Nedios Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Witam wszystkich serdecznie zaczne od tego ze kupilem skuter Piaggio x9 125cc z 2002 roku dokladnie tydzien temu przyjechal do mnie na vanie 300km na wczesniejszych ogledzinach skuter palil idealnie chodzil jak nalezy wygladal na to ze jest w swietnym stanie a tym bardziej ze mial swiezo zrobiony przeglad oraz serwis byl od pierwszego wlasciciela ktory go serwisowal do dzis dnia w autoryzowanym serwisie a wiec przejde do sedna sprawy po przywiezieniu skutera do mnie sprawdzilem tylko czy wszystko ok czy pali i tak dalej jednak ze juz nie bylo tak kolorowo i tutaj zaczela sie cala bonanza kiedy chcialem go odpalic mial spory problem musialem go dosc dlugo pokrecic i tak codziennie az wkoncu wpadlem na pomysl aby sprawdzic co jest przyczyna tego ze nie chce odpalac na dotyk sprawdzilem swiece ktora okazala sie byc dosc zajechana wiec odrazu wymienilem na nowke zlozylem wszystko do kupy ale problem nie ustapil wciaz byl problem z odpalaniem odpalal ale musialem go dosc dlugo krecic chcialbym nadmienic ze akumulator nowka w bardzo dobrym wstanie i tak to wygladalo do wczoraj, wsiadlem na niego rano aby sie przejechac po dluzszym kreceniu odpalil przejechalem 300 metrow i zgasl od tamtej pory totalny trup kreci ale nie chce palic wiec znow sprawdzilem swiece okazalo sie ze nie ma iskry wiec wymienilem cewke i fajke po sprawdzeniu na nowke dzisaj rano co nic nie zmienilo i tutaj tkwi moj problem prad do cewki dochodzi ale nie ma iskry zadzwonilem do serwisu opisalem problem przez telefon gosc odrazu wyskoczyl ze raczej to stator padl odrazu wycenil mi wszystko z zabraniem skutera z placu do serwisu i spowrotem na 300funtow (mieszkam w uk) jesli to jest rzeczywiscie ten stator i tutaj sie pojawia moje nie male rozczarowanie natomiast nie znam sie jakos mega na skuterach/motocyklach mechanicznie ale rowniez nie chce placic tyle kasy tym angielskim pseudo mechanika za ta naprawe... mam dostep do narzedzi chcialbym sprobowac sam to naprawic prosze o porady w jaki sposob sprawdzic czy to ten stator i prosze o wasze propozycje i co o tym wszystkim myslicie chcialbym nadmienic ze jesli jest to ten stator a nie koniecznie jest to on bo jest mase innych czynnikow to sprawdzilem i na ebayu moge kupic nowke taki za 50f a nie taka kolosalna suma jaka podal mi wstepnie serwis... przyznam szczerze ze dlugo zbieralem na ten skuter i to ze mieszkam za granica nie oznacza ze s*am funtami, i zwyczajnie nie mam tyle kasy aby teraz naprawic ten skuter w serwisie, z gory dziekuje za wszelaka pomoc pozdrawiam Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Jeśli prąd do cewki dochodzi a świeca iskry nie ma to ginie gdzieś po drodze, czyli przewód WN i fajka do sprawdzenia. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 może to być statorposzukaj jakie powinny być oporności na cewkach w serwisówce i sprawdź multimetrem wartości,swoją drogą jakaś plaga ostatnio z tymi statorami Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nedios Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Jeśli prąd do cewki dochodzi a świeca iskry nie ma to ginie gdzieś po drodze, czyli przewód WN i fajka do sprawdzenia. Dzieki za odpowiedz, nie wiem co to przewod WN a fajka sprawdzona nowka wszystko z nia jak najbardziej okej może to być statorposzukaj jakie powinny być oporności na cewkach w serwisówce i sprawdź multimetrem wartości,swoją drogą jakaś plaga ostatnio z tymi statoramiDzieki poszukam napewno jesli uda mi sie wogole te opornosci znalesc a co do multimetru musze owaki zakupic poniewaz niestety nie mam go w posiadaniu, mam nadzeje ze to bedzie ten stator i wymienie go osobiscie mam w nosie oddawanie go do serwisu i przeplacac tym angola a tym bardziej jesli juz wiedza ze jestes obco krajowcem nie miejscowy to probuja Cie