Skocz do zawartości

Nowy kompakt tani w użytkowaniu


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja obecnie jeżdżę samochodem klasy średniej z wolnossącym silnikiem benzynowym 2.0 .

Ów silnik ma "tylko" 170 KM ale bez wkręcania na bardzo wysokie obroty, zapewnia wystarczającą dynamikę do sprawnego, dynamicznego jeżdżenia.

Poprzednio jeździłem samochodem większym z dieslem 2.5 V6 i mocą 180 KM, miał podobną dynamikę ale moc oddawał dopiero powyżej 2,5 tyś. obrotów, gdy turbo doładowywało. Więc nie czuło się tego jakże zachwalanego pod niebiosa momentu, szczególnie to było uciążliwe podczas startów na światłach, bo to nawet nie była ta jakże przyjemna turbo dziura, która znam z silników benzynowych, że najpierw cisza, cisza a później budzi się wariat. Tam było tak: cisza, cisza no i jedziemy, przyspieszając jednostajnie, lecz nie tak gwałtownie jak w doładowanej benzynie.

 

Faktem jest ze jadąc na trasie 70 mph, gdy chciałem przyspieszyć nie musiałem redukować by zrobić to dynamicznie, lecz nie jest dla mnie problemem zrzucić jeden, dwa biegi w dół by zrobić to w sposób podobny albo i bardziej odczuwalny w obecnym samochodzie z benzynowym silnikiem.

 

Samochody maja inne skrzynie biegów od motocykli i w nich o wiele szybciej, łatwiej redukuje się biegi, można omijać biegi, nie trzeba ich przebijać tak jak w moto. Ja często np rozpędzam samochód do III biegu i później wrzucam od razu VI bieg i na odwrót robię.



Jeszcze od samochodu zależy bo niektóre ciężkie mają 300KM a osiągi na poziome 150konnych lżejszych.

 

Pokaz mi chociaż jeden współczesny samochód osobowy, który będzie potwierdzeniem twojej tezy.



Osobiście wyleczyłem się z diesla , jak sprzedałem Rav 4 z przebiegiem 45 kkm po 4 latach . Na wycieczki mamy teraz 4 R V 6 automat spod świateł też daje radę , a po domu Yarisa 1.33 z bezstopniową skrzynią i to bardzo spokojne wozidło
jagesu6a.jpg

Wysłane z mojego Nexus 5

 

Fajny patent z tym namiotem :) Widziałem niedawno podobny patent w programie Legendy PRL, namiot był zamontowany na Polonezie Caro. Chociaż ja marzę o tym czymś białym co stoi w tle :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mi chociaż jeden współczesny samochód osobowy, który będzie potwierdzeniem twojej tezy.

 

Chrysler 300C, Chrysler 300M pierwsze co mi do głowy przyszło choć one mają po 260KM a nie 300. Musiałbym poszukać ale takich samochodów jest trochę(terenówki, mini vany i inne opasłe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 KM to duża różnica, poza tym Chrysler to nie jest współczesny samochód i w dodatku to amerykaniec ;) , a wszystkie wspomniane przez ciebie terenówki, vany i inne ospale, to nie samochody osobowe, o których rozmawiamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód osobowypojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu pasażerów, zdolny do przewożenia nie więcej niż dziewięciu osób, wraz z kierowcą[1], oraz ich bagażu[2]. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg. Do kierowania samochodem osobowym uprawnia w Polsce prawo jazdy kategorii B.

 

Jak dla mnie są to samochody osobowe. Nie kompakty ale do przewozu osób jak najbardziej służą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz mocno ograniczony punkt widzenia poprzez sztywne przepisy, regułki, które ni jak się mają do rzeczywistości i rozmowy, którą prowadzimy. Według przepisów samochodem osobowym może być dajmy na to Ford Transit z trzeba miejscami siedzącymi i paką z tyłu, którego konstrukcja i co za tym idzie przełożenie mocy, zawieszenie i wszystko inne jest zrobiona z myślą o przewożeniu towarów. No ale jak na siłę chce się udowodnić rację, to można ze wszystkiego wnioski wyciągnać, zinterpretować dane w taki sposób, że racja będzie po stronie która interpretuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę sam i dlatego dla mnie minivan służy do przewozu np. 7 osób więc jest osobówką. Terenówka, która oczywiście tylko ją przypomina z wyglądu to też jest osobówka. Te samochody służą w większości przypadków do tego samego co kompakty. Jeśli i dla ciebie wcześniej wymienione samochody to nie osobówki to przyznam szczerze, że nie rozumiem twojego toku myślenia.

 

Transit to samochód ciężarowy - to ty masz ograniczony punkt widzenia.

Samochód ciężarowypojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków. Określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 (łącznie z kierowcą)[1].

 

Masz poczytaj sobie jak dzieli się samochody bo ciągle mylisz pojęcia:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy chce kupić nowy samochód klasy kompakt lub niższej średniej. Rzecz w tym, że ten znajomy nie jeździ długo samochodami, szanuje je i istnieje duże prawdopodobieństwo, że byłbym drugim właścicielem takiego pojazdu :biggrin:.

