Skocz do zawartości

Rozpoznanie silnika i dobór części Beta RR 50


krzychufmx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż zakupiłem niedawno do rekreacyjnej jazdy motorower Beta RR 50ccm z 2001r. Trafił mi się bardzo okazyjnie więc go wziąłem, a teraz chciałbym zabrać się za remont. Tylko na samym początku myślałem że na bank to jest silnik am6. Jednakże nigdy nie miałem motoroweru z tym silnikiem, ale wydaję mi się że to jednak nie jest am6 ani am5.

Silnik ma 6 biegową skrzynie. Wrzucę więc zdjęcia, to może ktoś mi pomoże w rozpoznaniu modelu tego silnika, ponieważ po numerze nic się nie dowiedziałem.

post-58372-0-53695700-1431759828_thumb.jpg

post-58372-0-09595800-1431759845_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w nim generalnie jest do remontu ? tlok do wymiany ?

 

na tloku moze byc nabity jakis napis wpiszesz w internet i byc moze ci wyskoczy producent albo tlok zamiennik i bedziesz wiedzial na czym stoisz....

 

silnik nie ma jakis numerow nabitych ? gaznik czyj jest ? dellorto ? HM ?
?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma nabite ZD3 4281, gaźnik to dellorto PHB620, a cylinder ma gilardoni 353B. Szukałem czegokolwiek po tych numerach ale nic nie znalazłem. A co do remontu to chciałbym łożyska i uszczelniacze na wał, komplet uszczelek, tarcze sprzęgłowe no i tłok i coś z cylindrem, albo szlif, albo jak to jest nikasil to po prostu odpowiedni tłok i pierścienie. A może uda się dorwać jakiś zestaw na 70ccm, sam nie wiem dokładnie bo póki co nie mogę dobrze rozpoznać tego silnika.

Tutaj więcej zdjęć:

http://zapodaj.net/61569b300da84.jpg.html
http://zapodaj.net/4e6a348b6dba1.jpg.html
http://zapodaj.net/e9ae13df00aed.jpg.html
http://zapodaj.net/b62bfd6857158.jpg.html
http://zapodaj.net/d5ddac1ab4dfe.jpg.html
http://zapodaj.net/4fdaa2fa5a623.jpg.html
http://zapodaj.net/2c24ca0e65309.jpg.html
http://zapodaj.net/ac08d798b3b43.jpg.html
http://zapodaj.net/ef9abe5112633.jpg.html

Edytowane przez krzychufmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lozyksa pomierz suwmiarka , i szukaj po katalogach , wazne nie oszczedzac na tym bo sie zemsci...

 

uszczelniacze to samo , pomierz te co sa i na wymiar kupuj , tez nie oszczedzaj....

 

korba nie ma luzu ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę dziękuję Goofer, naprowadziłeś mnie na bardzo dobry trop. Tutaj znalazłem ten oto silnik http://ktmsklep.pl/schemat/47378/motor-beta-50-lc-2001#schemes_heading który jak dobrze mi się wydaję jest produkcji ktma i bety ;) http://ktmsklep.pl/schemat/47378/motor-beta-50-lc-2001#schemes_heading nawet tutaj jest gaźnik dellorto tylko zamiast 20 na końcu ma 19, czy to jest jakaś duża różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie 1mm na srednicy gardzieli ( gaznik + cyfra to najczesciej nazwa i srednica gardzieli )a czy duza -ciezko powiedziec )

 

podaj symbol gaznika bo mi cos nie dziala i laduje sie schemat na ktorym nie ma gaznika...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dellorto PHBG20, Cylinder ma gilardoni 353B, a silnik ma numer ZD3 4281.

Mam jeszcze jedno pytanie. Otóż cylinder nie ma tuleleji, jest cały zespolony, ale prawdopodobnie ma nałożony nikasyl, czy w tym wypadku wymienia się tłok, czy pierścienie czy w ogóle honuję się jakoś powierzchnie na której jest nikasyl?

Tłok ma Vertex 1070, tylko tyle na nim jest nabite

Edytowane przez krzychufmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar i oko fachowca prawde ci powie-zanies komus kto sie zna na cylindrach i ci powie co i jak .....

 

jak nicasil zdrowy to tylko dobrze dobrany tlok

jak nicasil zly to albo tulejowanie i nowy tlok albo nowy cylinder i nowy tlok...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię, ale nei jestem pewien czy cylinder w którym był nałożony nikasyl można tulejować. Generalnie myślałem że dorwę jakieś gotowe chińskie zestawy do tego silnika, tak jak to można nakupić do słynnego am6, no ale cóż będę kombinował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszczę dostać taką tuleje gdzieś już z kanałami itp ;) oj zaczyna mnie irytować wyjątkowość i wysoki ceny naprawy tego silnika, nie wiem czy się nie zaczaić na jakieś AM6, lub ewentualnie jakąś setkę silnik ;) Bo remont tego silnika zamknie się ostatcznie w kosztach przekraczających wartość motoroweru ;) A po za tym jak będę potrzebował jakieś pojedyńcze mniej powszechne elementy to w ogóle ich nie dorwę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście koszty spore i z tego co pamiętam trzeba wysyłać do UK.

 

gówno warty ten nicasil , kady pitoli ze wysyla do czech do Angli , do czarnobyla a przychodzi co do czego to kasy kupa a wuj dupa i kamieni kupa.........

albo nowy cylinder albo tuleja....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...