Skocz do zawartości

Mini komora do piaskowania 90 l. - czy warto?


chorcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, zastanawiam się nad kupnem takiego typu komory do piaskowania http://tooles.pl/geko-piaskarka-kabinowa-90l-do-piaskowania-+-pistolet,-dysze-i-rekawice-o_780.html , zastanawia mnie to czy tako komora wystarczy do drobnych prac domowych np. zedrzeć chrom ze szklanek czy innych drobnych części. Do zasilania mam zwykły , mały kompresor - jak rozumiem kompresor nabija butlę komory (90l) , a z tej butli idzie ciśnienie na dysze.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego szukasz. Do drobnych prac sie nada, ale na zdzieranie lakieru nie licz (chyba, ze masz dużo zapalu). Lepiej poszukaj gdzieś samej komory, a zestaw zmontuj sam.

 

Primo: te dysze są do kitu. Przy opisanym ciśnieniu 7bar, po jednym piaskowaniu średniej wielkości elementu przekrój wzrośnie trzykrotnie.

 

Secundo: jak masz zapał to polecam rozwiazanie o którym sam piszesz. Butla z piachem w ktorej robisz ciśnienie i dopiero z niej piach. Skuteczność rośnie trzykrotnie.

 

Tertio: troche to małe. I tak zajmie Ci kawałek garazu, wiec mogłoby byc wyższe. Zwykle elementy do piaskowania są długie, wiec fajnie miec miejsce na jakiekolwiek manewry tym elementem, bo przy wyciąganiu robisz dookoła piaskowy burdel ;)

 

Urządzenie jako takie polecam z całego serca. Składając zestaw z części kupowanych na Allegro można zrobić w niewielkiej kasie cos, bez czego nie bedziesz sobie wyobrażał życia. A zastosowanie masz na każdym kroku. Nie tylko sztućce, ale głupie zaciski hamulcowe, czy śruby odmładzasz w 10 minut. Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze taki wypiaskowany element tylko odmuchujesz powietrzem i jest gotowy pod lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mi chodzi właśnie o małe elementy szklanki, listwy kierunków i inne takie duperele - czyli co chromu z szklanek przy takim ciśnieniu nie zerwę. A taki zwykły kompresor "domowy" napędzi takie urządzenie.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrom powinno się usuwać w galwanizerni.Piaskiem tylko zniszczysz element a chromu nie usuniesz.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zdzierałem chrom - wprawdzie szkłem - z gmola i szlanek i wyszło super. Mi odpowiada ta lekko matowa struktura. Zdzierałem w lakierni proszkowej - tyle że problemem jest to , że trzeba się naprosić aby zabrali się za małe elementy i liczą za to drogo - więc z tąd mó pomysł nadomową piaskarkę do drobnicy.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że do piaskowania trzeba mieć minimum 8-10 barów i solidny zbiornik.

Do domowych robót kompresor ze 150 litrów to minimum a i tak cały czas by pompował podczas piaskowania.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do zasilania mam zwykły , mały kompresor - jak rozumiem kompresor nabija butlę komory (90l) , a z tej butli idzie ciśnienie na dysze.

 

Nie wiem czy cię dobrze rozumiem ale to co wkleiłeś nie ma żadnej butli 90l. To jest tylko komora do piaskowania. Do tego co wkleiłeś potrzebny jest jeszcze zbiornik na piach/materiał ścierny. Tak mi się wydaje ze zdjęć.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrom powinno się usuwać w galwanizerni.Piaskiem tylko zniszczysz element a chromu nie usuniesz.

 

Dokładnie tak. Po wypiaskowaniu nie zauważysz różnicy w kolorze mosiądzu i stali, niklu czy chromu. Myślisz, że zwaliłeś te powłoki a one dalej tam są. Ponadto tworzysz góry i doliny, które potem nie idzie nijak obrobić dla ponownego chromowania.

 

Piaskowanie chromu to największa głupota.

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...