M a D a F a K a Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Jaj rozwiązałeś smarowanie sprężarki oraz regulację ciśnienia dioładowania? Jak przystosowałeś gaźniki do pracy w nadciśnieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Wyjście oleju- trojnik do czujnika cisnieniaCisnienie reguluje grucha przy turbinie. Do gaznikow pójdą większe dysze albo rozwierce fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) "Grucha" to element wykonawczy, przy jakim ciśnieniu "pracuje", zastosujesz MBC (jaki?) czy EBC (jaki?). Jaki jest w tych turbinach restryktor olejowy, może go nie ma? Większe dysze nie wystarczą. Kolektor wykonany, masz zdjęcia? Edytowane 9 Lutego 2015 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Regulator ciśnienia nie jest potrzebny.. To nie samochód. Turbo ma dawać 0.3 bara. bez restryktora się chyba obejdzie jeżeli cisnienie będzie za duże to coś wymysle. Większe dysze powinny wystarczyć na 0.3 bara. Kolektor jsst w trakcie produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Nie masz mapy przypadkowej sprężarki, nie masz regulacji ciśnienia doładowania, nie wiesz czy jest restryktor olejowy, słowem brak jakiejkolwiek kontroli w układach ssących i smarowania do tego paliwo zostanie "wypchnięte" z komór pływakowych na zewnątrz. Coś dużo tych tematów "nieogarniętych" jak dla mnie. Edytowane 10 Lutego 2015 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 nie mam zamiaru wmawiac nikomu ze mam wszystko ogarniete i bedzie dzialac od tak, lecz to co jest na papierze nie zawsze ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistosci. Bylbym bardzo wdzieczny gdybys mi posunal rozwiazania problemow o ktorych piszesz. moim zdaniem:jezeli cisnienie oleju bedzie za duze to wstawie dlawik.paliwo podaje pompa, wiec nie rozumiem dlaczego mialoby zostac wypchniete.brak regulatora cisnienia nie powinien byc problemem. raczej obawiam sie o to ze za malo powietrza bedzie podawac. to jest tylko moje zdanie i nie twierdze ze sie nie myle. bardzo chetnie przeczytam twoja opinie i rozwiazania jakie ty bys zastosowal :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ciśnienie oleju spadnie ponieważ otworzysz niekontrolowanie magistralę, więc góra najpierw poleci potem dół. Komora pływakowa - przeanalizuj budowę gaźnika, dopływ paliwa i dysza główna to nie jedyne kanały komory pływakowej. Policz air flow silnika HDI z którego pochodzi turbo i air flow silnika CBR-ki, to Cię naprowadzi gdzie to turbo będzie pracować, charakterystyki na 100% się rozjadą, gdzieś przy 8 tysiącach turbina wyjdzie poza mapę z dużym prawdopodobieństwem rozpadnięcia się lub zagrzeje powietrze do tego stopnia, że zastuka silnik i eksperyment się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) a turbina którą wybrałeś będzie to VGT czy z zaworem ? smarowanie rozwiążę, założy manometr i będzie dobierał tak dławik aż uzyska odpowiednie ciśnienie a nie zabierze całego oleju dla góry silnika Edytowane 10 Lutego 2015 przez Daniel1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Obie turbiny mają klapke. Nie widziałem benzyniaka z geo, Stopilaby sie raczej. Co do ciśnienia oleju to urbina jest malutka i wejście olejowe jest wąskie więc nie wydaje mi się że spadnie cisnienie. Madafaka, opcję są 2 wieksza turbina i będzie ciaglo do końca śle będzie ogromny lag. Albo mała turbina, będzie ciaglo od początku ale może się rozpasc na wyższych obrotach, tak jak mówisz. Co do gaznikow to co trzeba uszczelnic? Na pewno uszczelke pod pokrywke komory. Co jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facepalm Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 A orientuje się ktoś, czy założenie turbo do silnika V4 to podobna robota co do rzędówki czy moze jeszcze trudniej / bez