Jaro01 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam Ponieważ jest sezon na serwisowanie sprzętu postanowiłem i ja pogrzebać coś przy swoim moto.Zabrałem się za zmianę płynu hamulcowego. Po zlaniu ich do butelki okazało się, że stary płyn z przedniego hamulca nie zmieszał się z płynem z tylnego układu, tzn.opadł na dno. Przypuszczam zatem, że przód był zalany innym płynem niż DOT5. Przy użytkowaniu nie było żadnych niepokojących objawów tzn. poprawnie hamował, nie było wycieków. Jedyne co mnie zastanawiało, to że opór na przedniej klamce rósł od samego początku proporcjonalnie do nacisku, podczas kiedy w tyle na początku opór na dźwigni jest niewielki a potem dosyć szybko rośnie przy niewielkim skoku dźwigni.W związku z tym mam dylemat:- czy kupić zestaw naprawczy do przedniej pompy i wymienić uszczelki przed zalaniem świeżego płynu- czy nie przejmować się tym co było wcześniej i zalać układ nowym płynem?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 ja bym zalał DOT5 ...bez zbędnych zabiegów... Jeżeli nie ma wycieków na pompie i na zacisku, tzn że raczej nic się nie stało. Płyny różnią się tym, że są silikonowe lub nie (różne działanie na uszczelki). Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 (edytowane) A jeszcze z jakiego roku masz haraska :icon_question: , bo to istotne jest a z twojego nicku wiadomo ze to dynka FXDWG i nic wieciej a jak sie nie myle to od 2004/5 rok szedł płyn dot 4 w mojej dynce z 2006r. dot 4 leje nawet masz to napisane na dekielkach pomp hamulcowych (mowa o fabrycznych) na after marketowych nic nie pisze ;) Edytowane 14 Grudnia 2014 przez HARAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro01 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 A jeszcze z jakiego roku masz haraska :icon_question: , bo to istotne jest a z twojego nicku wiadomo ze to dynka FXDWG i nic wieciej a jak sie nie myle to od 2004/5 rok szedł płyn dot 4 w mojej dynce z 2006r. dot 4 leje nawet masz to napisane na dekielkach pomp hamulcowych (mowa o fabrycznych) na after marketowych nic nie pisze ;)Dynkę mam z 2003r. W instrukcji, serwisówce i na dekielku piszą żeby używać tylko DOT5. Jakoś nie mam ochoty rozbierać czegokolwiek, zastanawiam się tylko dlaczego klamka jest "gąbczasta" , mimo że hamulec był odpowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARAS Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 może zle odpowietrzyłeś czasem w przewodzie zostanie bombelek powietrza i robi złą robotę wiec do twojego modelu dot 5 a jeszcze jedno pytanie jaki przewód hamulcowy masz w oplocie czy gumiak :icon_question:Dynkę mam z 2003r. W instrukcji, serwisówce i na dekielku piszą żeby używać tylko DOT5. Jakoś nie mam ochoty rozbierać czegokolwiek, zastanawiam się tylko dlaczego klamka jest "gąbczasta" , mimo że hamulec był odpowietrzony.Jak byś potrzebował prze serwisowania swojego HD na wiosne to sie polecam, :rolleyes: jak by co to pisz na PW ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 9 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia Witam Kolegów. Proszę o poradę w sprawie wymiany płynu hamulcowego w mojej Dynie FXDLI z 2004 roku. Zarówno na pompie (informacja ONLY DOT5) jak i w serwisówce Clymer'a jest napisane Dont use brakes fluid labeled DOT5.1 No i zakupiłem Dot5 firmy TRW oraz klocki EBC FA400HH ale w międzyczasie zadzwoniłem do Mały HD aby dokupić na wszelki wypadek jeszcze buteleczkę płynu ponieważ nigdzie nie napotkałem na info o pojemności układu na przodzie. I wtedy mechanik z Mały HD rzekł mi że w tym roczniku i modelu jest zapewne zalany Dot4... No więc nastąpiło spięcie zwieracza jak tu ustalić jaki płyn jest w pompie. Mechanik stwierdził że najlepiej odlać ciut starego płynu i dolać ciut Dot5 i sprawdzić po chwili czy się nie zetną tzn rizwarstwią. W serwisówce piszą że Dot5 ma kolor purpurowy tymczasem w moto mam kolor brudno słomkowy więc wg mechanika będzie to Dot4. I jak tu kurde zrobić żeby dziadostwa sobie nie narobić. Czy jest opcja żeby pomimo oznaczeń na pompie układ został zalany Dot4??? Motocykl mam od 3 lat był ściągnięty z USA przy przebiegu 13tys mil... Spotkaliście się może z taką zagadką??? Proszę o pomoc bo chciałbym niebawem wymienić klocki i płyn przy okazji. Pozdrawiam 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 50 minut temu, SlyWhite napisał: Witam Kolegów. Proszę o poradę w sprawie wymiany płynu hamulcowego w mojej Dynie FXDLI z 2004 roku. Zarówno na pompie (informacja ONLY DOT5) jak i w serwisówce Clymer'a jest napisane Dont use brakes fluid labeled DOT5.1 No i zakupiłem Dot5 firmy TRW oraz klocki EBC FA400HH ale w międzyczasie zadzwoniłem do Mały HD aby dokupić na wszelki wypadek jeszcze