naciagnac jak sie tylko da ... dzieki jeszcze raz bede walczyc jak ogarne co i jak napewno dam znac pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Albo umarł impulsator albo CDI (moduł) co jest dość częstą przypadłością we włoskich skuterach Piaggio/Vespa. Impulsator możesz sprawdzić multimetrem. Masz wersje z immobilizerem? Taki kluczyk i CDI? http://www.ebay.co.uk/itm/PIAGGIO-X9-125-IGNITION-IMMOBILISER-CDI-LOCK-SET-BREAKING-COMPLETE-BIKE-/151258793156 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nedios Opublikowano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Albo umarł impulsator albo CDI (moduł) co jest dość częstą przypadłością we włoskich skuterach Piaggio/Vespa. Impulsator możesz sprawdzić multimetrem. Masz wersje z immobilizerem? Taki kluczyk i CDI? http://www.ebay.co.uk/itm/PIAGGIO-X9-125-IGNITION-IMMOBILISER-CDI-LOCK-SET-BREAKING-COMPLETE-BIKE-/151258793156Witaj mowisz jesli jest to przypadloscia we wloskich skuterach to napewno to sprawdze mozesz mi opisac gdzie znajde impulsator i jak on wyglada? niestety nie mam zbyt duzej wiedzy na temat skuterow/motorow jak wyzej juz napisalem co do multimetru to dopiero czekam na taki jutro ma dotrzec zamowilem go z ebaya i wtedy wszystko bede po kolei sprawdzac, i tak dokladnie mam taka wersje z immobilizerem wszystko identycznie jak na zdjeciu nawet mam taki sam CDI bo sciagalem plastiki pod kierownica i widzialem oprocz tego mam jeszcze Master Key/Card ale nie bardzo wiem do czego to sluzy, dziekuje wszystkim ktorzy sie tutaj w moim temacie udzielaja jestem wdzieczny za wszelka pomoc mam wszystko na wzgledzie sprawdze od a do z i miejmy nadzieje uda mi sie przywrocic do zycia tego dziada, pozdrawiam Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nedios Opublikowano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Siemka wszystkim kurde juz calkowicie sie zalamalem! nie wiem co jest grane dzisaj rano wstalem mam troche czasu bo na 14 dopiero do pracy wiec mowie pojde sprawdze ten stator i tutaj sie pojawia kolejna jopa! podchodze do skutera stal w tym samym miejscu kompletnie nie dotykany wlozylem kluczyk do stacyjki przekrecam i tutaj dupa na dashboardzie nic sie nie oswiecilo jest poprostu czarny jakby nie dzialal wskazowka od paliwa nie idzie juz w gore a zawsze po przekreceniu stacyjki szla a paliwo jest bo mam ponad pol baku druga kwestia to nie chcial wogole zakrecic wylaczylem ze stacyjki wlozylem powtorzylem ta operacje kilka razy az wkoncu zaczal krecic ale dashboard jak nie dzialal tak nie dziala swiatla wszystko ok tylko kierunki przestaly dzialac kreci juz normalnie ale wiadomo nie odpala bo nie mam dalej tej iskry... i tutaj moje pytanie co mu moze znow dolegac ze ten dashboard przestal dzialac? sprawdzilem wszystkie bezpieczniki wszystkie sa wporzadku skuter stal caly czas w jednym miejscu nikt go nie dotykal poprostu czary.... dzialalo nagle nie dziala ; ( juz nie wiem co temu skuterowi dolega to jest moj najgorszy zakup.... niestety splukalem sie kompletnie na niego i nie stac mnie teraz aby oddac go do serwisu a w serwisie tak tutaj kasuja ze poprostu az sie boje jak mi wycenil ten stator (jesli wogole jest to stator) to sie za glowe zlapalem do tego teraz dochodzi ta elektryka nosz kur... biednemu to zawsze wiatr w oczy, moze ktos wie co mu zas moze dolegac ze ten dashboard przestal dzialac ? zalaczam zdjecie do tego dashboardu jak to wyglada teraz po przekreceniu kluczyka w stacyjce co do szybki byla od zawsze zaparowana i naprawde szansa jest nikla ze to ma jaki kolwiek najmniejszy wplyw na to... prosze o jakie kolwiek odpowiedzi z gory dziekuje Pawel. http://postimg.org/image/xus4a7tkf/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Sprawdź masę, gdzieś powinna być przykręcana do ramy. Teraz zaczynają się chłodne noce, większa wilgotność, większa różnica