erdesto Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Witam, szukam crossa lub enduro do szalenstw po lesie, na wypady na kilka motocykli.Budzet max 5000złPojemnosc najlepiej 250, juz czytalem co polecacie itd. mam doswiadczenie, przy mojej masie wiecej jak 250 nie wchodzi w gre, a 125 za malo.Czy w tej cenie znajde cos sensownego?Znalazlem w mojej okolicy crossa ktory jest do poskladania, ogloszenie wisi juz troche, moze juz ktos ogladal? jak rozpoznac w nim prawdziwy rocznik i czy jest wogole sens w cos takiego wchodzic? Ile jest naprawde warty taki kawasaki z tego roku? mam doswiadczonego zaprzyjaznionego mechanika, takze z poskladaniem nie bedzie problemu.Link do ogloszenia http://olx.pl/oferta/kawasaki-kx-250-okazja-CID5-ID48jj7.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Trzeba być naprawdę wielkiej wiary, żeby wierzyć, że z przedstawionych elementów da się złożyć coś, co będzie jeździć zgodnie z przeznaczeniem... powiem tak: mam znajomego, który jest zapaleńcem dwusuwów i zawodowym mechanikiem. Dlatego na co dzień przyjeżdża na treningi Hondą CR125 bodajże z 1997 roku. Motocykl, pomimo władowania w niego wora pieniędzy i dużych nakładów pracy co chwila ma jakiś problem. A to skrzynia (i to nie tak, że poleci jeden element, który można wymienić i śmigać dalej), a to zawias, a to problem z wymianą łożysk, bo okazuje się, że gniazda są tak powybijane, że trzeba napawać i rozwiercać od nowa... Ja bym zrobił tak, żeby spokojnie uzbierać jeszcze ze 3 tysie i kupić coś w sensownym roczniku, czyli 2005-2008. Z tych roczników masz udane modele Hondy i chyba Yamahy (Suzuki/Kawasaki odradzam, dopiero po 208-2010 warto). Po prostu to wyjdzie najtaniej w ogólnym rozrachunku :) Edytowane 3 Grudnia 2014 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) W tych pieniądzach coś kupisz, myślę że np. kx 125, ze słabszych to np. klx 125, albo z 4t KLR 250, czy jakąś DRkę, albo coś na tym poziomie. Nie wiem skąd pomysł że 125 "to za mało przy twojej masie", ile ty ważysz 150kg? Zobacz: Myślisz że byłbyś za ciężki? :) Jeśli chcesz jeździć "na kilka motocykli" to najlepszym pomysłem jest żebyś się na kilku przejechał i zobaczył jak jest i co Ci odpowiada. Kup coś z myślą o jednym sezonie, pozwoli Ci to na sprecyzowanie oczekiwań i wymagań do następnego motocykla. No i podstawowe pytanie, dlaczego 2t? Aha, osobiście uważam że rocznik jest sprawą drugorzędną, bo może być styrane moto z 2010r bardziej niż takie z 2000. Sam miałem KLR 250 z '89 i przez prawie dwa sezony zrobiłem w nim tak na prawdę rozrząd i napęd - tyle. Poza oczywiście olejami itp. Aha2 Piszesz że masz doświadczenie. Jakie, i na czym? Aha3: Witam, szukam crossa lub enduro do szalenstw po lesie, na wypady na kilka motocykli. Cross nie za bardzo nadaje się do jazdy o jakiej piszesz. To nie to samo co enduro.Jak dorzucisz jeszcze 3k to jest do wzięcia moja WRka 250 z 2003r :) zarejestrowana i ubezpieczona ^^ przesiadłem się na exc 200 tylko przed "zimą" nie zdążyłem sprzedać :P Edytowane 3 Grudnia 2014 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erdesto Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Nie chce po jednym sezonie zmieniac ze 125 na 250, chce zlozyc porzadny sprzet i uzytkowac go kilka sezonow, oczywiscie z remontem przed kazdym sezonem. Na 125 juz jezdzilem. Dozbieranie kasy nie wchodzi w gre, przeznaczam na to 5tys. Trzeba jeszcze kupic stroj i zostawic rezerwe na nieoczekiwane naprawy. Jesli nie da sie z tego crossa zlozyc jezdzacego sprzetu, to co w nim moze byc takiego zeby go nie zlozyc? koszt elementow moze byc nieoplacalny? szlif, nowy cylinder itp niby wszystko jest, co moze byc jeszcze drogiego do wymiany, jezeli zajade i bede ogladal czesci, na co zwrocic uwage?w sasiednich wojewodztwach, w moim budzecie jest jeszcze cos takiego http://olx.pl/oferta/yamaha-xt125r-2006-kat-b-enduro-zarejestrowany-xt-125-r-CID5-ID7LHZ1.html niby 125, ale jezeli tamten nie wypali to czy jest rozmyslac nad tym ogloszeniem? musze w miare szybko cos kupic, bo znowu odloze to do nast roku, a luzna kasa sie rozejdzie hehe, plus tego moto jest taki ze moge poruszac sie po ulicy. Najlepiej zeby