roznicy? ( stary olejak gsxr 1100 z turbo mnie zainspirował... szkoda ze tyle kasy trzeba na to wyłożyć, a jeszcze weź to ustaw potem...) Cytuj ZZR 600E 93 -> VFR 750 RC36I 91 Cafe project Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Obie turbiny mają klapke. Nie widziałem benzyniaka z geo, Stopilaby sie raczej. Co do ciśnienia oleju to urbina jest malutka i wejście olejowe jest wąskie więc nie wydaje mi się że spadnie cisnienie. kolego a jednak jest Porsche 911 (997) Turbo cytat "Pierwsze próby ze sprężarką VGT podjęła Honda w 1980 r. w modelu Legend Wing Turbo. Jednak pierwszym samochodem wyposażonym w turbosprężarkę VNT-25 Garret i skierowanym w 1989 r. do produkcji seryjnej (powstało tylko 500 egzemplarzy) był Shelby CSX-VNT z silnikiem 2.2L Chryslera. W Europie turbosprężarka o zmiennej geometrii pojawiła się po raz pierwszy w 1992 r. w modelu Peugeot 405 T16 z silnikiem 2.0 16V, który został wypuszczony w liczbie 1046 egzemplarzy. Swoją popularność turbosprężarki VTG zawdzięczają silnikom TDI koncernu VW, gdzie zaczęto je stosować od 1996 r. Chociaż technologia VTG jest już powszechnie stosowana w silnikach wysokoprężnych, to była ignorowana w silnikach benzynowych. Wynikało to z tego, że spaliny silników benzynowych mogą osiągnąć temperatury do 950°C w porównaniu do 700-800°C panujących w silnikach Diesla. A to sprawiało trudności w doborze materiałów na łopatki turbiny i w zachowaniu odpowiednich tolerancji, zwłaszcza w odniesieniu do ruchomych elementów. Konstruktorom udało się uporać z tym problemem dopiero w 2006 r. w silniku Porsche 911 (997) Turbo, dzięki metodom obliczeniowym i materiałom przejętym z lotnictwa. Dokładny skład tych ostatnich pozostaje tajemnicą firmy, wiadomo jednak, że na łopatki kierownicy użyto m.in. odpornego na wysokie temperatury stopu niklu." Edytowane 11 Lutego 2015 przez Daniel1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 ehh no nie wiem co napisac... jezeli porsche pracowalo nad tym tyle lat to ja tego nie obejde na pewno.. turbo z tego porsche na pewno nie wloze jezeli jest wg dostepne to bedzie za drogie.. . co do wczesniejszych pojazdow to wydaje mi sie ze nie ma nawet sensu szukac.. w kazdym razie nie biore nawet pod uwage geo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 nie będziesz miał problemu włożyć turbo ze smarowaniem też nie, tylko problem będzie z sterowaniem ,żeby turbo otwierało zawór jak odpuścisz gaz ,bo gaźniki uszkodzi (może blow off to by zapobiegło temu ) no i żeby ograniczyć prędkość turbo na wysokich obrotach (czyli żeby zawór upuszczał w tym momencie ) pasowało by to jakoś synchronizować . pasowało by ktoś kto by ogarną sprawy sterowania ,zrobił dodatkowy moduł sterujący turbo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Blow off bedzie na dolocie, zaraz za turbo. mozna to kupic bez problemu i tanie jest.zamontuje czujnik temperatury na stale i moze afr uda mi sie dostac w miare rozsadnej cenie.. zeby zapobiec uszkodzeniu silnika.obecnie martwie sie gaznikami, moze mi ktos podsunac jak przerobic obecne zeby dzialaly blow thru? jakos na pewno da sie to ogarnac. nie chce wsadzac gaznika przed turbo ze wzgledow bezpieczenstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 A ja mam pytanie odnośnie doboru sprężarki. Załóżmy że mamy sprężarke z VW 1.8t która podobno w tym silniku maksymalnie jest wstanie nadmuchać 200km. To jak wezmę i wsadzę coś takiego do silnika który ma bazowo 200 km to dam radę tą sprężarką coś jeszcze dopompować ? Bo jak silnik przy tych 200 koniach zasysa ileś tam litrów powietrza na godzinę czy tam minutę, a dana sprężarka jest wstanie przepompować taką samą ilość, to takie turbo nie będzie czasami restrykcją ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.