Skocz do zawartości

Co to za dźwięk - górna część silnika Hyosung GA125 (kopia suzuki GN125)


luka9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę z takim problemem otóż ostatnio po 70km jeździe w moim motocyklu zaczęły się dziwne dźwięki niewiem jak to opisać, Sprawdzałem już luzy zaworowe i rozrząd oraz napięcie łańcucha ale wszystko jest ok. Dźwięk wydobywa się z górnej części silnika, nie ma różnicy czy na ciepłym czy zimnym. Jest to kopia silnika suzuki gn/dr/gz marauder 125 różni się górą silnika i dodaniem chłodnicy oleju ale cały dół to suzuki gn125. Dodaje link do krótkiego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=9CEtRg1ITbI, dodam jeszcze że mam taki dziwny objaw, otóż po odpaleniu na wyższych obrotach zaczyna dymić (nie jest dużo tego dymu ciężko mi stwierdzić czy jest to biały czy niebieski dym) ale właśnie po jeździe przestaje dymić zazwyczaj robię ok 10km na raz, no chyba że weekendami to więcej. Świeca koloru kawy z mlekiem

Edytowane przez luka9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch sprawdzałem jest naciągnięty i znaki rozrządu się pokrywają wiec nie jest rozciągnięty, niewiem czy w motocyklu jest tak samo ale w samochodzie łańcuch objawia się takim jakby to ująć terkotaniem,a tutaj to nie terkotanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że znalazłem winowajce stukania ... po poluzowaniu wydechu odgłos jakby się normował, ale nadal jest, tym bardziej że dźwięk jest moim zdaniem większy przy wydechu, prawdopodobnie prowadnica zaworowa jest na wykończeniu i zawór stuka przez nieosiową pracę teraz tylko muszę rozebrać i zobaczyć czy to może jednak nie spotkanie zaworu z tłokiem, ale wydaje mi się że nie, no nic nie ma co gdybać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników.

Fast2Fix.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek jest ok, wiem że wersje 2 zaworowe miały ten problem ze wałek się wycieral, lecz sprawdzałem go jest ok nie ma luzu nie jest przytarty nic, jeszcze jedna sprawa zauwazylem ze na rozgrzanym objaw narasta, a przy ok 8 tysiącach słychać jakby dzwonienie, coś jakby pierścienie były luźne myślałem jeszcze o luzie na sworzniu tłoka, ponieważ w miejscu panewki jest łożysko wiec ewentualnie luz na główce korbowodu, nic w weekend ściągam głowice i cylinder bo stetoskopem nie jestem w stanie zlokalizować gdzie ten dźwięk jest zobaczymy i dam znać, prowadnice tez do wymiany raczej bo mogę zaworami ruszać na boki jak trzyma je sprężyna zaworów(na luzie bez sprężyn sprawdzę w weekend)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż rozebrałem dzisiaj silnik, jestem już po złożeniu (muszę nim wrócić do warszawy), powiem tak wał korbowy i korbowód nie mają luzów, sworzeń tłoka sztywny, pierścienie do wymiany będą, pierwszy pierścień wpadł bez żadnego ale do cylindra, drugi już z oporem i trzeci też w sumie sam wszedł bez pomocy, czyli tulejowanie i pierścienie będą do wymiany, dobrze że pasują z suzuki gn125 :D, wałek nie wytarty, krzywki też zero oznak wytarcia, panewki :D wałka w sumie tutaj ich nie ma w silniku, wałek jest na łożyskach i nie dotyka bezpośrednio głowicy, wisi na mostku, łańcuch napięty, rozrząd ok, jedynie prowadnice łańcucha są lekko wytarte (delikatne zagłębienia w plastiku), ściągnąłem też alternator, i spuściłem olej, olej jest czysty nie ma opiłków itp, a stukanie jak było tak jest :D, chociaż jak mówię przy wyższych prędkościach dzwięk jest taki jakby dzwonienie, brzęczenie więc domyślam się że to będą jednak te luźne pierścienie, rozbiorę jeszcze sprzęgło bo ostatnio też coś się z nim dzieje jakby się skleiło na zimno, otóż na zimnym oleju jak wrzucę jedynke to szarpnie motocyklem i gaśnie (na wciśniętym sprzęgle), na ciepłym nie ma takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odciągałem od koła, jest ok, prawie nie odchodzi, a stukanie jak było tak jest, w każdym razie pociesza mnie fakt że góra jest mimo wszystko w tak dobrym stanie (nie miałem okazji jej jeszcze rozbierać) bałem się że to mógł być jednak korbowód (luz sworzniu tłoka), a tego bym już nie kupił do tego silnika ... musiałbym cały wał z czech sprowadzać, pozatym jak wspominałem łańcuch jednak wydaje trochę inny dźwięk z tego co wiem, bardziej można to nazwać terkotem, zresztą każde ogniwo oglądałem czy przypadkiem może się nie rozpina gdzieś.

Edytowane przez luka9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
W dniu 26.06.2015 o 12:23, Lidkus napisał:

Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników.

Fast2Fix.

Witam mam problem z głowica wytarta na panewce czy da się coś z tym zrobić bo dostać inna głowice graniczy z cudem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2015 o 12:23, Lidkus napisał:

Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników.

Fast2Fix.

Witam mam problem z głowica wytarta na panewce czy da się coś z tym zrobić bo dostać inna głowice graniczy z cudem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...