Skocz do zawartości

Jaki łańcuch i zębatki wybrać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja montuję łańcuchy RK. Ceny przystępne a jakość też niezła, szczególnie x czy xw ringowe. A podstawa to jest to o czym Ryży wspomniał - własciwa eksploatacaja, czyli smarowanie i kontrola naciągu, a co jakiś czas mycie z piachu, syfu i resztek smaru.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Bandita 600 i wg katalogów to do mojego powinien iść dosyć mocny, jaki wybrac model DIDa lub RK?? Jeżde na 2 kołach i ruszam natychmiast (nie palę gumy). Moze wybrac jakis tanszy ile musialbym wydac kasy ???

 

Aha a temat zembatek?? Jakie i czy wymieniac jez zawsze z łąńcuchem? Słyszałem ze na zembatkach mozna zajęździć 2 łąńcuchy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palenie gumy o wiele mniej zuzywa łancuch niż np jazda ze średnią prędkością, gdy palisz gume opona ma tak niskie opory, że ja w XX mogłem "palić" gume przy 1000 obr na 2 biegu, więc opory są żadne, bo jak silnik miał wtedy 10 koni to wszystko. Co innego jak śmigasz ze świateł i bez palenia gumy dajesz opór na 1 i 2 biegu to naprawde daje popalić łańcuchowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najbardziej łańcuch zużywa chyba stawanie na gumę. W zeszłym sezonie po takich jazdach w małej zębatce położyły się nieco ząbki i musiałem ją wymienić.

Reasumując od 8 000 - 15 000 mil, tylko 2 ząbki na regulacji i to przy jeździe w naprawdę trudnych warunkach, m.in po błocie, jeziorze tudzież innych zbiornikach wodnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmę musisz wybrać sam bo ilu uzytkowników tyle wersji, ja miałem RK w XX i był ok więc w bandycie na takimbys swiat objechał do okoła, ale Ty masz pewnie inny wymiar 520 albo 525 więc musisz patrzeć za takim zeby był zgodny z instrukcją a firma to firma kazdy chwali swoje, nie sądze żeby przy 80 koniach bandyta były jakies problemy czy z didem czy z rk. Zębatki wytrzymają 2 łańcuchy a tylna nawet i 4, przynajmniej ja w xx zmieniałem w takeij częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za konkretna odpowiedz. Nie wiedzialem ze mozna tyle pojeżdzic na tylniej zambatce.

 

Mi w tej chwili troche przeskakuje łąńcuch jak przycisne, nie wiem co moze byc przyczyna? Tylnie zembatki sa OK. Albo łąńcuch albo przednia zembatka. Domyslam sie ze przednia jest OK wiec stawiam na łąńcuch.

 

Ile moze kosztowac przednia zembatka??? Jak mało to przy wymianie łancucha wymienie przednia zembatke o 1 ząb mniej.

 

1 ząb mniej to odczuwalne czy lepiej 2 zęby mniej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8O Jeżeli przeskakuje Ci łańcuch, a masz go prawidłowo nsciągnięty to przednia zębatka bedzie w katastrofalnym stanie i prawdopodobnie zniszczyła juz ten łancuch. Zużycie łańcucha nigdy nie objawia się przeskakiwaniem (jeżeli oczywiście jest prawidłowo naciągnięty), chyba że jest niesamowicie przeciągnięty (naciągasz prawidłowo robisz pół obrotu kołem i jest całkiem luźny kręcisz dalej a on maksymalnie napięty itd). Ale żeby przeskoczył to musi być ekstremalnie luźny. Prawidłowo zużyty łańuch jest dłuższy o kilka procent o nowego, ale nadal pracuje poprawnie dopiero dalsza jazda (na czerwonym polu "REPLACE CHAIN") może robić problemy, włącznie z zerwaniem.

 

Koszt zębatek zdawczych w zależności od modelu i producenta to około 50-150 zł

 

Co do róznicy w zębach to przy kole zdawczym 1 ząb to dużo a 2 bardzo dużo. Kolega zmniejszył w kawie 9 o dwa zęby to mu licznik zaczł wskazywać 310km/h a jechał około 260km/h, ale na koło wchodził z 3 bez sprzęgła :D

 

Ja znowu kiedyś zmieniłem o 2 zęby in plus i na 6 biegu (nawet z górki) jechałem wolniej niż na 5, licznik zaniżał o jakieś 10%, ale przy ekonomicznej jeździe spalanie spadło. Jednak uznaje to za błąd robiłem to w "jaju" i we 2 osoby na 6 biegu nawet na prostej nie potrafił utrzymać prędkości.

 

Co do zmniejszania należy sie liczyć że licznik nam zawyży prędkość, spalanie wzrosnie, prędkość spadnie, przyspieszenie wzrośnie.

 

Przy tylnich zębatkach 1 ząb jest praktycznie nie do odczucia, średnio stosunek zębów wynosi 1 do 4, oczywiście przy tylnich zębatce zmiana zębów powoduje odwrotny skutek co w zdawczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając za bardzo w szczegóły mozna powiedzieć tylko jedno - łańcych wymienia się razem jako zestaw z zębatkami - zarówo przednią, jak i tylną. Danie nowego łańcucha do nawet jednej starej zębatki spowoduje jego przyspieszone zużycie.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry łańcuch zużywa się naciągągając się a jeżeli zębatki byłyby kategorycznie do wymiany razem z łąńcuchem to przednia powinna być zmieniana 4 razy częściej, bo po 20 tys nawet w 164 konnym XX nie znać śladów zużycia na tylnej zębatce a przednia spokojnie pojeździ następne 20 tys a w motocyklach połowe słabszych to już w ogóle jest zbędna zmiana obu zębatek za każdym łańcuchem. Oczywiście jeżeli ktoś zmienia to dobrze dla niego, ale to niepotrzebnie wydawane pieniądze, można też wymianiać wszelkie łożyska przy okazji, bo tez sie zużywają, tylko po co?? skoro nie wykazują śladów zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wetnę się w dyskusję starych mechaniorów :D

Uważam za dobrą zasadę co ile kosztuje tyle jest warte kupisz zestaw za 100złp pobawisz się trochę i znowu ręce w smarze. Kupisz za 500złp pojeździsz bez problemu długo i szczęśliwie.

Marlew się przekonał że tanie mięso jedzą psy jak po kilku tysiącach w DRze zaczął mu przeskakiwać łańcuch, w środku Turcji :mrgreen:

 

Zbycho

XJR1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mi powiesz jak napuisze że moja zebatka po 6-7 tys wygladala tak!!!

 

http://www.salata123.uzo.pl/zebatka.jpg

 

a mam tylko 15km w swoim motocyklu!!!

 

:D :P :( :P :D :P :P

 

a żeby było śmieszniej zebatka zdawcza byla nowka sztuka... (ofcorz wymienialem wszytko - 2 zebatki + lancuch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam stan do jakiego doprowadziłeś świadczy źle o Tobie, miałeś źle dobrany łańcuch i źle napięty, Jeżeli ona ma 6 tys to była do wymiany po 2 tys, może była ołowiana, ja w głupiej jawie cały 80tys przebieg zrobiłem na jednym napędzie i tak nie wyglądał a ma troszke więcej mocy. Tylnej zębatki dobrego producenta nie poznasz czy ma 1000 km czy 10000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...