Skocz do zawartości

125ccm za 4000-5000 na pierwszy motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Jutro znajdę czas i zadam serię pytań :)

 

1. Czy mogę jakoś dobrać swoje gabaryty do moto ? mierząc przekrok , dł. ramion itd.?

2. Czy Hona Varadero na pewno się spełni rozmiarowo ? ^^

3. Co sądzicie o Chopper'ach/Harley'ach , nawet Ojciec który odradzał mi kupna motoru powiedział , że mógłbym mieć Chopper'a/Harley'a :).

4. Jest coś takiego jak długa żywotność danego gatunku (Sportowy/Cross/Harley\Chopper) motoru ? , np. Cross'y - wiadomo nie mają długich lat wytrwałości katując w lesie , Sportowe - nie wypowiem się , Harley'e - również, Chopper'y - to samo.

5.Jak duże są opłaty (ubezpieczenie, składki , rejestracja)

6.Co sądzicie o pojedynku moto vs rower?

 

Ad. 1 Chyba można. Ja posiadam 178cm wzrostu i Honda jest dla mnie w sam raz. No może ciut za duża.

Ad. 2 Honda Varadero jest uważana za największą 125 jaka jest produkowana seryjnie. Osobiście uważam że to bardzo duży motocykl. Porównywałem z Goldwingiem to wysokość mają podobną, ale wysokość siodła w Varadero jest znacznie wyższa niż w GL. Przynajmniej jeśli chodzi o wygodę siedzenia..

Ad. 3 Ja uważam, że choppery są dla ludzi, którzy nie mają co zrobić z czasem, gdyż po myciu trzeba go od razu polerować, żeby nie został żaden osad lub plamy z wody. Na czarnej Hondzie nie widać takich plamek, więc ich po prostu nie czyszczę. Poza tym to zależy kto co lubi. Ja wolę turystyczne enduro, a kto inny armaturę.

Ad. 4 Tak, jest różna żywotność. Ogółem remonty przeprowadza się w motocyklach typu cross/enduro, które po prostu mają duży wysiłek. Motocykle szosowo turystyczne są najtrwalsze, gdyż jak sama nazwa mówi "turystyczne" - nie mogą się zepsuć w wypadzie. Remont w customach/chopperach/sportach i tego typu motocykli jest raczej rzadkim zjawiskiem. No chyba, że nie pytasz o jednostkę, tylko np. o napęd. Napęd trzeba wymieniać regularnie ( choć zależy jeszcze czy mamy łańcuch, czy wał, czy pas napędowy ). Jeżeli chcesz się bawić w remonty to polecam zakup chińczyka, jeśli nie to Honda, czy inna topowa marka powinna wystarczyć.

Ad. 5 W Hondzie ubezpieczenie wyniosło mnie 125zł w PZU - tyle samo co pojemność moto ( to raczej większego związku nie ma pomiędzy pojemnością a wysokością składki ). Co do rejestracji i przeglądu to się nie wypowiem, gdyż kwity na to już zgubiłem, lub ich po prostu nie dostałem.

Ad. 6 Pod jakim względem pojedynek? Jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie to oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie rower, gdyż spalasz tylko węglowodany i tłuszcze. W paliwo kasy pakować nie musisz. a jeżeli chodzi o przyspieszenie i prędkość maksymalną to oczywiście moto odstawi w tyle wszystko co napędzane siłą ludzkich mięśni :)

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chodziło o to , przykładowo do roweru można się 'przymierzyć' mierząc dł. nóg , ramion itd.

ale w moto raczej tak nie jest bo szkielety(ramy) raczej w danym modelu nie są produkowane

rozmiary S , M , L , Xl to wiadome ;).

2. Hmm , ciekawi mnie czy ta 'największa' 125-tka nie będzie jednak ciut pośrednia.

Ale nie będę się wypowiadał dosłownie , nie siedząc na niej.

