wierny10 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Witam, jak w temacie mam strasznie slabe heble w mojej 12, tzn sprzet hamuje i to nawet dobrze tylko strasznie jest miękka klamka moge ją docisnąć niemal do manetki. Ten problem mam od początku tylko winę zwalałem na przewody( puchną albo co...). Teraz jednak mam założone oploty i nowe klocki a klamka dalej jest mięciutka. Heble na pewno nie są zapowietrzone bo klamka nie rośnie gdy ją pompuje. Płyn nowy. Ktoś mi kiedyś powiedział ze 12 ma ogólnie słabe heble i niektórzy wymieniają zaciski (podobno od bandziora 2 tłoczkowe) sprawdzałem i bandziory mają takie same jak moje tzn tokico 6 tłoczkowe Czy ktoś z Was miał taki przypadek i jak z tym sobie poradzic?Dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Mój brat ma ZX12R ale tam nawet na zwykłych przewodach hamulce są bardzo przyzwoite, a klamka twarda tak jak trzeba.Także chyba trzeba zacząć od przeglądu zacisków - tłoczki, uszczelniacze.A jeśli nadal będzie tak samo to zostaje zestaw naprawczy pompy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wierny10 Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Właśnie zamowiłem zestaw naprawczy pompy wydaje mi się że to będzie to zaciski są w porządku przeglądałem je przy wymianie klocków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wierny10 Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Witam ponawiam temat zestaw naprawczy wymieniony heble odpowietrzone a klamka dalej miękka. Mam założone krótkie klamki więc na próbę zmieniłem na orginalną, niby jest trochę lepiej jednak jałowy skok klamki wydaje mi się za duży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Pozostają tłoczki - pozapiekane za mocno się cofają. U siebie w Hayce też z tym walczyłem. Nie musisz na razie kupować zestawu naprawczego.Najpierw wyciągnij każdy tłoczek, wyczyść go dokładnie, oczyść uszczelnienia i nasmaruj tłoczki jak i uszczelnienia pastą do tłoczków.I będzie poprawa, zobaczysz :) Wyciągaj po jednym tłoczku. bez demontażu zacisku - godzinka czasu i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Ogólnie 6cio tłok od Tokico to jest jakiś nie wypał tej firmy, zaciski bardzo szybko się zapiekają, łapią wodę pomiędzy uszczelniacze i sprawiają zawsze problemy. Dobrym wyjściem jest konwersja na cztero-tłok od TL1000 lub wymiana zawiasu na ten z nowszej 12 z zaciskami radialnymi. Przepaść w hamowaniu będzie gigantyczna, podobnie jak w Hajce przy konwersi z 6cio tłoku na radialne z nowszej hajki. Jak wyczyścisz (tylko rozbiórka na "drobne" ma sens) i odpowietrzysz napompuj "klamkę" i zaciśnij "trytke" na niej na noc, powinno to naprawić problem miękkiej klamki przy tych zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wierny10 Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Dzięki Asmodan wymiana zawiasu nie wchodzi w grę za droga bajka...:( rozumiem że te zaciski od TLa to też tokico. Bo widzę że miał takie i takie. Poszukam... Najpierw jednak spróbuję wyczyścić moje dam nowe usszczelki itd,tylko może nie teraz (fajna pogoda). A tak na marginesie po co tytyrytka na noc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirusiek Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Jak chcesz prawdziwy upgrade hamiulcow to wymien na to :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wierny10 Opublikowano 21 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Pewnie brembo by zrobiło robotę... He he. Jak radzicie regenerację zrobić? Same uszczelki czy tloczki też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Naprawiałem i regenerowałem już setki tych zacisków. Ogólnie to wielki badziew ale do rzeczy. Największa wada tych zacisków jest to ze uszczelnienia wstępne (przeciw kurzowe) bardzo łatwo przepuszczają wodę która siedzi pomiędzy dwoma uszczelniaczami i powoduje korozję. Uszczelniacz wstępny zaczyna blokować tłoczek co skutkuje albo miękka klamką albo nie cofającymi się tłoczkami i blokowanie koła. Trytka na noc na klamkę jest po to by uszczelniacz "uleżał" się w pozycji wyjściowej i nie cofał tłoczka nadmiernie (powoduje to miękką klamkę), spotkałem się z tym zjawiskiem tylko w tych zaciskach. A i jak będziesz rozpoławiał te zaciski to zaopatrz się w dobry bit imbusowy i najlepiej mały palnik albo opalarkę gdyż w co drugim z tych zacisków te śruby są tak zapieczone że trzeba je odwiercać. Wcześniej "rozpompuj" tłoczki ile się da zanim rozszczelnisz układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) A tak na marginesie to po co je rozpoławiać? Ps. Jak po wyczyszczeniu tłoczki nie będą miały żadnych uszkodzeń to po cholerę je wymieniać...Wsadzasz nowe uszczelnienia i zapominasz o sprawie na długi czas... Edytowane 22 Maja 2016 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Jeśli woda ma tendencje do przedostawania sie to raczej będą wżery na tłoczkach. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczibreslau Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 (edytowane) U mnie było to samo. Rozbierałem zaciski w drobny mak aby je wyczyścić , pomalować oraz przy okazji wymienić uszczelnienia ponieważ stare nie wyglądały za ciekawie. Korpusy zacisków zostały wyczyszczone i pomalowane tłoczki wyczyszczone i wypolerowane a całość złożona na paste do tłoczków ATE. Założyłem nowe klocki poskręcałem wszystko jak producent przykazał i zabrałem się za odpowietrzanie. Wydawało mi się że odpowietrzyłem układ w 100% ale kiedy pojechałem sie przejechac stwierdziłem że heble są jescze gorsze niż przed robotą. Na początku winiłem klocki że może źle się ułożyły czy coś w tym rodzaju. Następnie spróbowałem jeszcze raz odpowietrzyć cały układ używając strzykawki 100 ml. heble się poprawiły ale dalej nie było za dobrze. Zabrałem motocykl do znajomego na warsztat który przy użyciu specjalnej pomki do odpowietrzania hamulców wymienił mi płyn i odpowietrzył układ. Efekt ? Klamka twarda jak trzeba a same heble bez najmniejszego zająknięcia wytracaja prędkość jak należy. Odpowietrzenie tych hamulców "domowym sposobem" jest raczej nie możliwe albo to tylko moje odczucie. Edytowane 23 Czerwca 2016 przez Arczibreslau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam10-98 Opublikowano 1 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Ja również stawiam na powietrze w układzie, myślę że zacisk w tym przypadku nie wiele ma do gadania skoro piszesz ze wszystko jest ok, i pompa i zaciski to proponuję wpompowywać od dołu przez odpowietrznik płyn hamulcowy DOT3/4 do czasu w którym zaobserwujesz ze leci z otworu w zbiorniczku płynu.Wtedy masz całkowicie i pewnie odpowietrzony układ, jeśli to zrobisz i nie będzie poprawy możesz typować dalej. Radzę się zaopatrzyć w odpowiednio wąskie wężyki oraz opaski ściskające na śrubce nie na pasku ( zip/trytka) ponieważ płyn jest śliski i często lubią wyskakiwać z odpowietrznika paskudząc wszystko wokół. No i oczywiście dobra strzykawka :) trzymam kciuki! Powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 te hamulce to masakra :) polecam zdecydowanie pomysł ze strzykawka i wstrzykiwanie płynu od dołu bo to najlepszy sposób ew założyć odpowietrznik na klamce i tam wciskać płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.