Skocz do zawartości

Narky

Forumowicze
  • Postów

    79
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Zapizdowo

Osobiste

  • Motocykl
    Honda Cr 250
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

716 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Narky

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. Witam Opisze problem od początku. Zakupiłem EXC 300 z 2000r, Motocyklem zrobiłem może z 15 mth po czym wziąłem się za generalke. Po generalce 5mth bez problemu, w pewnym momencie podczas jazdy motocykl zgasł, jakby brakło mu paliwa, lecz kopnąłem odpalił, jechał kawałek i zaczął przerywać, na niskich obrotach, na wyższych było okej, zatrzymałem się pomacałem konektory zapłon-moduł zapłonowy. Motocykl odpalił trzymał obroty pojechał dalej bez problemu. Przejrzałem instalacje nie zauważyłem nieprawidłowości, stwierdziłem, że gdzieś był słaby styk na przewodzie od impulsatora. Tydzień później wyjazd na piachowe podjazdy, jeździł bez problemowo przez 5 godzin, pod koniec jazdy nagle zgasł na wysokich obrotach, jakby nagle brakło iskry, podmieniłem świece odpalił, dojechał do bazy trzymał orboty. Tydzień później próbuje odpalić, nie da rady, brak iskry. I od tego momentu nie moge zlokalizować problemu. Sprawdziłem chyba wszystko. Dane z serwisówki : Zapłon Kokusan 2k-3 -Pomiar cewek spod magneta -Czerwony + zielony przewód ( impulsator ) - około 100ohm -czarnoczerwon + białoczerwony - około 13 ohm reszta od ładowania świateł na to nawet nie patrze -Cewka wysokiego napięcia -niebieskobiały+ 0 na silniku - około 0,5 ohm -niebieskobiały + przewód zapłonowy - 10-16 kohm Moje pomiary wyglądają następująco : -Impulsator = 111ohm -czerwonoczarny+ białoczerwony - 14 ohm Cewka WN -Niebieskobiały + 0 = 1 ohm -Niebieskobiały+ przewód zapłonowy = 6kohm ( tutaj jest spora różnica, ale porównałem z innymi serwisówkami od nowszych modeli właśnie taki opór ma być ). Podmieniana fajka, przewód zapłonowy, świeca. Napięcie dochodzące do cewki WN około 200-250V, podczas kopania. Na fajce nie wiem wywala poza skale. Lecz iskry brak. Napięcie wychodzące z przewodów impulsatora to 1max 2V, nie wiem czy nie jest zbyt małe. Samego modułu zapłonowego nie wiem jak sprawdzić, jest nierozbieralny. Dodam, że ma lekko pękniętą obudowę. Podmieniałem impulsator, dalej bez iskry. Może ktoś naprowadzi mnie gdzie szukać problemu?
  2. Witam Zakupiłem EXC 300 z 2002 roku którego kończę odnawiać. Mam pewien problem z zaciskiem hamulcowym. Tarcza nowa, klocki 50%. Zacisk jakby po wciśnięciu hamulca i puszczeniu zaciąga z powrotem tłoczek, nie zostaje on wysunięty odpowiednie blisko tarczy. Ciężko to opisać. Hamulec łapie na samym końcu i odrazu mocno, nie ma możliwości większej regulacji. Wciskam hamulec tłoczek wychodzi, dużo aż w pewnym momencie zahamuje, ale znowu cofa się o ten 0,5 cm po puszczeniu. Rozebrałem zacisk oraz pompke, nic tam nie zauważyłem niepokojącego. Jedynie tłoczek lekko porysowany ( ale to w części która jest poza uszczelnieniem.
  3. Witam Zakupiłem ostatnio zapłon Ducati Energia używany, ponoć sprawny. Zamontowałem go do Simsona s51. Nowa podstawka itp. Po podłączeniu kabelków( wszystko ze schematu ) już kilka takich zapłonów przerobiłem, lecz tumam dziwny problem. Napięcie na przewodzie od świateł jest, od ładowania akumulatora również, napięcie na fajce jest. Opór na impulsatorze -140 ohm Opór na zielonym przewodzie - 680 ohm. Czyli teoretycznie wszystko w porządku, impulsator nie jest starty ani nic z tych rzeczy. Lecz iskry brak, totalnie nic, 0. Gdzie szukać problemu?