Samochód ma mieć przyśpieszenie poniżej 12s. do 100km/h,przyzwoitą elastyczność silnika, dobrze się prowadzić, mieć komfortowe zawieszenie, wygodną kabinę i wykazywać niewielkie koszty eksploatacji (niskie koszty paliwa i napraw). Preferowane raczej auto niemieckie lub japońskie byle nie z segmentu "budżetowe". Jakie auta spełniają wyżej wymienione wymagania?

Wiemy mniej więcej czego oczekuje założyciel wątku.....

 

Ja też myślę sam i dlatego dla mnie minivan służy do przewozu np. 7 osób więc jest osobówką. Terenówka, która oczywiście tylko ją przypomina z wyglądu to też jest osobówka. Te samochody służą w większości przypadków do tego samego co kompakty. Jeśli i dla ciebie wcześniej wymienione samochody to nie osobówki to przyznam szczerze, że nie rozumiem twojego toku myślenia.

 

Transit to samochód ciężarowy - to ty masz ograniczony punkt widzenia.

Samochód ciężarowypojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków. Określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 (łącznie z kierowcą)[1].

 

Masz poczytaj sobie jak dzieli się samochody bo ciągle mylisz pojęcia:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

No ale to chyba nijak się ma do tego, co kolega chce udowodnić cytując przepisy.

To o czym w końcu ten wątek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę sam i dlatego dla mnie minivan służy do przewozu np. 7 osób więc jest osobówką. Terenówka, która oczywiście tylko ją przypomina z wyglądu to też jest osobówka. Te samochody służą w większości przypadków do tego samego co kompakty. Jeśli i dla ciebie wcześniej wymienione samochody to nie osobówki to przyznam szczerze, że nie rozumiem twojego toku myślenia.

 

Transit to samochód ciężarowy - to ty masz ograniczony punkt widzenia.

Samochód ciężarowypojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków. Określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 (łącznie z kierowcą)[1].

 

Masz poczytaj sobie jak dzieli się samochody bo ciągle mylisz pojęcia:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

 

No widzisz to tylko dowodzi temu iz te definicje sa idiotyczne, poniewaz do pierwszej podanej przez ciebie definicji: "Samochód osobowypojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu pasażerów, zdolny do przewożenia nie więcej niż dziewięciu osób, wraz z kierowcą[1], oraz ich bagażu[2]. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg. Do kierowania samochodem osobowym uprawnia w Polsce prawo jazdy kategorii B." Ford Transit tez pasuje jak ulal.

 

To jak chcesz tak na sile, to można udowadniać, ze motocykl hard enduro, to tak naprawdę motocykl turystyczny i można nim jechać np z Polski do Francji autostradami, bo przecież on tez jest w stanie przewozić ludzi.

Samochód terenowy jest tak skonstruowany by jego moc nie służyła do zapewniania nie wiadomo jakich osiągów na asfalcie, ponieważ to nie jest przeznaczeniem takiego samochodu. Tak samo jest z mini vanami, one mają inne założenia konstrukcyjne, dla nich nie są priorytetem osiągi.

Choć tak naprawdę ja nie znam ani seryjnej terenówki ani tez mini vana, które dysponowały by mocą 300 KM i miały by na dodatek osiągi na poziomie 150 konnego innego samochodu, najlepiej tej samej klasy. Nadal czekam na potwierdzenie twojego przykładu, delikatnie mówiąc z palca wyssanego. Pokaz mi współczesny samochód osobowy i mam tu na myśli samochód konkretnie stworzony do przewozu ludzi, którego podstawowym zadaniem jest przewoź ludzi po drogach asfaltowych, może to być każdy rodzinny samochód bądź limuzyna (nie przedłużona). By teza nie była odosobnionym wyjątkiem, tych przykładów powinno być kilka i różnica w mocy nie powinna być większa niż 10% od mocy, która podałeś czyli 300 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym że Samolot ma wygórowane oczekiwania, jak zawsze :)

A może po prostu łopel jakiś, czy to już budżetówka? Niemiecki, tani, nowy z salonu jeździ przyzwoicie (w 12 do 100 się mieści), części do tego od groma, zamienników pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz i się zamknij.

 

 

drugi

http://www.chceauto.pl/jeep-cherokee-32-v6-272km-2014-64063/

 

kompakt: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a3/8v/hatchback-3d/silnik-benzynowy-1.4-tfsi-cod-ultra-150km-od-2014/

 

czy może to nie wystarczy i ma mieć równo 300?

 

Teraz popatrz na mój post

Jeszcze od samochodu zależy bo niektóre ciężkie mają 300KM a osiągi na poziome 150konnych lżejszych.

 

i powiedz mi które moje słowa się nie zgadzają! Albo lepiej nic już nie pisz.

 

Jak mi przelejesz 50zł to ci w godzinę znajdę przynajmniej 10 podobnych samochodów. w innym wypadku nie chce mi się marnować czasu.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu łopel jakiś, czy to już budżetówka? Niemiecki, tani, nowy z salonu jeździ przyzwoicie (w 12 do 100 się mieści), części do tego od groma, zamienników pełno.

 

 

 

Niestety nie wiadomo, bo Samolot to trochę jak Yeuop, założy temat i znika.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...