luka9 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 (edytowane) WitamPiszę z takim problemem otóż ostatnio po 70km jeździe w moim motocyklu zaczęły się dziwne dźwięki niewiem jak to opisać, Sprawdzałem już luzy zaworowe i rozrząd oraz napięcie łańcucha ale wszystko jest ok. Dźwięk wydobywa się z górnej części silnika, nie ma różnicy czy na ciepłym czy zimnym. Jest to kopia silnika suzuki gn/dr/gz marauder 125 różni się górą silnika i dodaniem chłodnicy oleju ale cały dół to suzuki gn125. Dodaje link do krótkiego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=9CEtRg1ITbI, dodam jeszcze że mam taki dziwny objaw, otóż po odpaleniu na wyższych obrotach zaczyna dymić (nie jest dużo tego dymu ciężko mi stwierdzić czy jest to biały czy niebieski dym) ale właśnie po jeździe przestaje dymić zazwyczaj robię ok 10km na raz, no chyba że weekendami to więcej. Świeca koloru kawy z mlekiem Edytowane 20 Czerwca 2015 przez luka9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 może to być łańcuszek jak i wytarte panewki wałka Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka9 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Łańcuch sprawdzałem jest naciągnięty i znaki rozrządu się pokrywają wiec nie jest rozciągnięty, niewiem czy w motocyklu jest tak samo ale w samochodzie łańcuch objawia się takim jakby to ująć terkotaniem,a tutaj to nie terkotanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka9 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Wydaje mi się że znalazłem winowajce stukania ... po poluzowaniu wydechu odgłos jakby się normował, ale nadal jest, tym bardziej że dźwięk jest moim zdaniem większy przy wydechu, prawdopodobnie prowadnica zaworowa jest na wykończeniu i zawór stuka przez nieosiową pracę teraz tylko muszę rozebrać i zobaczyć czy to może jednak nie spotkanie zaworu z tłokiem, ale wydaje mi się że nie, no nic nie ma co gdybać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszi Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Jak znajdziesz zrodlo problemu to daj znac. Warto wiedziec co moze powodowac takie dzwieki Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników. Fast2Fix. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka9 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Wałek jest ok, wiem że wersje 2 zaworowe miały ten problem ze wałek się wycieral, lecz sprawdzałem go jest ok nie ma luzu nie jest przytarty nic, jeszcze jedna sprawa zauwazylem ze na rozgrzanym objaw narasta, a przy ok 8 tysiącach słychać jakby dzwonienie, coś jakby pierścienie były luźne myślałem jeszcze o luzie na sworzniu tłoka, ponieważ w miejscu panewki jest łożysko wiec ewentualnie luz na główce korbowodu, nic w weekend ściągam głowice i cylinder bo stetoskopem nie jestem w stanie zlokalizować gdzie ten dźwięk jest zobaczymy i dam znać, prowadnice tez do wymiany raczej bo mogę zaworami ruszać na boki jak trzyma je sprężyna zaworów(na luzie bez sprężyn sprawdzę w weekend) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka9 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Otóż rozebrałem dzisiaj silnik, jestem już po złożeniu (muszę nim wrócić do warszawy), powiem tak wał korbowy i korbowód nie mają luzów, sworzeń tłoka sztywny, pierścienie do wymiany będą, pierwszy pierścień wpadł bez żadnego ale do cylindra, drugi już z oporem i trzeci też w sumie sam wszedł bez pomocy, czyli tulejowanie i pierścienie będą do wymiany, dobrze że pasują z suzuki gn125 :D, wałek nie wytarty, krzywki też zero oznak wytarcia, panewki :D wałka w sumie tutaj ich nie ma w silniku, wałek jest na łożyskach i nie dotyka bezpośrednio głowicy, wisi na mostku, łańcuch napięty, rozrząd ok, jedynie prowadnice łańcucha są lekko wytarte (delikatne zagłębienia w plastiku), ściągnąłem też alternator, i spuściłem olej, olej jest czysty nie ma opiłków itp, a stukanie jak było tak jest :D, chociaż jak mówię przy wyższych prędkościach dzwięk jest taki jakby dzwonienie, brzęczenie więc domyślam się że to będą jednak te luźne pierścienie, rozbiorę jeszcze sprzęgło bo ostatnio też coś się z nim dzieje jakby się skleiło na zimno, otóż na zimnym oleju jak wrzucę jedynke to szarpnie motocyklem i gaśnie (na wciśniętym sprzęgle), na ciepłym nie ma takich objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 łańcuszek odciągałeś od koła czy tyko oceniłeś według napinacza ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka9 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 (edytowane) odciągałem od koła, jest ok, prawie nie odchodzi, a stukanie jak było tak jest, w każdym razie pociesza mnie fakt że góra jest mimo wszystko w tak dobrym stanie (nie miałem okazji jej jeszcze rozbierać) bałem się że to mógł być jednak korbowód (luz sworzniu tłoka), a tego bym już nie kupił do tego silnika ... musiałbym cały wał z czech sprowadzać, pozatym jak wspominałem łańcuch jednak wydaje trochę inny dźwięk z tego co wiem, bardziej można to nazwać terkotem, zresztą każde ogniwo oglądałem czy przypadkiem może się nie rozpina gdzieś. Edytowane 27 Czerwca 2015 przez luka9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Jak to kopia GN 125, to prawdopodobnie klepoce nadmiernie zuzyta dźwigienka zaworowa... J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz1990 Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca W dniu 26.06.2015 o 12:23, Lidkus napisał: Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników. Fast2Fix. Witam mam problem z głowica wytarta na panewce czy da się coś z tym zrobić bo dostać inna głowice graniczy z cudem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz1990 Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca W dniu 26.06.2015 o 12:23, Lidkus napisał: Problemem jest wytarty wałek bądź wytarte popychacze zaworowe. U Świątka można nabyć wałek z tulejkami mosiężnymi a dźwigienki wysłać im do regeneracji. Robiłem już chyba z 20 takich silników. Fast2Fix. Witam mam problem z głowica wytarta na panewce czy da się coś z tym zrobić bo dostać inna głowice graniczy z cudem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Z wszystkim cos mozna zrobic, ale koszt bedzie wysoki. Dorobienie nowej panewki, szlifowanie walka i dopasowanie jednego do drugiego co wymaga line boring / honing bedzie troche kosztowalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.