Skocz do zawartości

Zmiana przepisów kat. B kontra kat. A, 125ccm co wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Dt to naprawde dobry sprzęt, przede wszystkim silnik jest wytrzymały i nie trzeba remontować co chwile tak jak w przypadku mocniejszych kumpli, a przy tym jest całkiem żwawa, jak dla ciebie na start będzie miała niezłego kopa :D Tłukliśmy jedną taką dt w lesie z bratem ze 3 lata chyba a była u nas w sumie chyba z 5 lat i starsznie miło wspominam te czasy :D do teraz żałujemy że sprzedaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, może i za 5 k kupisz sztukę, ale przydałoby się trochę zapasu na przerejestrowanie, ubezpieczenie, ewentualne naprawy. (to ostatnie odpada jeżeli nie trafisz jakiegoś truchła :))

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 tys za ciuchy z średniej półki i w górę. Jakieś 500 zł kask(ale lepiej droższy, na nim nie oszczędzaj), 1000 spodnie + kurtka, 500 buty i ze 200 na rękawiczki. I to wszystko przeciętnej jakości.

Edytowane przez Songo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem w podobnej sytuacji do Autora posta i na początek duży szacun za to forum dla wszystkich, bo można znaleźć mnóstwo cennych informacji i dosyć szybko zorientować się o co biega. Dwie rzeczy jednak nie dają mi spokoju, pierwsza: nigdy w życiu nie prowadziłem motocykla i nie wiem jak się zabrać...kupić, wsiąść i jechać? Ogarnę? Może najpierw wziąć jakąś lekcję ( poradnik na forum już czytałem) ustawić się z kimś kto jeździ, jak uważacie? Dodam, że jeżdżę samochodem i na rowerze :biggrin:

Po drugie trochę mnie martwią koszty eksploatacji, z tego co czytałem na forum przy takim motorze jest sporo do roboty, a sam nie mam o mechanice pojęcia. W związku z tym pytanie ile rocznie dokładacie, aby kilku letni moto typu Suzuki DR jeździł sprawnie. Chodzi mi o przeglądy, części, zakup oleju itp. Z Pozdrowieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem w podobnej sytuacji do Autora posta i na początek duży szacun za to forum dla wszystkich, bo można znaleźć mnóstwo cennych informacji i dosyć szybko zorientować się o co biega. Dwie rzeczy jednak nie dają mi spokoju, pierwsza: nigdy w życiu nie prowadziłem motocykla i nie wiem jak się zabrać...kupić, wsiąść i jechać? Ogarnę? Może najpierw wziąć jakąś lekcję ( poradnik na forum już czytałem) ustawić się z kimś kto jeździ, jak uważacie? Dodam, że jeżdżę samochodem i na rowerze :biggrin:

Po drugie trochę mnie martwią koszty eksploatacji, z tego co czytałem na forum przy takim motorze jest sporo do roboty, a sam nie mam o mechanice pojęcia. W związku z tym pytanie ile rocznie dokładacie, aby kilku letni moto typu Suzuki DR jeździł sprawnie. Chodzi mi o przeglądy, części, zakup oleju itp. Z Pozdrowieniem.

Wypadałoby kolego wziać kilka lekcji bo wątpię aby ktos udostępnił Ci swój sprzęt do nauki z wielkim prawdopodobieństwem gleby.

Nie jest to duży koszt a wiedza bezcenna.

Moja koleżanka co jeździ rowerem wzieła skuter...zaparkowała w ogrodowych meblach łamiąc kilka plastików wiec warto na początek zaczerpnąć kilka rad.

 

Nie ryzykuj samodzielnej jazdy bez podstaw..no chyba, ze na wielkim polu bez przeszkód.

Wypada nam z kolei zadać kilka pytań, czy chcesz automatyczną skrzynię biegów czy nie? Może wystarczy Ci na początek skuter 125 i wtedy lekcje jazdy i obycie z jednośladem pójdą duzo szybciej.

 

Jakieś 2 tys za ciuchy z średniej półki i w górę. Jakieś 500 zł kask(ale lepiej droższy, na nim nie oszczędzaj), 1000 spodnie + kurtka, 500 buty i ze 200 na rękawiczki. I to wszystko przeciętnej jakości.

Ciuchy tutaj:

http://www.tarbor.pl/

Kaski w sklepach stacjonarnych bo bezcenne jest przymierzenie...potem możesz się targować znajac cenę w necie.

Buty wystarczajace kupisz z tej firmy, kask z resztą też.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=probiker+buty&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-3-mt-0718

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=probiker+kask&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-3-mt-0718

 

Reszta to spekulacje. Ja miałem dwa wypadki w takich zestawach i żyję a umierają ludzie w ciuchach za 10 tysięcy...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 tys za ciuchy z średniej półki i w górę. Jakieś 500 zł kask(ale lepiej droższy, na nim nie oszczędzaj), 1000 spodnie + kurtka, 500 buty i ze 200 na rękawiczki. I to wszystko przeciętnej jakości.

 

Buty 300+

Spodnie (np. jeansy z ochraniaczami) 300+

Kurtka 300+

Kask 400-500+

Rękawice 200+

 

Hmm miałem napisać że przesadziłeś z tymi dwoma tysiącami ale jak widać nie przesadziłeś :P

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy też od komfortu jakiego się oczekuje i tego czy dany produkt nie rozsypie się po roku. Poza tym nie popadajmy w drugą skrajność bo jednak użyte materiały mają wpływ na bezpieczeństwo. Np taka Seca Aero za 250 ma około dwa razy cieńsze włókna od mojej Probiker PR09 Air za 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, tak bez żadnej informacji został przeniesiony mój temat i nie mogłem go znaleźć no ale...

Spodziewałem się, że ubiór będzie sporo kosztował i nie będę na to żałował no ale niestety jeszcze długa droga przede mną. Jest sporo kasy do uzbierania i nie wiadomo czy uda mi się na przyszły sezon to zrealizować ale trzymajmy kciuki.

Jak nie to jest zawsze jakiś provident czy inne wongi nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie skrzyni biegów chyba nie ma wyboru, bo ustawa przewiduje dla kierowców z kat.B możliwość jazdy do 125 cmm i na automacie. Skuter także odpada, jakbym miał skuterem jeździć, to wolę na hulajnodze. Chcę połączyć przyjemne z pożytecznym, to znaczy środek lokomocji, a ponadto odrobina adrenaliny i możliwość jazdy w terenie. Myślę, że soft enduro 125 4T będzie w porządku na początek, zresztą wyczytałem to na forum :wink: A potem się zobaczy. Dzięki za radę, na pewno z kimś się skumam zanim odpalę własne moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...