alikwot665 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam forumowiczów :happy: przepraszam jeśli moje pytanie gdzieś się już pojawiło albo jest wyjątkowo głupie ale jestem póki co laikiem w temacie mechaniki a znaleźć potrzebnego mi info nie moge. Zacząłem swoją przygode z motórami dokładnie we wrześniu kiedy to kupiłem swoją pierwszą CB500s, prosto z Niemiec, '99, na liczniku prawie 50k. :) Zimą nie jeżdżę więc to dobry czas żeby zrobić kompletny serwis. Jako, że jeszcze kiedy pogoda pozwalała na śmiganie zauważyłem, że jedna z lag poci się delikatnie oczywiste jest, że zrobić coś z tym fantem powinienem. :biggrin: Na razie zaopatruje się w potrzebne mi do serwisu rzeczy.Co do lag mam już olej motul 15W.Nie wiem natomiast co z uszczelniaczami.. W internetach znalazłem, że są 2 ich rodzaje; uszczelniacze przeciwpyłowe i przeciwolejowe. Jeśli dobrze zrozumiałem to te pierwsze to są te kapturki widoczne nad goleniami a te drugie są schowane gdzieś w środku. Mam racje? :blush: Właśnie zastanawiam się czy musze kupić oba rodzaję uszczelniaczy czy wystarczą przeciwolejowe a może jeszcze coś innego?Na marginesie, czy wie ktoś może ile wchodzi oleju do jednej lagi cb500?Wybaczcie, że pytam o banały ale ucze sie dopiero. :) pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 na każdą lagę 320ccm a jeżeli lagi nie ciekną to zostaw oryginalne uszczelniacze Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ja dodam od siebie, że jak moja lewa laga zaczęła się pocić, to długo nie zajęło pojawienie się wycieku. Jak masz robić kompletny serwis, to możesz zmienić komplet gumek i tyle.Jeżeli masz zamiar robić to samemu, to polecam YT - jest tam kilka filmików krok po kroku, fajnie i prosto wszystko wytłumaczone, a i być może pozwoli Ci to uniknąć jakiegoś głupiego błędu i oszczędzić troszkę pieniędzy (np narzędzia do montażu gumek zrobione z rurki PCV - proste ale działa) . Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alikwot665 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ok, dzięki chłopaki! ;)Może faktycznie wymienie wszystkie, robie serwis w końcu po to żeby go zrobić raz a potem cały sezon lać paliwo i o nic sie nie martwić :biggrin:Myślicie że takie cuś bedzie ok?http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTIxMDA2Mw==&bid=110396 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ja pierdzielę, ponad stówa za kawałek uszczelki do spłuczki klozetowej...Tylko upewnij się, że kupujesz uszczelniacze do swojego moto :P. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Major, to nie jest kraj dla biednych ludzi ;) Przeciwpyłowe można zostawić jeśli nie są w żaden sposób uszkodzone mechanicznie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alikwot665 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Przeciwpyłowe są jak najbardziej ok ale zastanawiam się czy skoro jednak przepuszczają jakąś tam ilość oleju bo przecież laga się poci to czy to już nie klasyfikuje ich do wymiany??Jeśli można zostawić to kupie tylko coś takiego;http://allegro.pl/uszczelniacze-lag-honda-cb-1100-81-83-cb-500-94-03-i4976075517.htmla reszta kasy jeszcze mi się przyda na klocki :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Przeciwpyłowe jak sama nazwa wskazuje zabezpieczają przed pyłem na części roboczej lagi i mogą zostać jeśli nie są spękane, zdeformowane itp. Przepuszczają te robocze ale ciężko to ustalić na odległość jak bardzo - napisałeś że się pocą więc dramatu nie ma. Można je wymienić na nowy sezon ale jeśli nie masz doświadczenia w wymianie i popełnisz błędy to może być gorzej po wymianie. Istnieje taka opcja. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Tak jak Pastor mówi, przeciwpyłowe mają tylko za zadanie trzymanie całego syfu na zewnątrz. Jeżeli cieknie z lagi, to olejowy poszedł.Limo, powiem Ci, że polskich cen nie przeglądam jakoś tak specjalnie, ale jak widzę co niektóre rzeczy, to aż mnie czyści. Ja za komplet do Suzy płaciłem coś koło 9 funa... Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alikwot665 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ok, dzięki piękne Panowie :)Już wiem wszystko.Do zobaczenia na drodze za pare tygodni :cool:pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.