Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy lag po raz kolejny...


Major87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Dzisiaj rano po wejściu do kuchni zobaczyłem na podłodze wielką plamę oleju z przedniego zawieszenia. Tym razem prawy uszczelniacz dopełnił swojego żywota. Felga, amortyzator, przednia opona, wszystko jest pokryte olejem.

Zabierałem się za to już jakiś czas temu kilka razy, ale nie byłem w stanie sam rozebrać nic poza odkręceniem korka. "Damper rod" (sorki, nie wiem jak to się po naszemu nazywa) cały czas się kręci i nie można odkręcić śrubki trzymającej amortyzator razem.

Zabrałem Suzę w kilka różnych miejsc na wymianę uszczelniaczy, ale każda osoba, która się za to zabrała stwierdziła, że się nie da i tyle. Wypróbowane było dosłownie wszystko, od imadła i oryginalnego narzędzia Suzuki do rozbiórki widelca, przez jakieś spawane samoróbki, po zaadaptowaną metrową przedłużkę, udary elektryczne i pneumatyczne, nie działa po prostu nic.

Powiedzcie mi, czy zakładanie uszczelniaczy na kompletnym widelcu ma jakikolwiek sens? Wiem, że bardzo łatwo można coś zepsuć, ale już nie mam pomysłu co z tym zrobić, skoro nawet warsztaty odpuszczają.

Z góry dzięki za wskazówki.
Pozdro.


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno. Nie jestem tylko pewien ile tych uszczelniaczy faktycznie mi tam zostało, ale spróbować nie zaszkodzi ;)

Dzięki za pomysł, ja na to nie wpadłem.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz próbować wkrętami ale jest bardzo cienka granica do uszkodzenia któreś strony

lagę spróbuj rozkręcić uprzednio wkładając pod korek tuleję najwyższą jaką dasz radę, sprężyna dociśnie tłumik i pneumat na maksymalnym ciśnieniu to ruszy

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po prostu lenistwo angielskich mechanikow, ktorym nie chce sie pieprzyc z mala robotka za ktora nie wezma wiekszej sumy i brak twojej wyobrazni.

Przeciez piszesz ze jestes handyman i kible m in naprawiasz ( jak ja :)).

Jak nie chce sie wykrecic to ja rozwiercasz i po zlikwidowaniu lba sruby fork leg da sie rozebrac.

Przed rozkrecaniem potraktuj miejsce wkrecenia sruby palnikiem - wowczas Locktite pusci i latwiej sie rozkreca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam Adamie, ja już od ponad roku kibli nie naprawiam ;).

Wiesz, lagi dość ładnie wyglądają, nie chciałbym ich zepsuć przez moją pomysłowość ;). Dlatego pytałem tutaj. Rozwiercenie było już poruszane przez jednego mechanika, ale odpuścił, bo ponoć to są jakieś niestandardowe śruby i trzeba by było je zamawiać... nie jestem pewien, czy to prawda, ale nigdzie nie widziałem tych niestandardowych śrub ;).

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniek, właśnie jest problem, bo Suzuki UK nigdy nie miało tego modelu u siebie. Jak można je kupić, to importowane przez prywatne firmy lub osoby, to wszystko.

Byłem już kilka razy u dilerów i za cholerę nie mogli znaleźć żadnych części, system nie wyrzucał nic na temat mojego moto. Ale mam ku*wa unikata :P...

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko czy teraz, podkładka miedziana traktowana udarami będzie jeszcze uszczelniała. Śruba musi być naprawdę luźno jeśli udar jej nie odkręca.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie specjalne sruby ???

Trzeba rozwiercic leb zeby wyjac damper ( amor ) z lagi, a kawalek ktory siedzi w ladze wykorzystac do odkrecenia tej resztki sruby siedzacej w damperze.

Potem dobrac srube i juz. Jezeli podkladka zostanie uszkodzona to dac srube na Loctite i juz.

Z prostej sprawy robia nie wiadomo co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi specjalnymi śrubami chodziło o to, że to jakiś niestandardowy rozmiar/gwint.

Gdybym chociaż wiedział, co to ma być konkretnie za śruba, to bym miał ich wszystkich w tyłku i rozwiercił obie lagi. Z drugiej strony, nie mam pojęcia czy resztki gwintu pozostałe w tłumiku będzie się dało wyciągnąć bez specjalnego kombinowania/ dalszych uszkodzeń. Jak normalnie nie mam oporów przed robocizną, to jednak nie chciałbym się pozbawić transportu.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...