Skocz do zawartości

Niepokojące odgłosy ZX12R


arturwroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Filtry k&n nie są robione z bibuły tylko z gazy bawełnianej.Jesli ona nie jest uszkodzona,możesz je wyczyścić,nasączyć oleje i dalej używać.Nie wolno ich przedmuchiwać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem pokrywę zaworów. Niestety nie mam na podorędziu dobrego szczelinomierza tylko taki z listakami co 0.05mm z Castoramy więc wyniki były orientacyjne.

 

zaworyjpg_spshear.jpg

 

Norma to 0,22 do0,31 na wydechu oraz 0,15 do 0,24 na ssących. U mnie wygląda to tak jak by wszystkie zawory były ustawione w dolnej granicy. Jak zamotam dokładniejszy szczelinomierz to powtórzę pomiary, Jeżeli się okaże że wszystki są w dolnej toleracji to zmieniać płytki na cieńsze aby zwiększyć troche luz czy zostawić tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie masz 5 zaworów wydechowych do poprawy na już, bo wyszły po za granicę, ale przy takim zapasie raczej bez obaw o głowicę.

 

Co do ssących to one w szczególności są do poprawy gdyż to one mają dużo gorsze warunki pracy i to ich luzy lubią pływać. Także jak ustawisz tak jak serwisówka piszę, to masz do następnej kontroli podanej przez serwisówkę na 100% pewności, że wszystko będzie nadal w odpowiednich granicach.

 

Dla przykładu u mnie w Hayce wydechowe trzymają luz bez zmian od kiedy ją mam czyli od ponad 40kkm a na ssących co niektóre potrafiły się deczko przez ten czas zacieśnić.

 

Tak z ciekawości... jaki jest przebieg tego motocykla?

 

Ps. Po zakupie dobrego/dokładnego szczelinomierza sytuacja może się sporo zmienić i okaże się, że jest lepiej lub gorzej niż Ci się wydawało :) Bo ten z castoramy niestety pozostawia wieeeele do życzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki szczelinomierz. Dobry będzie czy lepiej 100mm.

http://allegro.pl/szczelinomierz-200-mm-17-listkow-0-02-1-mm-7221-i5501632920.html

Sklep jest niedaleko miejsca w którym pracuje więc nie będę musiał zamawiać przez internet.

Motocykl jest Z 2004r przebieg teoretycznie około 32000km.



Czym umyć ten filtr powierza żeby go nie zniszczyć? Jest jakiś dobry domwy sposób poza czyścidłem K&N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dobry płyn do mycia naczyń.Wymyć ,wypłukać i zostawić do wyschnięcia.Dopiero jak dobrze wyschnie nasączyć olejem do filtrów.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do ssących to one w szczególności są do poprawy gdyż to one mają dużo gorsze warunki pracy i to ich luzy lubią pływać.

 

 

Gorsze niż wydechy? To nie tak jest WIlku, mają sporo lepsze warunki od wydechów i (nie nagrzewają się tak, brak nagaru) fabryka żeby zaoszczędzić zawory ssące wykonuje z innego stopu niż wydechy (zawsze tak było) - gorszego stopu- przez co są one delikatniejsze na uklepywanie, przegrzanie. Zawory wydechowe są zawsze droższe od ssących. To beznadziejna polityka, ale przecież mają zarobić.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki szczelinomierz już się nada :)

 

Ps. Nikomu do portfela nie zaglądam, ale taki zestaw K&N majątku nie kosztuje a wystarcza na ładnych kilka odświeżeń filtra, także przemyśl sprawę...

 

Co do zaworów, to miałem na myśli w miarę stałą temperaturę zaworów wydechowych podczas pracy silnika co o ssących tego powiedzieć nie można.

 

Jak by nie było to zazwyczaj korekty wymagają zawory ssące, a wydechowe trzymają się w normie duuużo dłużej. Choć zapewne nie jest to stałą regułą i zdarzają się odstępstwa...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dobry szczelinomierz, oraz pomierzyłem luzy zaworowe na wszystkich cylindrach. pomiar wykonałem dwukrotnie więc raczej nie ma mowy o pomyłce. Wyniki wrzucam poniżej.

LUZ-ZAWOR_spqeshr.jpg

 

Wiekszosc ssacych jest w dolnej granicy. Ruszać je czy zostawic tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co można zauważyć to luzy w tym przypadku mają tendencję do zacieśniania się... No chyba, że ktoś je wcześniej tak blisko dolnej granicy ustawił w co akurat wątpię.

Nie wiem jak jest akurat w 12-stce ale ogólnie głowice Kawy mają tendencję do zacieśniania luzów zaworowych, dlatego tym bardziej zrobiłbym to raz a porządnie i byłby spokój na dłuuugi czas.

No chyba, że na koniec przyszłego sezonu ponowie skontrolujesz temat(roboty dużo nie ma, a że umiesz sobie to zrobić sam to tym bardziej) a teraz zajmiesz się obecnym niedomaganiem maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy się zazwyczaj zacieśniają - to logiczne jak się zrozumie jak zawór pracuje. Jak jest w normie to po co ruszać. Ogólnie np. w crf ludzie specjalnie ustawiają jak najmniejsze luzy bo wtedy lepiej maszyna chodzi i dłużej żyją zawory. No ale jeśli chcesz mieć rezerwę to baw się. Ja jak mówiłem bym zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie różnie to bywało. Ale zazwyczaj ssące się zacieśniały natomiast wydechowe szły w drugą stronę..

Ale ile motocykli tyle przypadków.

Ja luzów na granicy, a szczególnie tej dolnej nigdy nie zostawiam...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek maja mi odesłać kosz po regeneracji. Złożę wszystko do kupy zaleję nowy olej odpale silnik i wtedy sie okaże czy dzwięk zniknął i czy to kosz tak hałasował. Mam nadzieję że tak własnie jest. Dam znać jak sie coś wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Dostałem już kosz sprzęgłowy (co ciekawe teraz zamiast nitów są śruby). Jesli chodzi o Michala Szrame który zajmuje się regeneracją tych koszy to naprawdę wszystkim polecam. Facet jest konkretny, rzeczowy, usługa wykonana w terminie ekspresowa wysyłka i bardzo dobry kontakt. Ponadto na kosz dostałem rok pisemnej gwarancji bez limitu km. Kupiłem nowe przekładki tarcze oraz sprężyny Lucasa oraz nowe łożysko igiełkowe i podkładki wraz z nakrętką. Jutro ran zaczynam działać tak więc do wieczora będę wiedział czy jest ok. Kupiłem olej Xado Atomic 4T 10W60 wraz z filtrem K&N ale wczoraj wieczorem znalazłem w sieci olej Penrite 10 Tenths Premium 10 10W70 i zastanawiam sie czy go nie zakupic. Olej xado ma w sobie Rewitalizer tak więc jeżeli wszystko pójdzie po mojej mysli zamierzam go spuścic z silnika jak tylko zakończy sie proces ceramizacji przepłukać olejem płuczacym również z Xado i zalać ten Penrite. Zanlazłem ten olej u mnie we Wrocku za 340zł zastanawiam sie tylko czy jakość tego oleju jest tego warta. miał ktoś z was styczność z tymi olejami. Popytałem tu i ówdzie i podobno jest to najlepszej jakości olej dostępny na rynku naprawdę wart swojej ceny. Co wy na to?

 

http://www.penrite.pl/produkty/oleje-silnikowe/seria-10-tenths-premium/item/22-10-tenths-premium-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...