temperatur i wychodzą cuda w elektryce. Odkręć każdy punkt masowy, wyczyść papierem ściernym, psiknij sprayem typu "kontakt" a może się okazać, że to właśnie robi takie cyrki.W ciągu ostatniego tygodnia w 2 moich pojazdach pojawiły się problemy z masą - w Accordzie przestała mi świecić prawa lampa, pomogło wyczyszczenie styku masy z karoserią. W BMW F650 miałem cyrki, że dojeżdżam do skrzyżowania a on gaśnie jak po wciśnięciu czerwonego guzika - winna była masa co jest przykręcana obok dekla sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nedios Opublikowano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Sprawdź masę, gdzieś powinna być przykręcana do ramy. Teraz zaczynają się chłodne noce, większa wilgotność, większa różnica temperatur i wychodzą cuda w elektryce. Odkręć każdy punkt masowy, wyczyść papierem ściernym, psiknij sprayem typu "kontakt" a może się okazać, że to właśnie robi takie cyrki. W ciągu ostatniego tygodnia w 2 moich pojazdach pojawiły się problemy z masą - w Accordzie przestała mi świecić prawa lampa, pomogło wyczyszczenie styku masy z karoserią. W BMW F650 miałem cyrki, że dojeżdżam do skrzyżowania a on gaśnie jak po wciśnięciu czerwonego guzika - winna była masa co jest przykręcana obok dekla sprzęgła.Dzieki bardzo w weekend bede miec sporo czasu tak ze rozbieram tego dziada i bede dzialac mam nadzieje ze uda mi sie znalesc ta mase i tak jak mowisz to rowniez moze miec jakis wplyw na te cuda ktore mi sie tutaj wyprawiaja tym bardziej ze mieszkam w Anglii tutaj jest bardzo wilgotno a pogoda ostatnio co raz chlodniejsza wiec cos moze w tym byc, dzieki jeszcze raz za odpowiedz pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nedios Opublikowano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam wszystkich serdecznie a wiec tak rozebralem moto kompletnie wczoraj w garazu pod domem.... i powiem szczerze ze dalej jestem w czarnej dupie sprawdzilem wiele czynnikow kable itd prad dochodzi do cewki jednak nie mam iskry! sprawdzilem mase wczoraj masa jest wszystko tak jak nalezy, znalazlem maly problem z boczna stopka ktora ma czujnik myslalem ze problem bedzie w tym wiec wylaczylem ja calkowicie tak aby nie zawadzalo w niczym bo wiadomo moglo to byc przyczyna w tym ze nie bylo iskry... jednak ze dupa jak iskry nie bylo tak nie ma, naprawde juz zaczynam rozkladac rece poniewaz probowalem nawet oddac moto do serwisu ale oczywiscie jak na moje szczescie oby dwa serwisy na wiosce sa zapelnione maja tyle roboty ze musze czekac conajmniej 6-8 tygodni zanim wogole beda moglic przyjac moj motor i laskawie na niego okiem rzucic za tadiemy "Tak to wlasnie Anglia" dobra wymienilem juz kilka rzeczy cewka/fajka/swieca/akumulator/ ogarnolem wszystkie kable ktore cos tam byly pomieszane... i naprawde nie wiem co dalej nie znam sie na skuterach za bardzo z elektryka u mnie slabo nie wiem co dalej juz naprawde gdzie uderzyc co zrobic aby naprawic to gowno zanim to spale na placu, jesli jest tutaj ktos na forum kto jest w stanie mi pomoc przywrocic to gowno do zycia jestem juz w stanie zaplacic tylko zeby on zaczal znow jezdzic bo naprawde mam juz dosc.... pozdro dla wszystkich milej niedzieli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Po pierwsze naucz się pisać, bo twoich wypocin nie da się czytać.Po drugie - nie rzucaj kalumni na mechaników, bo to zawód jak każdy inny. Chciałbyś się je**ć cały dzień z jakimś trupem który nie działa, bo właściciel nieuk namieszał w kablach? Pewnie nie. Więc niestety, trzeba płacić. Po trzecie: masz link http://pl.scribd.com/doc/20596740/Piaggio-Tech-Manuals#scribdJest to zajebista serwisówka opisująca większość modeli Piaggio i WSZYSTKIE układy stosowane przez ten koncern. Włącznie z diagnostyką immo i wtrysków.Poczytaj, powinieneś sobie poradzić. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.