3.Chopper'y dla ludzi co nie mają robić z czasem ? , dla mnie to nie problem z myciem

wiem o co chodzi z plamami lub osady, są specjalne środki do tego które ułatwiają czyszczenie

oraz nie powodują osadu/smóg.

4.Czyli jest tak jak myślałem :)

Z remontem , wiem podstawowe osprzętowanie , na które trzeba uwarzać to to co wymieniłes.

Hińczyk odpada, nie jestem jednym z tych którzy 'lubią się wozić motorem' lub chcą mieć motor

obojętnie jaki i już.Nawet jeśli kupowałbym Hondę to też starałbym się kupić droższą , ze względu na

to aby była mało używana ;)

 

5. Tzn , homologacja , reje. OC/AC ? , i inne pierdółki nie wiem czy ktoś mnie nie wkręca

ale niby opłata jest duża (1-sza)

6.Nie jako ekonomicznie , jako pasja co bardziej ludzie wybierają ? ciekawi mnie to trochę :)

 

Chyba nie będe w stanie kupić teraz moto , za małe fundusze i za mało czasu

Będę musiał jakoś skombinować dodatkowy garaż na rumaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Hmm , ciekawi mnie czy ta 'największa' 125-tka nie będzie jednak ciut pośrednia.

Ale nie będę się wypowiadał dosłownie , nie siedząc na niej.

Małe wiaderko wcale nie jest takie małe. To chyba jedena z nielicznych 125 wyglądająca na coś większego.

 

5. Tzn , homologacja , reje. OC/AC ? , i inne pierdółki nie wiem czy ktoś mnie nie wkręca

ale niby opłata jest duża (1-sza)

 

Ubezpiecznie OC motocykla to w sumie małe pieniądze. Jakieś 120-150 zł, nie powinno być więcej. Koszt rejestracji moto, które wcześniej było zarejestrowane w PL też nie jest duży (do 150zł, jeśli dobrze kojarze) Co innego jeśli moto nie jest na polskich blachach. Wtedy koszty tłumaczenia dokumentów mogą się nieco różnić.

6.Nie jako ekonomicznie , jako pasja co bardziej ludzie wybierają ? ciekawi mnie to trochę :)

 

Co kto lubi. U nas w garażu stoją 2 motocykle i 2 rowery. :buttrock:

 

Będę musiał jakoś skombinować dodatkowy garaż na rumaka :)

No niestety, garaż albo miejsce na parkingu.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Hmm , ciekawi mnie czy ta 'największa' 125-tka nie będzie jednak ciut pośrednia.

Ale nie będę się wypowiadał dosłownie , nie siedząc na niej.

Małe wiaderko wcale nie jest takie małe. To chyba jedena z nielicznych 125 wyglądająca na coś większego.

 

5. Tzn , homologacja , reje. OC/AC ? , i inne pierdółki nie wiem czy ktoś mnie nie wkręca

ale niby opłata jest duża (1-sza)

 

Ubezpiecznie OC motocykla to w sumie małe pieniądze. Jakieś 120-150 zł, nie powinno być więcej. Koszt rejestracji moto, które wcześniej było zarejestrowane w PL też nie jest duży (do 150zł, jeśli dobrze kojarze) Co innego jeśli moto nie jest na polskich blachach. Wtedy koszty tłumaczenia dokumentów mogą się nieco różnić.

6.Nie jako ekonomicznie , jako pasja co bardziej ludzie wybierają ? ciekawi mnie to trochę :)

 

Co kto lubi. U nas w garażu stoją 2 motocykle i 2 rowery. :buttrock:

 

Będę musiał jakoś skombinować dodatkowy garaż na rumaka :)

No niestety, garaż albo miejsce na parkingu.

 

Zależy jeszcze który garaż ;]. Ten na motocykle, maszyny rolnicze czy na samochody .

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhm , czyli co do ubezpieczeń(kwoty) , widocznie mnie wkręcano , że wydatki będą ogromne :).

