HondaPantheon Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Witam, Zaczynając od początku skuter stoi u mnie 5 lat w garażu. Odpalałem go 1 raz do roku, żeby sobie pochodził. Podczas 10-15min jazdy po podwórku, ze zbiornika na płyn chłodniczy leciał dymek i wy bulgotał płyn. Przed odpaleniem w zbiorniczku była odpowiednia ilość płynu i miał on kolor niebieski, po całym zdarzeniu kolor płynu był rudy. Kiedy skuter ostygł zalałem znowu płyn, aby uzupełnić poprzedni wyciek i odpaliłem na postoju(ze zbiorniczka leciały drobne pęcherzyki powietrza). Po gazowałem trochę i temperatura wzrosła do prawie czerwonej kreski płyn zaczął znowu bulgotać i się wylewać wyłączyłem silnik, po wyłączeniu silnika płyn bulgotał jeszcze z 30sek. po czym zaczął powoli opadać. Z tego co czytałem może to być termostat lub uszczelka pod głowicą. Od czego radzicie mi zacząć sprawdzanie i co podejrzewacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 sprawdź termostat mniej roboty niż z uszczelka pod głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaPantheon Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Na termostacie będzie napisane temperatura, w której się otwiera?wystarczy zwykły wrzątek, czy trzeba zagotować płyn chłodniczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 W garnku wody wystarczy. Na termostacie powinna byc wybita temp. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Jeżeli skuterek nie był użytkowany na bieżąco no to termostat stanął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaPantheon Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dzisiaj sprawdziłem parę rzeczy. Termostat musi być sprawny ponieważ wszystkie wężyki są gorące, więc obieg jest. Po wymontowaniu głowicy w cylindrze i na głowicy były drobne kropelki, więc najprawdopodobniej uszczelka. Dam znać jak zostanie wymieniona. Termostat i wężyki całe w rudym osadzie, przepłukam chłodnice i wężyki po zamontowaniu nowej uszczelki i zaleje płyn chłodniczy nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Kiedy skuter ostygł zalałem znowu płyn, aby uzupełnić poprzedni wyciek i odpaliłem na postoju(ze zbiorniczka leciały drobne pęcherzyki powietrza).Skoro na zimnym silniku pojawiały się bąbelki w zbiorniczku , to na bank jest walnieta uszczelka pod głowicą . Mogłeś jeszcze zrobić test na zawartość CO w płynie .Zanim założysz nową uszczelkę pod głowicę , to warto zrobić jej planowanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Skoro na zimnym silniku pojawiały się bąbelki w zbiorniczku , to na bank jest walnieta uszczelka pod głowicą . Mogłeś jeszcze zrobić test na zawartość CO w płynie .Zanim założysz nową uszczelkę pod głowicę , to warto zrobić jej planowanie . Warto ją sprawdzić i ewentualnie splanować, jeśli tego wymaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaPantheon Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Choć wszystkie przewody były ciepłe termostat się nie otwierał. Po skręceniu wszystkiego z nowa uszczelka i bez termostatu. Okazało się jeszcze, że czujnik przy chłodnicy jest uszkodzony i nie załączał wentylatora. Jeżeli ktoś chcę sprawdzić czy działa mu wentylator wystarczy przepiąć, wtyczkę od czujnika przy chłodnicy do wolnej wtyczki od wentylatora. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce bez odpalania silnika powinien się załączyć wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 I to właśnie wychodzi sprawdzanie termostatu bo wężyki ciepłe. Przepinanie wtyczki nie jest dobrym pomysłem bo można coś uwalić. Wystarczy podać plus z minusem z aku na wentylator.A na koniec nie czujnik a włącznik wentylatora. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Aby sprawdzić sprawność włącznika termostatycznego i wentylatora , wystarczy zmostkować dwa piny . Nic nie należy przepinać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Chyba, że jest jednopinowy to zapodać masę na przewód. W ten sposób sprawdzi się wentylator i jego inst. elektryczną. Sam włącznik do wrzątku i przedzwonić omomierzem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaPantheon Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam, pomimo wymiany uszczelki głowicy, wyjęcia termostatu, przeczyszczenia układu chłodzenia i zalania go nowym płynem chłodniczym. podpięciu wentylatora chłodnicy na krótko. Skuter nadal się grzej co to może być? Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez HondaPantheon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Pęknięta głowica to może być. Czy sprawdzałeś pompę wody czy w ogóle pracuje? To dwa 2T czy 4T? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaPantheon Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Pompa wody musi pracować ponieważ wszystko jest gorące, wężyki chłodnica. Jest to 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.