Skocz do zawartości

Suzuki GSXR 600 SRAD 1999. Nie odpala na ciepłym silniku. Proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem motocykla Suzuki GSX-R 600 SRAD z 1999r. Motocykl kupiłem w lipcu 2013r i można powiedzieć, że więcej przestał niż przejeździł. Cały serwis rozpocząłęm od wymiany filtrów, oleju, płynu hamulcowego, regeneracji zacisków hamulcowych, CZYSZCZENIA I SYNCHRONIZACJI GAŹNIKÓW. Można śmiało powiedzieć, że motocykl od początku miał jakieś problemy z odpaleniem, potrzebował lekko gazu.

 

Aktualnie motocykl na zimnym silniku, na ssaniu odpali dość ładnie, jak się zagrzeje to równo pracuje. Może być odpalony godzinami, ale jak już się go samemu zgasi to klapa, nie chce ponownie odpalić, jest taki dźwięk jakby kręcił, ale brakuje mu prądu i na zegarach wszystko zanika. Po puszczeniu przycisku zapłonu znowu pompuje pompka i sytuacja się powtarza.

 

Na popych nie daje radę załapać, po podpięciu akumulatora od samochodu poprzez kable z ominięciem akumulatora motocyklowego, na zimnym oczywiście pali normalnie, a na ciepłym zakręci ze 2-3 razy i wszystko gaśnie (kręci tak powoli).

 

Na podpiętym akumulatorze samochodowym i odpalonym samochodzie. Rozrusznik kręci jak "głupi" i Suzuki odpala. Zauważyłem, że po lewej stronie ramy tuż pod bakiem "sączy się " benzyna i odniosłem wrażenie, że w oleju również jest benzyna..

 

Proszę o pomoc i ewentualną diagnozę co mogę jeszcze z tym zrobić. A znajomi mówili masz GSa fajny motocykl zostań przy nim to zachciało się ściagaczy.... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto daj do sprawdzenia luzów zaworowych.Później serwis gaźników (szczególnie zaworków iglicowych) ale taki porządny.Najlepiej w myjce ultradźwiękowej i ponownie synchro i regulacje

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie angol ?? wyglada ze ma duze straty napiecia , do przegladu jeszcze kostki elektryki czy nie ma sniedzi .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto daj do sprawdzenia luzów zaworowych.Później serwis gaźników (szczególnie zaworków iglicowych) ale taki porządny.Najlepiej w myjce ultradźwiękowej i ponownie synchro i regulacje

Możesz wyjaśnić jaki ma związek , zanikanie prądu i przygasanie kontrolek z regulacją zaworów i gażnikaów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam do Was jeszcze jedno pytanie. Czy będąc osobą ogarniętą, lubiącą majserkować pasjonującą się w mechanice póki co na szerszą skalę tylko samochodowej , no i jakieś tam perypetie przy jednośladach typu WSK również były. Oglądając film instrukatożowy i analizując fora na temat właśnie regulacji luzów, jestem w stanie zrobić regulację luzów w Suzuki nie oddając motocykla do serwisu ? U siebie w samochodzie luzy zaworowe robiłem i wyszło idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy znalezieniu wreszcie wolnego czasu wziąłem się do roboty za swoje Suzuki. Po zdjęciu owiewek zobaczyłem ślady oleju i przyuważyłem jak ktoś "rzeźbił" i pucował motocykl prze sprzedażą. Wszystko zrobione byle było ok podczas oględzin. Po odkręceniu dekla alternatora na karterze jest pęknięcie, którędy ucieka olej ( delikatnie się sączy). Wykręciłem świece- oczywiście rónież wymiana. odkręciłęm pokrywę zaworów, ale mam duży problem z odkręceniem tego wziernika wału, ktoś keidyś obrobił miejsce na imbusa i teraz jest okrągły, próbowałem wbić torxa 12, ale to również za mało. Co o tym wszystkim sądzicie ? Rozbierać silnik i oddać karter do napawania czy jakoś pokleić ? I jak z tym wziernikiem ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem wałki rozrządu we wskazane miejsce kręcąc wałem od strony alternatora. Co mnie bardzo zdziwiło luzy są książkowe, jedynie na pierwszym cylindrze na ssącym ciężko wchodzi 0,05mm a wejść książkowe 0,10mm nie chce i na wydechowym 0,15mm wchodzi ciężko a 0,20 wejść nie chce. Co o tym sądzicie ? Przecież chyba motocykl by palił wtedy na 3 gary, ale by palił, a nie miałby takiego spadku napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiąż luzu zaworowego ze spadkami napięć. Spadki napięcia to połączenia elektryczne (masy, przekaźnik rozrusznika, klemy akumulatora tak na początek) do sprawdzenia i stan akumulatora.

Poza tym luzy sprawdziłeś ale nie elektrykę a już Ci poradzono w tej kwestii.

Luzy zaworowe na pierwszym masz ustawić aby były w limicie serwisowym, to o tym sądzę i nie ma co tu snuć teorii co by silnik robił.

Miłego kręcenia kluczami. :flesje:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To sytuacja wygląda następująco. Nowy akumulator, WSZYSTKIE styki, kostki itp przeczyszczone i zakonserwowane, luzy zaworowe zrobione, kompresja na poszczególnych cylindrach : 13,2 13,1 13,2 13,3 BAR. I znowu zimny pali na dotyk, na ciepłym jest spadek napięcia do 4V i nie chce odpalić ( to samo przy akumulatorze samochodowym). Przy odpalonym samochodzie ( 14V ) motocykl odpala normalnie.... Najlepiej byłoby sprawdzić poprzez podkładkę jakiegoś innego rozrusznika wraz z przekaźnikiem rozrusznika. Macie może ejszcze jakieś propozycje ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...