byla to 250, ale lepiej 125 niz zaden. Przez zime bede mial czas podlubac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Jeździłeś kiedykolwiek crossówką 125 2T z prawdziwego zdarzenia? Taką, co ma ~40KM przy masie ~100kg? Skoro twierdzisz, że po sezonie się znudzi to chyba nie jeździłeś. Sam się przymierzam do przygody z tego typu motocyklami i po 10 sezonach na sprzętach sportowych i turystycznych, które nierzadko miały powyżej 100KM zdecydowałem, że biorę 125 2T bo po przejażdżce na 250 2T stwierdziłem, że to jest po prostu ogień w szopie i zdecydowanie za mocne - a przecież to ja chcę prowadzić motocykl a nie odwrotnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Chłopak wie czego chce to po co go zbijać z tropu, że 250 za duże, albo że nie ma doświadczenia itp. Mówi, że chce 250 to wie co mówi. To, że wy nie ogarniacie ćwiartki nie znaczy, że inni mają tak samo. Zresztą jego motor jego kości.Ten KX jak dla mnie to ciekawa propozycja. Dużo częsci jest nowych. Trzeba się liczyć ze nie będzie tak różowo że w jeden dzień go złożysz i będziesz śmigał. Na pewno czegoś zabraknie itp. Trochę niepokoi ten cylinder po szlifie bo tam raczej nicasil powinien być. No chyba ze chodzi o tuleje. Przydałoby się go zlożyć na nowych częsciach i jeżeli nie boisz się trochę pobrudzić i pomęczyć to jest to fajna sprawa. A to XT to za bardzo nie ma jak porównać do KXa - inna półka mocy i przeznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erdesto Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Nie wykluczam jezeli sie trafi fajna 125, ale wlasnie chcialem uniknac tego typu odpowiedzi, ze 250 za duze, polamiesz sie itd.Pobrudzic sie nie boje, a wrecz przeciwnie, bylaby to fajna robotka na zimowe wieczory, tylko chcialem wiedziec czy ta cena za motor wogole sie kalkuluje z tym ,ze trzeba liczyc sie, ze sa brakujace czesci i jaki moze byc najczarniejszy scenariusz z tym moto. Dzieki za podpowiedz z tym cylindrem, ze nicasil powinien byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Chłopak wie czego chce to po co go zbijać z tropu Najpierw pokazuje KX250 a potem XT125. Nie ma pojęcia czego chce. To chyba nic złego że pyta i otrzymuje normalną odpowiedź? Mówi, że chce 250 to wie co mówi. To, że wy nie ogarniacie ćwiartki nie znaczy, że inni mają tak samo. Zresztą jego motor jego kości. To może od razu KX500 albo Maico 700. Ponoć 700 w 2t ma niezły dół... Ale to niepotwierdzone info... Ten KX jak dla mnie to ciekawa propozycja. 4400 za niewiadomojakie moto "do złożenia", przy budżecie 5k i to jeszcze na początku zimy gdzie sprzęty mocno tanieją w tym okresie. Nie uważam to za "ciekawą propozycję", ale to tylko moje zdanie. Na 125 juz jezdzilem. Ale na jakim? Próbowałem Ci uświadomić że setka setce nierówna o czym pisał powyżej Quadrat. Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Rocznik sie zgadza.Ryzyko zawsze istnieje przy kupnie uzywki, tutaj masz wszystko na wierzchu i możesz coś stwierdzic, jednak nie w 100%, bo po zlozeniu moze sie np. okazac ze nie ma osiowosci łożysk walu po wielu remontach i trzeba bedzie dalej grzebac. Napewno warto kogos kumatego zabrac ze sobą zeby przynajmniej potwierdzil ze wszystkie czesci są (ew braki to nie bedzie wielki klopot bo kx mial ten sam piecyk przez wiele lat).Dobrze obejrzyj skrzynie bo w starszych crossach to nagminny problem.Jest tuleja od WORYNY-to najlepszy warsztat w Polsce do tej roboty, tłok wossner wiec pewnie on tez dobrał.Czasami trafiają się takie kozy na chodzie w tej kasie, ale szczerze mowiąc jesli chodzi o nieznane zrodlo to wolalbym tego rozebrańca-swoją drogą czemu typ nie składa?Ogólnie kx do terenu to średniawka, w lekkim terenie spalisz momentalnie zbiornik przy odkrecaniu manety, szybko nabijesz motogodziny do remontu.Do spokojnej jazdy się nie nadaje, ma wolne biegi, dobrze takimi sprzetami chodzi sie po zakrętach i skacze, gorzej na podjazdach, przeprawkach, ale i tak nic lepszego nie kupisz za te pieniądze, jakies dttki, xrki, drki do ostrej jazdy to kiepscizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Ja tam się nie znam, ale mi wychodzi, że nawet kupno motocykla z przebiegiem 50-80 