Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu - po jkim przebiegu wymieniać.


marcincbr600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

OK to jestem spokojny. A mam jeszcze jedno pytanko:

 

jak ruszam zaczynam (przyśpieszać) to tak koło 2500-3000 troche go przymuli a póżniej już przyśpiesza normalnie. Cz jest to związane z ustawieniem gażników, stanem świec, czy tym że mam zamontowane seryjnie Dynoyety, a wydech mam seryjnie zamontowany Yoshimura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz jak piszesz zamontowane to prawdopodobnie nie wyregulowane tylko włożone z paczki.Taki zestaw powinien zakładać mechanik w warsztacie i po zamontowaniu odpowiednio wystroić całość.

Najlepiej jak zgłosisz się z tym problemem do Idaho , on to powinien obejrzeć i wetknąć tam paluszki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBR600 nigdy nie miał w serii ani Dyno ani Yoshimury.

Jeżeli masz seryjne gaźniki to problem tkwi w syfach na dyszach pośrednich.

Ratunek tylko jeden - czyszczenie u fachowca bo sam możesz tylko zepsuć.

Po czyszczeniu konieczna synchronizacja gaźników.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myśle że wystarczy czyszczenie i synchro. A ta moja wersja jest żadko spotyka (znalazłem w necie że jest to wersja wypuszczona na cześć jakiegoś samolotu - z tego co sam sabie przetłumaczyłem z angielskieg) i znam tylko jedną osobę które mają takie moto i też mają te wszystkie elemnty tzn:

- sportowy filtr K&N

- Dynoyety

- wydech Yoshimura

- ja nie mam , ale kolega ma bref (czy coś takiego) gdzie pisze że ma moc - 105 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, wpadnij do mnie,wszystko oblookam. Wszystko z czym masz problem moge wykonać. Robilem już cbr ale F1, też łańcuch nieźle rzęzil na niskich obrotach... tak bardzo, że jak wsiadłem na ten motor... odpalilem i przejechalem 100m, to zawrócilem i powiedzialem, że dalej nie jade, bo jak coś rypnie, to masakra. Co do łancucha, to zakuwałem w tamtej cbr. Takie było życzenie klienta, a klient nasz pan. Po zdjęciu pokrywki zaworowej okazało się że łańcuch jest tak wyciągniety jak jakaś linka do wieszania prania:). U ciebie łancuch jest z z boku cylindrów anie na środku więc nie powinno być problemu z wymianą w całości. Co do sprzęgła, to tak jak radzi Piotr, wymiana sprężyn i tarcz. Jeśli chodzi o gaźniory, to nie powinno być problemu... czyszczenie, synchronizacja, wymiana filtra powitrza. Zresztą świeca prawdę ci powie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mój lancuch nie rzeżi (tak mi sie zdaje) tylko jak zrobie przegazówke to słychać taki trzask i jak zamkne gaz to też jest słychać trzask (tak jakby się kasowały lauzy na łańcuchu lub na kołach łańcuchowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj, podczas wycieczki po kaszubach (cieplo i slisko :mrgreen: ), zahaczylem o starogard i obsluchalem Szwagra cebre. dla mnie za luzny jest lancuszek, bo przy zmianie obciazenia (zdjecie, dodanie gazu) terkocze z okolic wlasnie napinacza. trwa to moze 0.5 sek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro juz jestesmy przy lancuchach....

Sprzet : mam RF 600 z 96 roku, przebieg niby 50 kkm,nie wiem

czy rozrzad byl wymieniany... jestem 1 wlascicielem w PL .

 

Sprawa tego typu : gdy baaardzo delikatnie odkrecam manetke na luzie

i dochodze do okolic 2 000 - 2 500 obr/min i tak trzymam,slychac takie

rzęrzenie, grzechot, nie wiem jak to nazwac...

Nie ma tego raczej na wolnych ani na wyzszych obrotach,przy schodzeniu z obrotow

takze brak, tylko w w/w tym przedziale.

Nie jest to ani uciazliwe ani slyszalne podczas jazdy, co to moze byc ??

 

Wiem ze Suzuki to same zgrzyty i stuki ale spac mi to nie daje ;) i wole sie upewnic..

 

Z gory THX za help.

 

 

Nera !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dochodze do okolic 2 000 - 2 500 obr/min i tak trzymam,slychac takie

rzęrzenie, grzechot, nie wiem jak to nazwac...

 

Różne motocykle różnie rearuję na rozciuągnięty rozrząd - XJ600 czy Bantit grzechocze na niskich obrotach, ale już np. CBR czy nawet moja ma ten dźwięk właśnie przy około 2500 obr. Szczególnie ejst to słyszalne przy zejściu z wysokich obrotów. Jak dla mnie - korzystaj z zimy i wymień łańcuch, będziesz miał spokój na długo :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...