  4. Witam Nie znalazłem jednoznacznej informacji na ten temat, każda osoba podaje inaczej. Interesuje mnie rezystancja Cewek : Ładowania, Świetlna, Zapłonowa. Simson S51 zapłon: platynki 6V. Po wstępnych oględzinach, na cewce zapłonowej nawet nie było przejścia ( trup ) Na cewce świetlnej : 0.7 Ohm, Ładowania 0,7 oraz 0,8 ohm. Uważam, że jednak jest to trochę za mała wartość. Przy kopaniu, napięcie było w granicach 1 V. Stąd też pytanie jaką oporność powinny mieć każda cewka ? Kolejnym pytaniem jest jak sprawdzić prostownik znajdujący się za stacyjką ? Czy aby faktycznie jest sprawny?
  5. Złe płytkę ? Z jednej strony jest chyba prosta z drugiej ma kształt trojkata. Ogólnie taki jakby trapez. Możliwe zaraz to sprawdzę. Kolanko czerwone to norma ? Ale chyba nie po 10 sekundach? Wcześniej potrzebował z 2 minuty. Teraz po 30 sekundach jest czerwona aż za osłonę
  6. Sprawdzałem dzisiaj szczelność dolotu. Motocykl nie łapie lewego powietrza. Po dzisiejszym rozebraniu gaźnika, ponownym przeczyszczeniu. Motocykl odpalił, znowu tylko na ssaniu. Kolanko wydechowe czerwone po 20 sekundach. Bez ssania gaśnie. Rozbierane były wtyczki, gaźnik, walki. Teraz takie pytanie posiadam. Ile powinna wynosić kompresja w takim motocyklu? W serwisowce pisze 12,5, lecz jest automatyczny dekompresator który wyłącza się dopiero na jakichś obrotach ( kulka w wałku wtedy się chowa ). Ta wartość jest podana przy dekompresatorze, czy bez? Edit. Dodam jeszcze, ze stan silnika jest w porządku, selekcja A. Tłok posiada już trochę przejechane, lecz jest nadal na nim teflon. Odnośnie sytuacji chciałem tez dodać ze kolor świecy jest czarny, a kolanko od środka zdobiło się białe .
  7. Witam. Temat dotyczy Motocykla Yamaha Yzf 250F ( rocznik 2006, na Alu ramie). Zawory wymagały już lekkiej regulacji. Wszystko odbyło się bez problemów. Zostały wyregulowane. Wydech 0.2, ssące 0,15. Wiec wszystko okej. Stwierdziłem ze tez przy okazji rozbieranka motocykla wyczyszczę gaźnik. Również poszło bez problemu. Po założeniu wszystkiego. Motocykl przestał pracować prawidłowo. Obroty miał falujące, do tego wszystkiego strzelanie z wydechu ( tylko bez ssania). Zdjąłem głowice w celu weryfikacji gniazd zaworowych oraz szczelności. Zalane wsyztsko zostało acetonem. Nic nie przepuszcza. Po ponownym złożeniu i ponownym rozebraniu gaźnika problem wyglada następująco. Odpala tylko na ssaniu. Trzyma pewne równe obroty. Po wyłączeniu ssania gaśnie. Próbowałem regulacji gaźnika, nic nie daje albo wogole nie odpali, albo chodzi sobie na ssaniu. Jakieś pomysły gdzie szukać problemu ? Zawory Tytanowe. Rozrząd złożony dobrze, na punkty.
  8. Witam pacjentem jest yz250f rocznik 2006 już na alu ramie. Motocykl w moich rękach już ponad 2 lata, stwierdziłem, iż czas poczynić remont. Silnik rozebrany, Korba została ( nie ma luzów ) Cylinder oddany do honowania, przeglądu, dobrania tłoka, zawory jeszcze miały trochę regulacjii więc zostawiłem. Wszystko szło okej, do czasu ustawienia rozrządu. Ustawiałem rozrząd na "kropkę" na magnecie, lecz coś mi się nie zgadzało, kręciłem nakrętą na wale ( jak zawsze ) w razie jakiejś omyłki, okazał się lekki opór odrazu odpuściłem, zdjąłem na nowo głowice, sprawdziłem stan zaworów czy nie puszczają. Nalałem na płaszczyznę głowicy aceton, wyglądało na to, iż wszystko okej. Dopiero potem doczytałem