mth od nowości to konieczność natychmiastowego wkładania kasy. Wiem, smutne to, ale pewnych rzeczy się nie obejdzie - jeżeli masz luzy na kiwaczku albo na kołach, to MUSISZ wymienić łożyska. Jeżeli zawory są podparte i gniazda wyj**ane, to musisz zrobić głowicę. To samo tłok i cylinder, to samo dół silnika. Wyjebany kosz sprzęgłowy można lekko zreanimować, ale to wystarcza na kilkanaście mth i tak naprawdę sprzęgło i tak nie działa tak, jak powinno. A więc wymiana. Stare, wyjechane zawieszenie może rzygać olejem pomimo wstawienia nowych uszczelniaczy, a gaźnik będzie tak wymęczony, że nijak nie da rady go sensownie ustawić (przerabiałem to w Kawasaki z 2010 roku). Jaki sens kupować crossa z niesprawnym zawieszeniem? Będziesz płakał na pierwszych dziurach, bo ktoś na sprawnym zawiasie przeleci, a Ciebie wysadzi z kapci :/ Pomijając wszystko - crossówka po tylu latach jest miękka, lipnie się prowadzi i jest po prostu niebezpieczna. Chyba, że ma służyć naprawdę do pojeżdżenia po krzakach, utopienia w przydomowym bagienku itd. - tylko w takiej sytuacji ja bym kupił już coś, to jest złożone, odpala i jako tako jeździ, żeby przynajmniej kilka pierwszych godzin się pobawić, a nie zaczynać od składania i inwestowania... i nie crossa, ale jakieś enduro, bo z założenia mniej wyżyłowane. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Najpierw pokazuje KX250 a potem XT125. Nie ma pojęcia czego chce. To chyba nic złego że pyta i otrzymuje normalną odpowiedź? To może od razu KX500 albo Maico 700. Ponoć 700 w 2t ma niezły dół... Ale to niepotwierdzone info... 4400 za niewiadomojakie moto "do złożenia", przy budżecie 5k i to jeszcze na początku zimy gdzie sprzęty mocno tanieją w tym okresie. Nie uważam to za "ciekawą propozycję", ale to tylko moje zdanie. Ale na jakim? Próbowałem Ci uświadomić że setka setce nierówna o czym pisał powyżej Quadrat. Jeżeli chce Maico 700 czy nawet odrzutowe turbo wrotki to niech sobie kupi. Nie pyta jaką pojemność kupić tylko jaki konkretny egzemplarz. Co do ogłoszenia to jest warte zainteresowania. Wiadomo, ze pojawiają się znaki zapytania, ale 100 razy wolę kupić taki sprzęt "zrób to sam" niż super crossa "po remoncie" u wujka pod blokiem. No risk no fun ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erdesto Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Namieszaliscie mi w glowie, znajomy rowniez i teraz sam nie wiem czego chcę :)Jezdzilem na hondzie mtx 125Chcialem tylko rzeczowych odpowiedzi na temat ogloszenia, bo jest przy najblizszej okazji do ogladniecia w okolicy i chcialem uniknac odp na temat pojemnosci itd. Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi, teraz widze minusy tego sprzetu, ew kosztow i znakow zapytania.Skakac i wchodzic w szybkie zakrety nie ma u mnie za bardzo gdzie, a ten sprzet jest typowo na tor.Teraz pytanie, do zabawy w teren, las, polne drogi, co bedzie najlepsze w moim budzecie?Znalazlem jeszcze cos takiego http://olx.pl/oferta/yamaha-dt-125-r-CID5-ID7TAdf.html plus ze to enduro i bede mogl bez problemu poruszac sie po drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Moim zdaniem zaczynasz szukać w dobrym kierunku, naprawdę. Enduro to jest to, co Ci będzie dobrze służyć. Jeszcze informacyjnie: crossówka zaczyna się gotować mniej więcej po 1 minucie pracy silnika bez jazdy, a jak jest ciepło i dobrze dajesz w palnik to nawet sam fakt zatrzymania się na moment powoduje praktycznie natychmiastowe gotowanie się płynu :dry: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Sherman oddaj swoją crosowke do mechanika jak się gotuje po minucie :-D W życiu nie widziałem żeby komuś udało się zagotować cokolwiek po minucie a już zwłaszcza 2t,prędzej zagotujesz enduro 4 t.Dt to dobry sprzęt do nauki jazdy i serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erdesto Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Yamaha dt 125r ma 12KM? honda mtx miala 23KM, yamahy sa poblkowane? czy rzeczywiscie jest slabsza?Jest jeszcze cos takiego 4t bylby lepszy bo moze wiecej mth by wytrzymal http://olx.pl/oferta/honda-xr250-CID5-ID80mlT.html#15ec820af9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.