 

Co powiecie na temat :

 

http://moto.allegro.pl/suzuki-gz-marauder-125-nowy-model-maruder-virago-i1530256340.html

 

Oczywiście co do garażu , będzie raczej budowany własnoręcznie . Żadnego gotowego blaszaka ! ^ ^

 

Liczę się też z kosztami ubioru itd. Więc na tą chwilę czas mi nie pozwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką kwotę Ci mówiono?

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dt 125/kmx 125/ cośtam 125 2T ??

 

sory ale 125 4T nie jedzie, zalety tego sprzętu kończą sie na kosztach utrzymania i cenach zakupu, cała reszta to wady....

 

zresztą utrzymanie 125 2T oprócz hard enduro i crossów też nie jest jakieś ekstremalnie drogie w trasie taka 125 2T pali 5/100, nie trzeba regulować zaworów, olej w skrzyni raz na rok...

 

przemyśl to 125 2T enduro ma ponad 20KM, 124 4T ma niewiele ponad 10, na vmaxie w przypadku enduro różnica jest niewielka bo taka 125 4T poleci te 100km/h, 2T poleci 120-130, ale różnica w przyśpieszeniu i reakcji na gaz jest jak między 125 a 1200 :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , zastanawiałem się nad kupnem motoru (125cm^3) , pieniądze jakimi dysponuję to 5-7tyś. Mam 197cm wzrostu :P czy dostanę coś o tej pojemności co by było 'na mnie dobre' ? , nie miałem jeszcze styczności z motorem pod względem : wsiadaj i jedź . Ale sądzę , że kupowanie 50cm^3 nie będzie miało sensu , gdyż 125cm^3 z reguły powinny być większe. Typ motoru jaki mnie interesuje : Cross, Szosa/Turystyk , Ścigacz(lecz nie by moto wyglądał jak rasowy ścigacz , przykładowo

 

http://allegro.pl/honda-cbr-125-bydgoszcz-i1514647117.html

 

tutaj nie jest tak duży prześwit między dolną rurą ramy a jezdnią , z tego co widziałem ścigacze mają niski prześwit, czyli można powiedzieć że szukam bardziej sportowego , zamiast określać jako ścigacz :P)

 

Czy jest szansa na jakiś konkretny motor czy fundusze za małe , bądź jestem za wysoki ?

 

 

 

 

 

 

 

Ja również proponuje Ci Varadero , jest to dosc wysoki motocykl, no i jak na pierwszy calkiem niezly ... mozesz posmigac w terenie i po szosie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To mój pierwszy post. Podłączam się pod temat. Jestem wysoką i masywną osobą (194cm, 90kg). A1 będę robił na wakacjach. Bardzo podoba mi się Yamaha YBR - ale czy nie będę wyglądał na niej śmiesznie? Jak na razie jeżdżę tylko skuterem, więc mocy pewnie nie będzie mi brakować. Jeśli nie ta Yamaha, to czy możecie mi polecić jakąś dużą 125-tkę oprócz Hondy Varadero? Czy te nowe Romety są czegoś warte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to nie ma czegoś innego lepszego niż Varadero dla Ciebie, no chociaż nawet i ona moze być na Ciebie za mała. Romety są chińskie, nie pakowałbym się w to gówno.

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To mój pierwszy post. Podłączam się pod temat. Jestem wysoką i masywną osobą (194cm, 90kg). A1 będę robił na wakacjach. Bardzo podoba mi się Yamaha YBR - ale czy nie będę wyglądał na niej śmiesznie? Jak na razie jeżdżę tylko skuterem, więc mocy pewnie nie będzie mi brakować. Jeśli nie ta Yamaha, to czy możecie mi polecić jakąś dużą 125-tkę oprócz Hondy Varadero? Czy te nowe Romety są czegoś warte?

 

Każdy motocykl klasy 125ccm (i nie tylko) będzie dla ciebie za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...