Skocz do zawartości

Projekt "Kacap" czyli Cross na bazie Mińska 125ccm


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, buduję moto jak w temacie

 

generalnie rama zmodyfikowana (mińsk)

zawiecha przednia od MZ ETZ 251

Kierownica Derbi Senda 125

Hamulce i koła zostają ale bębny idą do przetoczenia, a potem na nowo zaplatanie i centra

Silnik przechodzi szereg modyfikacji od portingu, przez skrzynie korbową aż po dyfuzor liczony na 7,5k obr

 

generalnie prace można śledzić tutaj www.facebook.pl/ASMOTORSGDYNIA

 

ale mam kilka pytań:

 

sprzęgło w mińsku jest do bani, w standardzie stwarza problemy, a co dopiero tutaj jak moc bedzie 2krotnie większa

 

chce przełożyć sprzęgło z mz 150

 

i jestem ciekaw czy zabierak od mz będzie pasował do kosza od mińska?

 

niestety nie mam pod ręką takiego żeby sprawdzić, ale może ktoś przerabiał podobny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sam będziesz robił porting cylindra oraz wydech? uzyskać 2x większą moc z takiej bazy to nie jest taka prosta sprawa tym bardziej na symetryku :). Nie zastanawiałeś się nad adaptacją membrany od jakiegoś crossa 125 + do tego większy gaźnik i tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorszej zawiechy na przód nie dało się znaleźć ? to ma być w teren z przodem od mz ? cokolwiek z przeciętnego starego japsa enduro byłoby lepsze a idzie za pół darmo wyrwać .....

 

wał ci w ogóle to wytrzyma ? tłok jest na łożysku igiełkowym czy na panewko tulejce jak w ogarze ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pierwszego posta - sam robiłem porting, polerke skrzyni korbowej, wypełniacze, płuki, korektę tłoka, dolot, wydech i masę innych rzeczy. Symetrykiem nie będzie bo dostanie membranę od Typhoona 125, króciec RG 125 i Gaźnik Mikuni 27mm

 

Odpowiadając na drugi post - tłok jest na łożysku igiełkowym, a zawiecha z MZ jest wyższa, miękka i wizualnie pasuje ;-)

 

nie ma co traktować zbyt poważnie słowa "Cross", sprzęt kupiłem za 5stówek i na razie włożyłem może z 800zł,

 

projekt to zabawa i trochę szkolenia w dziedzinie tuningu 2t, absolutnie nic poważnego

 

jak się rozleci - to będzie kupa śmiechu i tyle ;-)

 

aczkolwiek baza jest solidna bo nie wiem czy wiecie ale te silniki Mińska stosowano w kartingu i były to naprawdę nieźle podkręcone jednostki, moce osiągały grubo ponad 30KM, akurat dotarłem do takich ciekawostek, stąd pomysł na modyfikacje silnika

 

póki co budowa się opóźnia bo przenoszę się z warsztatem do nowego lokalu. a poza tym będę musiał jeszcze raz rozpołowić silnik i złożyć od nowa ale o tym kiedy indziej.

 

póki co uchylę tylko rombka tajemnicy....dźwięk ciekawy co? ;-)

 

Edytowane przez AdamYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Siema Grzechu

 

 

Motocykl już dawno skończony, kilka miesięcy temu,

 

ale do rzeczy - zakładana moc 25-30KM przerosła moje oczekiwania, jest chyba nawet lepiej, na dowód wrzucę niedługo zdjęcie kosza sprzęgłowego gdzie tryb łańcucha został zjechany dosłownie do zera, a na dodatek maszyna nie była jeszcze wystrojona na 100%, dysza okazała się za mała bo mieszanka była ewidentnie za uboga - po pełnym otwarciu przepustnicy czuć było muła z nadmiaru powietrza.

 

własności jezdne petarda, wbrew powyższym opiniom o zawieszeniu od ETZ - przeszło parę zabiegów i jest mega dobrze

 

hamulce - i tutaj na pewno wejdzie tarcza na przód, choć może wymyślę coś innego bo nie chcę zmieniać wyglądu, jak dla mnie obecny jest idealny, zwłaszcza że założeniem było zbudować retro crossa a'la CZ, MAICO, BULTACO i inne z lat 70-tych

 

 

 

Obecnie stoi z rozebraną skrzynią, która też będzie dłubnięta, za jakiś miesiąc filmy z jazdy jak już będzie w 100% gotowy i wystrojony

 

z czasem jeszcze wejdzie sporo modyfikacji, ale o tym na bieżąco

 

 

wrzucam foty sprzed paru msc kiedy to były jazdy próbne

 

 

 

 

PS: na koniec napiszę podsumowanie co i jak zostało wykonane, trochę to zajmie bo tak naprawdę z Mińska zostało 5% dosłownie.

post-80806-0-67708100-1469295975_thumb.jpg

post-80806-0-69285800-1469302758_thumb.jpg

Edytowane przez AdamYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Chłopy nie miałem czasu na nagrywanie filmów jak i samą jazdę, z wielu różnych względów, ale wpadajcie na zlot do Janowa na pomorzu, to zobaczycie co potrafi, Kacap czekał swoje a teraz się w końcu wyszaleje :D Poszukajcie Pirates Gdynia MC i zlot Janowo, pakujcie namioty i moto na pakę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...