iż rozrząd ustawia się na kreske ( w zasadzie to prawie jej nei widac) jest są to jakby literki "H I" ustawiony rozrząd niby wszystko okej, wszystko poskładane, gaźnik wyczyszczony, przyszła próba odpalenia. Po odpaleniu ( na ssaniu ) motocykl wkręcił się na wysokie obroty. Po wyłączaniu ssania motocykl gasł, podkręcenie podnoszenia przepustnicy nic nie pomaga, motocykl gaśnie, dodatkowo gdy chodzi na ssaniu po około minucie kolanko wydechowe jest aż czerwone, strzasznie się grzeje, do tego strzela z wydechu. Gdzie szukać problemu? Luzy zaworowe : Ssące 0,15 wydechowe 0,20.
  9. Witam Mam pytanie odnośnie tych zabezpieczeń " kapeluszy ", na których opierają się zabezpieczenia zaworowe. Posiadam dwa takie dwa takie, i mam pytanie czy jest jakaś różnica między nimi ? Chodzi o stopień zaczepienia względem zaworu. http://zapodaj.net/08397d71f04fc.jpg.html Pozdrawiam
  10. Witam Mam do wymiany zawory ssące + wydechowe. Motocykl : CRF 250 2007. Miałem założone tytanowe, lecz gdy zobaczyłem cenę, lekko mnie zaskoczyła. Wyczytałem gdzieś, że nie ma zbyt dużej różnicy w zaworach stalowych, a tytanowych. Tak więc pytam ... miał ktoś do czynienia z zaworami firmy PSYCHIC ? Chodzi mi głównie o wytrzymałość.
  11. Olej : Transoil, co 10 mth. Przekładki prosote, tarcze przy wymianie sprzęgła założone nowe.
  12. Witam ! Problem dotyczy sprzęgła. Kupiłem CR 125 2001, w którym sprzęgło było do wymiany. Kupiłem używane w bdb stanie, były tylko lekkie rowki w koszu zewnętrznym, zeszlifowałem je. Sprzęgło chodziło jak należy, przez jakieś 10 mth, potem pojawił się problem tego typu, że gdy motor jest zimny, sprzęgło nie działa jak należy, to znaczy ciągnie. Po jakiś 10 minutach od odpalenia, sprzęgło jest ok, przestaje ciągnąć. Sprawdzałem kosz sprzęgłowy, nie ma wrzerów od tarcz, jest ok. Wychodzi na to, że gdy zimny ciągnie, gdy się zagrzeje jest ok. W czym problem ? Tarcze do wymiany ?
  13. Cześć Planuje zakup motocykla z salonu. Konkretnie zastanawiałem się nad KTM'm, model EXC 250 F Six Days, 2015 rok. Szukałem czegoś co można będzie zarejestrować i ewentualnie przejechać się drogą, bo dojechać na jakieś szlai enduro. Temat jazdy znam, jeździłem, oraz byłem posiadaczem takich motocykli jak : CR 250, CR 125, YZF 250, SX 125, RM 250. Co byście powiedzieli o tym modelu ? Jakieś wady, plusy, co ewentualnie najszybciej sie psuje ? Pozdrawiam
  14. Cześć Wie ktoś może gdzie kupię taki kluczyk ? http://www.moto-akcesoria.pl/product_thumb_ma_small.php?img=images/zdjecia/akcesoria/10003617_910.JPG&w=480&h=455 Chodzi o ten do sprzęgła.
  15. Tłok wymieniany 20 mth temu i jeżdzony naprawde lekko. Sprężanie wynosi 11, więc nie jest za niskie. No to jeszcze raz ... Cylinder nie posiada rys, tłok i pierścień również. Sprężanie wynosi 11. Nowe uszczelki pod cylindrem, głowicą, membraną. Nowe uszczelnienie na wale od magneta [ od skrzyni nie ruszałem bo by brał olej i kopcił, a nie kopci ] Gaźnik przeczyszczony, dysza, śróbka od regulacjii mieszanki paliwo-powietrze. Nowy Filtr Powietrza Gdy odkręciłem od strony magneta dzisiaj, nie ma żadnej cieczy, jest czysto. aaa Dodam jeszcze, że gdy skręcałem silnik, założyłem już króciec gaźnika i wszystko było skręcone przyłożyłem rękawiczę gumową do króćca zobaczyć, czy ciągnie. No i ciągnął i to dosyć mocno. Teraz gdy wyjąłem filtr powietrza i pokopałem też ciągnie bo słychać i czuć. Jakieś pomysły ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...