił mi płyn i odpowietrzył układ. Efekt ? Klamka twarda jak trzeba a same heble bez najmniejszego zająknięcia wytracaja prędkość jak należy. Odpowietrzenie tych hamulców "domowym sposobem" jest raczej nie możliwe albo to tylko moje odczucie.

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również stawiam na powietrze w układzie, myślę że zacisk w tym przypadku nie wiele ma do gadania skoro piszesz ze wszystko jest ok, i pompa i zaciski to proponuję wpompowywać od dołu przez odpowietrznik płyn hamulcowy DOT3/4 do czasu w którym zaobserwujesz ze leci z otworu w zbiorniczku płynu.

Wtedy masz całkowicie i pewnie odpowietrzony układ, jeśli to zrobisz i nie będzie poprawy możesz typować dalej. Radzę się zaopatrzyć w odpowiednio wąskie wężyki oraz opaski ściskające na śrubce nie na pasku ( zip/trytka) ponieważ płyn jest śliski i często lubią wyskakiwać z odpowietrznika paskudząc wszystko wokół. No i oczywiście dobra strzykawka :)

 

trzymam kciuki! Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...