Stefan Batory Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Witam szanownych Kolegów, Kupiłem Suzuki TL 1000S 97' w ciemno. Na początku gdy próbowałem odpalić było czuć paliwo, chodził 5 sekund i gasnął. Nie mogłem sobie poradzić więc oddałem do mechanika. Problem nie został przez niego rozwiązany ponieważ chwilę po odpaleniu z silnika dochodzi dźwięk przypominający "kwiczenie" po czym moto słabnie i gaśnie (TB i TPS i inne regulacje zrobione, świece wymienione). Jeżeli mam szczęście moto uda się rozgrzać do temperatury roboczej i wtedy gaśnie- ogólne rzecz biorąc moto nie ma mocy, czuć tak jakby silnik miał ciężko. Nie mamy już pojęcie gdzie szukać( czyżby zatarty ??). Widać, że w silniku było "ryte" więc może rozrząd przestawiony lub podparte zawory ? Proszę o Wasze koncepcje co moglibyśmy sprawdzićPozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 może rozrząd przestawiony lub podparte zawory ? No może. Były w ogóle sprawdzane luzy? Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted April 29, 2016 Author Share Posted April 29, 2016 No właśnie nie były... w pierwszej kolejności regulacje, czujniki etc. ponieważ moto od razu gasło i próbowaliśmy szukać "co go boli". Teraz mechanik będzie zajmował się sprawdzeniem ustawienia rozrządu, luzów zaworowych i kompresji.Stawiałem również na cewki ponieważ ten model gdy się nagrzeje lubi tracić moc poprzez zmianę właściwości cewek WN Czy jeszcze coś powinniśmy w pierwszej kolejności sprawdzić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Kompresję. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted May 5, 2016 Author Share Posted May 5, 2016 Mechanik wszystko ustawił, pracuje poprawnie do momentu nagrzania. Moto coś zaczyna blokować, zaczyna coś piszczeć wewnątrz silnika, słabnie i gaśnie. I tak za każdym ochłodzeniem maszyny i nagrzewaniem od nowa....Obawiamy się najgorszego... Zatarcia :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toowdie Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 sprawdźcie napęd pośredni rozrządu, inna bajka że tam się szklanki na przednim cylindrze lubiły sypać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted May 6, 2016 Author Share Posted May 6, 2016 Dzięki toowdie za info. Podsunę mu ten pomysł. Tak czy siak rozbiórka i szukanie "co go blokuje". Dam znać co i jak. PS. Mechanik typowo motocyklowy, ale ma nie lada zagryzkę z tym moto :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toowdie Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa, efekt będziesz miał bardzo podobny przy padniętej pompce paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 Ok, sprawdzimy to również i dam znać co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Artur Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jako że miałem długo TL1000R z ciekawości udało sie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted July 19, 2016 Author Share Posted July 19, 2016 (edited) Witam serdecznie po długiej nieobecności, Cały silnik został rozkręcony i zawieziony do firmy która zajmuje się regeneracją silników.Wstępna diagnoza to panewki wału korbowego, ale okaże się po dokładnych pomiarach przez fachowców. Przy okazji okazało się, że łańcuszki rozrządu pamiętają erę kamienia łupanego. Edited July 19, 2016 by Stefan Batory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jannikiel Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 (edited) Jeśli wał ma ubytki/ owalizację( to powinni sprawdzić na początku - pies ganiał panewki - jeśli wał ok, to wtedy dobiera się wg. serwisówki odpowiednie selekcje wg pomiarów wału), to poszukaj lepiej silnika od rozbitka z małym przebiegiem...powinno być ich dużo, ponieważ ramy nie są do naprawienia, a motocykl weryfikuje dość mocno i boleśnie umiejętności... Edited July 19, 2016 by jannikiel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rambi Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 (edited) Zwykle wal po takich przygodach jest zowalizowany. Nie wiem jak w suzuki, ale w hondach walow sie nie szlifuje ( producent nie przewidzial panewek podwymiarowych). Nowy wal bedzie kosztowal majatek. Takze tak jak napisali janikiel i YUBY szukaj pieca. Rozwiananie tansze i pewniejsze. . Edited July 20, 2016 by rambi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Batory Posted July 20, 2016 Author Share Posted July 20, 2016 W najbliższych dniach mechanik pojedzie do firmy dowiedzieć się czy udało się zregenerować wał (choć uprzedzał mnie, że to nie zawsze jest możliwe, więc wszystko "wyjdzie w praniu"). Ps. Przeglądałem na aukcjach silniki do TL. Kosztują krocie.Macie jakieś źródła gdzie można go nabyć za "sensowne" pieniądze ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rambi Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 W najbliższych dniach mechanik pojedzie do firmy dowiedzieć się czy udało się zregenerować wał (choć uprzedzał mnie, że to nie zawsze jest możliwe, więc wszystko "wyjdzie w praniu"). Ps. Przeglądałem na aukcjach silniki do TL. Kosztują krocie.Macie jakieś źródła gdzie można go nabyć za "sensowne" pieniądze ?.http://www.ebay.de/itm/Suzuki-TL-1000-S-AG-Motor-mit-Anlasser-und-Lichtmaschine-/141917694632?hash=item210af42aa8:g:RLcAAOSwzgRW1ckL http://www.ebay.de/itm/TL-1000-S-Motor-engine-Getriebe-Lichtmaschine-Zylinder-52832km-97-00-/370896003501?fits=DEM_Make%3ASuzuki%7CDEM_Model%3ATL%7CDEM_CCM%3A1000%7CDEM_Submodel%3AS&hash=item565b1fe1ad:g:d8EAAOxywZ1SMH35 http://www.ebay.de/itm/Motor-39-678-Km-ohne-Anbauteile-Suzuki-TL-1000-S-/291818990707?hash=item43f1c46c73:g:RYYAAOSwGIRXYJY3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.