Skocz do zawartości

Zawory PSYCHIC


Narky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam do wymiany zawory ssące + wydechowe. Motocykl : CRF 250 2007.

Miałem założone tytanowe, lecz gdy zobaczyłem cenę, lekko mnie zaskoczyła.

Wyczytałem gdzieś, że nie ma zbyt dużej różnicy w zaworach stalowych, a tytanowych.

Tak więc pytam ... miał ktoś do czynienia z zaworami firmy PSYCHIC ? Chodzi mi głównie o wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bez zarzutu, tylko ze sprężynami się wymienia.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem raz w życiu ten błąd: wymieniłem zawory tytanowe na stalowe (prox wraz ze sprężynami). Efekt? Silnik odczuwalnie wolniej wkręcał się na obroty i "zabrało" moc w górnym zakresie obrotów. Różnica była odczuwalna już na pierwszym treningu (pacjent to był Kawasaki KXF250).

 

Dlatego zdecydowanie polecam zakup tytanowych. Pamiętaj, że tytanowe zawory są utwardzane powierzchniowo i są bardzo wrażliwe na zużycie gniazd zaworowych. Dlatego w przypadku konieczności wymiany zaworów najlepiej zawieść głowicę z nowymi zaworami tytanowymi do zakładu, który obrabia gniazda zaworowe i który dopasuje przylgnie gniazd zaworowych do zaworów. Jeżeli założysz nowe zawory do wyklepanych gniazd, zawory nie będą się opierały całą powierzchnią przylgni, co powoduje ich błyskawiczne zużycie (nawet po 5-10 godzinach pracy silnika). Koszt obróbki gniazd zaworowych to około 100 zł, przy okazji radzę wymienić uszczelniacze. Natomiast sprężyn w takiej sytuacji nie musisz wymieniać. W Warszawie zajmuje się tym firma "Krasnobrodzka Racing" - wygoogluj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takich różnic nie zauważyłem, może Ci ktoś remont zwyczajnie s...ł.

Jestem przekonany, że jak Ci podstawię motocykl na test, to nie odgadniesz jakie ma zawory.

Amerykanie wyrzucają fabryczne śmieciowe tytany i zakładają dobre aftermarketowe tytany, albo stalówki.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a potraficie jakoś logicznie poprzeć tezę, czemu miałoby coś się zmienić??

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę, żeby te kilka gram zrobiło jakąkolwiek różnicę. Może kiedyś uda mi się taki przypadek zmierzyć na hamowni, do tej pory kilka razy udało mi się udowodnić przy pomocy tego narzędzia potęgę sugestii:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi - jakbyś postawił dwa identyczne sprzęty obok siebie, jeden ze stalówkami, drugi z tytanami to na słuch odczujesz różnicę w szybkości wkręcania się na postoju. ( to nie tylko kilka gram ale także mocniejsze sprężyny). Być może na moc to nie ma oszałamiającego wpływu w 450 ale na szybkość wkręcania się na bank ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jako mechanik takich rzeczy nie zauważam, a odczucia każdy ma swoje:) to trzeba po prostu zmierzyć. W swojej prywatnej CFR po urwaniu tytana, przeszedłem na stal i nic nie zauważyłem. Jeśli motocykl wolniej by się wkręcał na luzie to chyba nie miałby siły jechać, gdyby aż tyle momentu zabrały twardsze sprężyny.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie ja też w crf przeszedłem na stalówki (koleś od głowić popsuł mi tytany) i poczułem różnicę. Z tym, że ja śmigam na torze w sm więc siłą rzeczy ciągle odkręcam do końca, w terenie to przypuszczam, że różnicę będzie trudniej zauważyć, bo w 450 na limicie jadą tylko kozaki:).

 

W każdym razie sam chętnie zobaczyłbym wykres z hamowni, lecz obawiam się, że będzie to prawie niemożliwe do zrealizowania - takie sprzęty w używkach w każdym egzemplarzu pokażą inną moc. Trzeba by w nówce na serii zmienić na stalowe i wtedy zmierzyć.

 

Teraz idzie tanio kupić zamienniki proxa, versah tytanowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka- H2R ma zawory stalowe, a nie tytany a w końcu to Hi-tech.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć żeby zmianę zaworów można było odczuć na ucho bądź oko ;) Fakt, zawory są cięższe, sprężyny twardsze ale i tak różnice pozostają prawie że zerowe. Niedawno wymieniłem kumplowi w CRF250X zawory na stalówki Psychic i różnicy nie odczuliśmy żadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...