Skocz do zawartości

Oszaleli? 8 wahaczy co 30 tys km?


Jackpot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema mądrale ;)
Ostatnio czytałem sobie coś tam gdzieś tam ;) i natrafiłem na coś o czym mówił mi kiedyś tata czyli wymiana wahaczy co 30 tys km. Wahaczy ma być 8 i wymiana jednego to koszt około 250zł. Z tego co wiem to mają takie występować w Wieśwagenie passacie B5 i Audi A4 też B5, ale chyba są jeszcze inne audi i jeszcze jakieś skody ( możliwe że octavie). Mógłby mi ktoś przybliżyć temat? Czemu je się wymienia co 30 tys, jak są połączone że trzeba wymieniać całe, ile to faktycznie kosztuje i w jakich samochodach to występuje. Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od klasy wahaczy ,lepsze (lemfordera np.) prawidłowo zamontowane trzymają się dłużej.

W tych zawieszeniach "wielowahaczowych" jest jeszcze taki myk, że nie można zwlekać z wymianą. Zbagatelizowany lekki luz jednego elementu szybko przenosi się na pozostałe składowe i mamy komplet do wymiany.

Piszę na podstawie osobistego doświadczenia, a właściwie klientów warsztatu w którym pracuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o passata B5, to tylko wersja przed liftem ma słaby zawias (ale na pewno wytrzymywał pow. 30 tys km). W wersji poliftowej ten problem nie występuje. Co do żywotności wahaczy, to dużo zależy od marki. Fabryczne dają radę, lemforder też całkiem nieźle, ale jeśli kupisz kpl. z allegro za 600 zeta, to nie spodziewaj się za wiele.

A konieczność wymiany wszystkich na raz to też mit. Ja w swoim gracie do przebiegu 215 tys km wymieniłem dopiero 3 szt. (jeden dolny i 2 górne) Reszta jeszcze w oryginale. Tak że nie słuchaj opinii "fachofców" tylko śmiało kupuj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mądrale ;)

Ostatnio czytałem sobie coś tam gdzieś tam ;) i natrafiłem na coś o czym mówił mi kiedyś tata czyli wymiana wahaczy co 30 tys km. Wahaczy ma być 8 i wymiana jednego to koszt około 250zł. Z tego co wiem to mają takie występować w Wieśwagenie passacie B5 i Audi A4 też B5, ale chyba są jeszcze inne audi i jeszcze jakieś skody ( możliwe że octavie). Mógłby mi ktoś przybliżyć temat? Czemu je się wymienia co 30 tys, jak są połączone że trzeba wymieniać całe, ile to faktycznie kosztuje i w jakich samochodach to występuje. Pozdro ;)

250 zeta? To za darmo rozdają albo świąteczną promocję mają. Do Audi czy WV za dobry kpl trzeba zapłacić co najmniej 1200 zeta. Ja mam 3 szt. saaba. Wiesz ile kosztuje do nich kpl zawieszenie? Mało tego, nawet jak wymienisz, to i tak stuka na dziurach. To akurat tak hobbistycznie. Gdybym miał nimi na co dzień jezdzić, to bym się załamał Jednak ducha Saaba, nie odda żaden inny wozidóp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

250 zeta? To za darmo rozdają albo świąteczną promocję mają.

 

do tico komplet na tył 90 zł ( 2 wahacze z gumami i śrubami ) przednie 2 komplet 60 zł o

http://allegro.pl/wahacz-wahacze-przod-tico-matiz-sruby-zestaw-i5629371533.html

 

więc ja wiem czy tak za darmo nawet jak wszystkie w moim wymienie to nie dobije ceny jednego w VW......drogie macie te samochodziska w utrzymaniu, jeszcze dziobem ryja łeeeee........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 zeta? To za darmo rozdają albo świąteczną promocję mają. Do Audi czy WV za dobry kpl trzeba zapłacić co najmniej 1200 zeta. Ja mam 3 szt. saaba. Wiesz ile kosztuje do nich kpl zawieszenie? Mało tego, nawet jak wymienisz, to i tak stuka na dziurach. To akurat tak hobbistycznie. Gdybym miał nimi na co dzień jezdzić, to bym się załamał Jednak ducha Saaba, nie odda żaden inny wozidóp

250*8 = 2000 bo tam z przodu jest 8 whaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem temat i pomyślałem o jakiejś nowince jednak okazało się, ze został poruszony temat bardzo stary i w zasadzie już rozwiązany.

