Pawel Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Spotkałem się z "wytartymi" lagami, następowało to najczęsciej jak właściciel długo jeździł z cieknącymi uszczelniaczami, a do tego miał stare osłonki przeciwkurzowe. W takiej sytuacji olej pięknie łapie kurz z którym tworzy piękną mieszankę ścierną i problemy gotowe. Wiele uszkodzeń lag powodują kamienie i piasek, ale tak naprawdę największe spustoszenie robią sami ludzie podczas nieumiejętnej wymiany uszczelniaczy, czy prób prostowania itp. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxcv Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 zimer to guma i zadna guma niejest w stanie utrzymac cisnienia wiec nalezy zmienic tulejki(panewki)teflonowe one przedewszystkim odpowiadaja za szczelnosc lag.ZIMER TEZ ALE NIE TYLE CO PANEWKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 16 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 zimer to guma i zadna guma niejest w stanie utrzymac cisnienia wiec nalezy zmienic tulejki(panewki)teflonowe one przedewszystkim odpowiadaja za szczelnosc lag.ZIMER TEZ ALE NIE TYLE CO PANEWKI a z kąd wziąć takie panewki i ile mogą kosztować...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Icea_PL Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 Spotkałem się z "wytartymi" lagami' date=' następowało to najczęsciej jak właściciel długo jeździł z cieknącymi uszczelniaczami, a do tego miał stare osłonki przeciwkurzowe. W takiej sytuacji olej pięknie łapie kurz z którym tworzy piękną mieszankę ścierną i problemy gotowe. Wiele uszkodzeń lag powodują kamienie i piasek, ale tak naprawdę największe spustoszenie robią sami ludzie podczas nieumiejętnej wymiany uszczelniaczy, czy prób prostowania itp. Pozdro, Pawel[/quote'] hehehehehehe* :lol: 8) * - Pawel wie o co chodzi :buttrock: Jesli chodzi o serwis u Pawla - wymiane uszczelnaiczy - polecam z calego serca, uratowal moje lagi :buttrock: , dodatkowo wiele sie przy nim nauczylem :buttrock: . Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobra Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 A czy simmering jest założony w dobrą stronę ? t.j. czy sprężynka uszczelniająca jest od strony oleju? Spotakałem sie z przypadkiem, gdy moto odebrane z serwisu po wymianie uszczelniaczy miał je załozone na odwrót! oczywiście lały po krótkim czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 zimer to guma i zadna guma niejest w stanie utrzymac cisnienia wiec nalezy zmienic tulejki(panewki)teflonowe one przedewszystkim odpowiadaja za szczelnosc lag.ZIMER TEZ ALE NIE TYLE CO PANEWKI To duze uproszczenie. Przeciez w roznych przodach, np Suzuki panewki sa przeciete na calej dlugosci - jakie w takim razie cisnienie moga wytrzymac ?Chodzi raczej o centryczna pozycje lagi w stosunku do goleni ( ruchomej czesci teleskopu ) `pomagajaca` simmeringowi w utrzymaniu cisnienia.Wracajac do glownego watku dyskusji zaden simmering nie utrzyma cisnienia jezeli stan lag nie jest idealny.Wzery rdzawe, zadziory, wglebienia, przetarty chrom kwalifikuja lagi do wymiany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobra Opublikowano 17 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2004 " Przeciez w roznych przodach, np Suzuki panewki sa przeciete na calej dlugosci - jakie w takim razie cisnienie moga wytrzymac ?" Otóż one przede wszystkim trzymaja ciśnienie, po złożeniu przecięcia nie widać- szpara minimalizuje sie...zreszta podobnie jak z pierścieniami tłokowymi, które też są niby przecięte.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2004 Te tzw panewki- tuleje slizgowe stabiliuje rure nosna w dolnej goleni- na dole tez jest taka "panewka" , ale najwieksza role w uszczelnieniu teleskopu pelni simmering , wystarczy proste doswiadczenie przejechac sie bez simmeinga i zobaczuc jak szybko olej wywala. wyraznie zuzyte gladzie (chromowane) rur kwalifikuja je do wymiany, prostowane beda mialy falbanena wierzchu mozna podpicowac, ale w srodku falbanka zostaje, dlatego nie jestem zwolennikiem prostowania teleskopu. Jesli jest problem z cieknieciem , a kasy malo mozna troche "podrasowac" sprezynke w simmeringu.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 17 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2004 Janek spręzynkę już rasowałem... rury mam proste nie "naprawiane"... Ciekawostką jest to iż moto miało wymienione simmeringi niby w serwisie 200km przed tym jak go kupiłem (w momencie kupna cikła już jedna laga) po 500km mojej jazdy lały obie... Postanowiłem rozebrać i złożyć na nowo.. i co nastąpiło... jedna z lag (która lała od początku) trzyma świetnie (4500km) a druga leje strasznie nie popogło jej tuningowanie spreżynki... :buttrock: już przezwyczaiłem się do ścieranie oleju ścierkami ze stacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Pomagaja jeszcze czasem oryginalne simmeringi kupione u dealera Kawy, kilka razy spotkalem sie ze simmery aftermarket w Kawie ciekly, moj kanadyjski mechanik tez zarzeka sie trzeba wsadzac oryginalne.No ale problem ceny wystepuje... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asaf Opublikowano 19 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2004 Koledzy cudów nie ma , jeśli kolega twierdzi że wymiane oleju wykonał prawidłowo nic nie ma skrzywione to jeszcze przyczyną wycieku może być źle odmierzona ilość oleju (za wiele wlane ) i olej wywala na zewnątrz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.