buteleczkę płynu ponieważ nigdzie nie napotkałem na info o pojemności układu na przodzie. I wtedy mechanik z Mały HD rzekł mi że w tym roczniku i modelu jest zapewne zalany Dot4... No więc nastąpiło spięcie zwieracza jak tu ustalić jaki płyn jest w pompie. Mechanik stwierdził że najlepiej odlać ciut starego płynu i dolać ciut Dot5 i sprawdzić po chwili czy się nie zetną tzn rizwarstwią. W serwisówce piszą że Dot5 ma kolor purpurowy tymczasem w moto mam kolor brudno słomkowy więc wg mechanika będzie to Dot4. I jak tu kurde zrobić żeby dziadostwa sobie nie narobić. Czy jest opcja żeby pomimo oznaczeń na pompie układ został zalany Dot4??? Motocykl mam od 3 lat był ściągnięty z USA przy przebiegu 13tys mil... Spotkaliście się może z taką zagadką??? Proszę o pomoc bo chciałbym niebawem wymienić klocki i płyn przy okazji. Pozdrawiam 🙂 standardowo w tym roczniku był DOT5. czy ktoś przed tobą zmieniał go na DOT4/5.1 tego nikt tutaj Ci nie powie. ja akurat teraz w touringu 2002r jestem na etapie rozebrania zacisków i pompy przód do rosołu, zmieniam gumki i zalewam DOTem 4/5.1. Motocykl zostanie pewnie ze mną na pare lat więc wystarczy kolejna wymiana płynu i jestem powiedzmy "na zero" jeśli chodzi o koszty. z płynem DOT5 jest masakra jeżeli chodzi o dostęność. tzn z neta zamówisz ale jeśli będzie jakaś potrzeba "na już" to jesteś w czarnej d...e. Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 9 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia Dzięki za odpowiedź. Hmmm a powiedz mi czy jeśli okaże się że to jednak DOT 4 to warto płukać układ i wymieniać go na Dot5 czy zostać przy tym co jest tzn zalać świeżym płynem zmienić klocki i turlać się dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia jeżeli układ wcześniej działał dobrze ("miękkość" klamki, cofanie się tłoczków, siła potrzebna do użycia hamulców) i miałbym pewność, że był zalany dotem4 to zmieniłbym na świeży dot 4/5.1 i latał. Dot5 ma może i swoje zalety ale nie jest idealny i ma dwie poważne wady - cena i słaba dostępność. Ludzie myślą, że jest wieczny ale jego też co jakiś czas należy wymienić. Jeżeli jeździsz motocyklem a nie jest to tylko mebel do oglądania i dorocznej przejażdżki na przegląd to nie widzę przewagi 5tki nad 4/5.1 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia No staram się nim trochę jeździć... Chyba posłucham Twojej rady i jeśli jest to DOT 4 to przy nim zostanę (lub 5.1 jako ponoć lepszy z wyższą temp wrzenia). I tutaj mam pytanie: czy DOT 5 ma faktycznie kolor purpurowy (nigdy wcześniej nigdzie go nie używałem) bo chciałbym mieć 100% pewności co do tego że ni zmieszam glikolu z silikonem... 🙂 Masz jakiś pomysł jak się w tym upewnić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia (edytowane) nowy DOT5 jest zazwyczaj purpurowy/fioletowy. ale zużyty już niekoniecznie. w sporciaku kiedyś miałem nawet takie zielone gluty - może ktoś wcześniej właśnie pomieszał albo żył w przekonaniu, że nie trzeba go wymieniać może i przez kilkanaście lat.😄 100% pewności niezmieszania będzie jeżeli rozbierzesz pompę i zaciski, najlepiej wymienisz gumki i zalejesz tym czym będziesz chciał Edytowane 10 Kwietnia przez konrad1f 1 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia No staram się nim trochę jeździć... Chyba posłucham Twojej rady i jeśli jest to DOT 4 to przy nim zostanę (lub 5.1 jako ponoć lepszy z wyższą temp wrzenia). I tutaj mam pytanie: czy DOT 5 ma faktycznie kolor purpurowy (nigdy wcześniej nigdzie go nie używałem) bo chciałbym mieć 100% pewności co do tego że ni zmieszam glikolu z silikonem... 🙂 Masz jakiś pomysł jak się w tym upewnić??? No to mam już jasność... A możesz mi powiedzieć gdyby zaszła konieczność płukania układu na co szczególnie uważać i jaki środek do tego najlepiej wybrać? 22 godziny temu, konrad1f napisał: nowy DOT5 jest zazwyczaj purpurowy/fioletowy. ale zużyty już niekoniecznie. w sporciaku kiedyś miałem nawet takie zielone gluty - może ktoś wcześniej właśnie pomieszał albo żył w przekonaniu, że nie trzeba go wymieniać może i przez kilkanaście lat.😄 100% pewności niezmieszania będzie jeżeli rozbierzesz pompę i zaciski, najlepiej wymienisz gumki i zalejesz tym czym będziesz chciał No to mam już jasność... A możesz mi powiedzieć gdyby zaszła konieczność płukania układu na co szczególnie uważać i jaki środek do tego najlepiej wybrać? Kurde, chciałem Ci podziękować za pomoc i zapytać o samą czynność płukania układu jeśli zajdzie taka konieczność tzn. na co szczególnie uważać i jakim środkiem najlepiej zadziałać... Ale moje posty dorzuca do wcześniejszego postu i mogą być dla Ciebie niewidoczne... W każdym razie serdeczne dzięki 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.