Stefan Batory Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Witam szanownych Kolegów, Kupiłem Suzuki TL 1000S 97' w ciemno. Na początku gdy próbowałem odpalić było czuć paliwo, chodził 5 sekund i gasnął. Nie mogłem sobie poradzić więc oddałem do mechanika. Problem nie został przez niego rozwiązany ponieważ chwilę po odpaleniu z silnika dochodzi dźwięk przypominający "kwiczenie" po czym moto słabnie i gaśnie (TB i TPS i inne regulacje zrobione, świece wymienione). Jeżeli mam szczęście moto uda się rozgrzać do temperatury roboczej i wtedy gaśnie- ogólne rzecz biorąc moto nie ma mocy, czuć tak jakby silnik miał ciężko. Nie mamy już pojęcie gdzie szukać( czyżby zatarty ??). Widać, że w silniku było "ryte" więc może rozrząd przestawiony lub podparte zawory ? Proszę o Wasze koncepcje co moglibyśmy sprawdzićPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 może rozrząd przestawiony lub podparte zawory ? No może. Były w ogóle sprawdzane luzy? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 No właśnie nie były... w pierwszej kolejności regulacje, czujniki etc. ponieważ moto od razu gasło i próbowaliśmy szukać "co go boli". Teraz mechanik będzie zajmował się sprawdzeniem ustawienia rozrządu, luzów zaworowych i kompresji.Stawiałem również na cewki ponieważ ten model gdy się nagrzeje lubi tracić moc poprzez zmianę właściwości cewek WN Czy jeszcze coś powinniśmy w pierwszej kolejności sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Kompresję. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Mechanik wszystko ustawił, pracuje poprawnie do momentu nagrzania. Moto coś zaczyna blokować, zaczyna coś piszczeć wewnątrz silnika, słabnie i gaśnie. I tak za każdym ochłodzeniem maszyny i nagrzewaniem od nowa....Obawiamy się najgorszego... Zatarcia :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 sprawdźcie napęd pośredni rozrządu, inna bajka że tam się szklanki na przednim cylindrze lubiły sypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Dzięki toowdie za info. Podsunę mu ten pomysł. Tak czy siak rozbiórka i szukanie "co go blokuje". Dam znać co i jak. PS. Mechanik typowo motocyklowy, ale ma nie lada zagryzkę z tym moto :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa, efekt będziesz miał bardzo podobny przy padniętej pompce paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Ok, sprawdzimy to również i dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Jako że miałem długo TL1000R z ciekawości udało sie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) Witam serdecznie po długiej nieobecności, Cały silnik został rozkręcony i zawieziony do firmy która zajmuje się regeneracją silników.Wstępna diagnoza to panewki wału korbowego, ale okaże się po dokładnych pomiarach przez fachowców. Przy okazji okazało się, że łańcuszki rozrządu pamiętają erę kamienia łupanego. Edytowane 19 Lipca 2016 przez Stefan Batory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) Jeśli wał ma ubytki/ owalizację( to powinni sprawdzić na początku - pies ganiał panewki - jeśli wał ok, to wtedy dobiera się wg. serwisówki odpowiednie selekcje wg pomiarów wału), to poszukaj lepiej silnika od rozbitka z małym przebiegiem...powinno być ich dużo, ponieważ ramy nie są do naprawienia, a motocykl weryfikuje dość mocno i boleśnie umiejętności... Edytowane 19 Lipca 2016 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Zwykle wal po takich przygodach jest zowalizowany. Nie wiem jak w suzuki, ale w hondach walow sie nie szlifuje ( producent nie przewidzial panewek podwymiarowych). Nowy wal bedzie kosztowal majatek. Takze tak jak napisali janikiel i YUBY szukaj pieca. Rozwiananie tansze i pewniejsze. . Edytowane 20 Lipca 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 W najbliższych dniach mechanik pojedzie do firmy dowiedzieć się czy udało się zregenerować wał (choć uprzedzał mnie, że to nie zawsze jest możliwe, więc wszystko "wyjdzie w praniu"). Ps. Przeglądałem na aukcjach silniki do TL. Kosztują krocie.Macie jakieś źródła gdzie można go nabyć za "sensowne" pieniądze ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 W najbliższych dniach mechanik pojedzie do firmy dowiedzieć się czy udało się zregenerować wał (choć uprzedzał mnie, że to nie zawsze jest możliwe, więc wszystko "wyjdzie w praniu"). Ps. Przeglądałem na aukcjach silniki do TL. Kosztują krocie.Macie jakieś źródła gdzie można go nabyć za "sensowne" pieniądze ?.http://www.ebay.de/itm/Suzuki-TL-1000-S-AG-Motor-mit-Anlasser-und-Lichtmaschine-/141917694632?hash=item210af42aa8:g:RLcAAOSwzgRW1ckL http://www.ebay.de/itm/TL-1000-S-Motor-engine-Getriebe-Lichtmaschine-Zylinder-52832km-97-00-/370896003501?fits=DEM_Make%3ASuzuki%7CDEM_Model%3ATL%7CDEM_CCM%3A1000%7CDEM_Submodel%3AS&hash=item565b1fe1ad:g:d8EAAOxywZ1SMH35 http://www.ebay.de/itm/Motor-39-678-Km-ohne-Anbauteile-Suzuki-TL-1000-S-/291818990707?hash=item43f1c46c73:g:RYYAAOSwGIRXYJY3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.