Są zamienniki, można wymieniać pojedynczo.

To jest bardzo dobre zawieszenie, które montowane przez amatora może zostać na wstępie narażone na szybkie rozsypanie się.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zamienniki, można wymieniać pojedynczo.

 

 

Niestety na naszych drogach jak zamontujesz jakiegoś chińczyka to za 5tyś km możesz wrócić do warsztatu

 

 

To jest bardzo dobre zawieszenie

 

Zgadza się. Tyle że w moim jak go kupowałem to były jeszcze oryginalne fabryczne, a na naszych drogach lemfordery zaczęły wysiadać po 50-60k.

 

 

250*8 = 2000 bo tam z przodu jest 8 whaczy.

 

Co do tej ceny, to 250 kosztuje o ile pamiętam ten największy (najdroższy). Każdy jest w innej cenie. Komplet lemfordera to jakieś 1200-1400zł, nie pamiętam czy brutto czynetto bo paska już od kilku lat całe szczęście nie mam?

 

Natomiast pozwól że doradzę Ci coś. Jak masz paska i robisz więcej jak 20k rocznie to sprzedawaj jak najszybciej. Paski B5, B5fl to skarbonki, które psują się na potęgę. Legenda zbudowana na bazie niezniszczalnych pasków B4. Komfort, osiągi, trakcja - spoko. Niezawodność, ekonomia - dno.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4ju - jak kupiłeś złoma z przebiegiem 500 tys km, to Ci się je*ał :biggrin:

Ja swojego mam już jakiś czas i najechałem nim ponad 80 tys km. Przez ten okres wymieniłem tylko 3 wahacze, rozrząd, serwis klimy i tarcze + klocki.

Poza tym nic kompletnie nie robię. Auto nigdy mnie nie zawiodło i nigdy nie stało na lawecie. A na święta zrobię bezstresowo traskę 2500 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4ju - jak kupiłeś złoma z przebiegiem 500 tys km, to Ci się je*ał :biggrin:

 

No właśnie nie... Chyba że się ktoś zhakował system komputerowy VW :) Tym bardziej że jak pisałem był jeszcze na oryginalnych wahaczach.

 

 

 

Jak dbasz tak masz

 

Jakbym nie dbał to bym w niego 14k w 3 lata nie utopił, czyli prawie połowa kwoty za jaką go wtedy kupiłem. Po 2 latach zacząłem sobie mówić że już wszystko wymieniłem co się miało spier****ć... Byłem w błędzie. W pewnym momencie stwierdziłem że nie będę czekał jak padną pompowtryski i sprzedałem z łezką w oku ;)

 

 

Ja swojego mam już jakiś czas i najechałem nim ponad 80 tys km. Przez ten okres wymieniłem tylko 3 wahacze, rozrząd, serwis klimy i tarcze + klocki.

Poza tym nic kompletnie nie robię. Auto nigdy mnie nie zawiodło i nigdy nie stało na lawecie. A na święta zrobię bezstresowo traskę 2500 km :)

 

Oby tak dalej ;) A jeśli chodzi o doświadczenia to piszę je z perspektywy mojej, mojego brata a teraz kolegi z pracy, któremu dokładnie wczoraj na autostradzie o 22:30 laweta pomagała wrócić do domu :D Co ciekawe, jeden znajomy ma NOWEGO paska i przez ostatnie 6 miesięcy 2 razy zabierała go już laweta.

 

Ciężko w takiej sytuacji nie głosić innych opinii. Nie mniej zawsze miło go wspominam z pewnym sentymentem ^^ bo to fajny samochód... Tylko drogi w utrzymaniu.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...