Skocz do zawartości

cisnienie/kompresja Evo


Rekomendowane odpowiedzi

Muszę znów skoczyć do mechanika i przytargać manometr. I tym razem zrobie test tak jak piszecie, z otwartą przepustnicą. A tak z ciekawości, jak otwarta przepustnica wpływa na wynik pomiaru w stosunku do pomiaru z przepustnicą zamkniętą??

 

A co do rozbierania silika... to jeśli uda mi sie zażegnać problem z lejącym sie olejem bez rozbierania pieca to na razie sie wstrzymam z tą rozbiórka. Jednak prędzej czy później i tak mnie to czeka. Piec mam składany i z tego co widać to blok jest STD. Ponoć też jest w nim wał STD, kute tłoki i ostry wałek... ponoć. No i by to stwierdzić, piec niestety trza rozebrać. NIe wiem i sie już pewnie nie dowiem na ile fachowo został on złożony za pierwszym razem, nie wiem ile razy i przez kogo był rozbierany w miedzyczasie stad trudno mi stwierdzić jakie klamoty w nim sa a jakie być powinny a to rzutuje na poprawna prace silnika, tak jak pisał Fisu. Dlatego zależy mi żeby zrobił to fachowiec, i to co zostanie stwierdzone będzie żelazną bazą do dobierania częsci, uszczelnien itd przy kolejnych remontach.



kilka fotek

https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULd0FyMmRIaTU0bHc&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULZ1dzOE5YWEZaWk0&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULanB1Q2pkajctTU0&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULWTdKYl9fWXd5dGs&authuser=0

Edytowane przez stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewien ?

Czy raczej dolna granica tego sprezania, a wszystko co nizej kwalifikuje silnik do remontu ?

Gdzies na necie wyczytalem ze silnik stock powinien miec 140 psi, ale przyznam ze nie byla to serwisowka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ku*wa, a tak mi się nie chciało....... :) tego szukac...

1. Wyjac świece.

2. wpiac tester

3. maneta full

4. wykonac 5- 7 pełnych "cykli kompresyjnych czyli 10 - 14 obrotów wału.

5. wykonaqc to samo dla cyl. tylnego

6. jezeli wyniki końcowe to 90 PSI i więcej oraz gdy nie róznią się od siebie (pomiedzy cylindrami) więcej jak10% to kompresje uwazamy za prawidłową jesli jest mniej - wykonac Leak test.

7. mozna jeszcze zalac go olejem i zrobic kolejna próbe - zobaczyć czy ciśnienie wzrosło. Jak wzrosło to padniete sa pierscienie, jak nie to padły zawory itd itd...

 

 

Generalnie konkluzja jest taka, że - narobi sie człowiek- a i tak jak wyjdzie źle to trzeba robic leak... bo jest dokładniejszy.... i tyle.

 

W praktyce juz w okolicach 7 do 7,5 bara robi się naprawe, bo nie opyla się bulic 2 razy pare stów za uszczelki w tak krótkim okresie czasu.

W dolno odpowietrzanym silniku EVo, przy takiej kompresji (czyli zużytym sprzecie) olej wywala na tyle intensywnie, że biker jadacy za delikwentem błyszczy się na ryju od mgły olejowej, jak marnej jakosci kurewka wysmarowana balsamem do ciała dla "podniesienia pikanterii usługi". :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. mozna jeszcze zalac go olejem i zrobic kolejna próbe - zobaczyć czy ciśnienie wzrosło. Jak wzrosło to padniete sa pierscienie, jak nie to padły zawory itd itd...

 

czyli co, punkty 1-6 w pierwszej próbie robić na suchym silniku?

Edytowane przez stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na suchym silniku tylko na silniku rozgrzanym ( na tyle zeby mozna bylo dotknac do swiec w celu wykrecenia ich ).

Druga probe robisz wlewajac di kazdego cylindra lyzke oleju i jezeli cisnienie zdecydowanie wzrosnie to wowczas masz jasnosc ze pierscienie masz do wymiany, jesli nie to zawory do roboty. Leak down test jest dokladniejszy ale trzeba miec tester i sprezarke do wpuszczania powietrza, czego wiekszosc przecietnych Kowalskich nie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja ma jeszcze pytanie do FISa, które mnie nurtuje od jakiegoś czasu. Wiem że już rozmawiałem i szukałem w necie rozwiązania ale nic nie znalazłem.

Napisz mi proszę ze zrozumieniem dla osoby która nie zna się tak dobrze jak Ty na mechanice silnika TC.

Dlaczego po zalaniu oleju syntetycznego do tych jednostek np: TC88, 96, 103 góra silnika przy pewnych obrotach jest głośniejsza niż na oleju mineralnym. Robiłem badania oleju i lepkości. Jedyne rozsądne wytłumaczenie jest budowa oleju mineralnego i jego właściwości (nie chce się rozpisywać dużo pisania ;)) oraz możliwość niższego ciśnienia oleju syntetycznego po rozgrzaniu.

 

Linki z forum:

 

https://www.google.pl/search?q=synth+oil+harley+noiser&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=H2OrWP3dHqbi8AfrjoPQCw

 

Fisu proszę o odpowiedź. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...