Skocz do zawartości

Wpływ oleju na sprzęgło


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl to BMW F650, 1995r.

Jak kupowałem sprzęt to przy jeździe testowej nie zauważyłem, aby sprzęgło się ślizgało. Dzień po zakupie wymieniłem olej na Motul 5100 10W40. Wybrałem się potem na jazdę i zauważyłem, że podczas przyspieszania przy ~6000 obrotów uślizguje się sprzęgło (obroty w górę, prędkość już nie tak żwawo), po lekkim odpuszczeniu gazu obroty się stabilizują. Bardziej zauważalne na pierwszych kilometrach, po porządnym rozgrzaniu już jest lepiej. Głównie na biegach 3, 4, 5. Na rozgrzanym czasami się uślizgnie, czasami nie, losowo.

 

Zaglądałem w MotoDatę, tam do tego motocykla każą lać 10W40. Mam serwisówkę Clymer i tam z kolei jest napisane, że 20W50. Wlałem 10W40 bo zostały mi prawie 3l świeżego oleju po poprzednim motocyklu.

 

Czy zmiana na 20W50 mogła by coś pomóc? Czy od razu zabierać się za zaglądanie do sprzęgła? Ponoć w tym silniku wadliwe były sprężynki sprzęgła. Dodam, że na wolnych obrotach słychać lekko kosz sprzęgłowy, po wciśnięciu klamki już nie, ale to chyba nic groźnego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak przypuszczałem - kompletne, oryginalne sprzęgło to koszt 570zł, same sprężynki EBC to tylko 45zł. Trzeba będzie po sezonie rozkręcić kosz i pomierzyć, czy tarcze i przekładki jeszcze polatają czy już nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej teraz to zrob, roboty na 30 minut , Zazwyczaj padaja tarcze cierne i sprezyny , przekladki polataja duuzo dluzej .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju w Aprili Pegaso 650 też zaczęło się ślizgać sprzęgło, po 2 dniach przestało. W Kawasaki El 250 tez zaczęło się ślizgać po wymianie oleju a sprzęgło trzymało wymiary fabryczne bo też myślałem, że się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka jest w porządku, na klamce jest luz wg książki. Po niedzieli zabiorę się za rozkręcenie kosza i pomierzę co i jak. Obstawiam na sprężyny bo to była wada fabryczna w tym Rotaxie.

 

I żeby było ciekawiej - na jedynce po rozpędzeniu do 5000 obrotów puszczam gaz i ponownie odkręcam do końca - żadnego uślizgu tylko podnosi przednie koło :)

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Robię właśnie zakupy "posezonowe" i jestem na etapie zakupu oleju. Obecnie wlany Motul 5100 10W40 tylko dlatego, że zostały mi 3 litry po poprzednim motocyklu. Przez ponad 7tys. km nie wziął nic. Do F650 książka zaleca olej 20W50 o specyfikacji API SF / SG / SH. Takie wymagania spełnia zarówno mineralny Motul 3000 20W50 jak i syntetyczny Motul 7100 20W50. Różnica jest w cenie: 4l mineralnego to 80zł, 4l synetyka to 210zł. Teraz pytanie - czy warto dopłacać do prawie 3x droższego syntetycznego? Niby silnik nie jest jakoś specjalnie wysilony, tylko 48KM z 650ccm, kręci się do 7000 obrotów. Nie szukam oszczędności, jeśli będzie trzeba to kupię syntetyk - tylko czy nie będzie to niepotrzebne przedobrzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja decyzja - syntetyk da ci lepsza ochrone czesci bo zostaje na nich film olejowy i lepsza ochrone przed przegrzaniem silnika

za wyzsza cene. Mineralny jest wystarczajacy jesli go czesto zmieniac.

 

Tego oleju wchodzi tam taka śmieszna ilość (2l), że w sumie to mogę go zmieniać nawet co 3000km :) Poczytałem trochę zagraniczne fora BMW i tam zdecydowana większość zalewa mineralny bo niby tym motocyklem nie jeździ się na zbyt wysokich obrotach (taki "turystyczny" przedział to jakieś 4000 - 4500 obrotów) i minerał ponoć bardziej odpowiedni. Zobaczyłem, że Valvoline też robi olej motocyklowy o takiej specyfikacji - a oleju tej firmy z powodzeniem używam w usportowionym aucie i sobie chwalę, więc raczej się na to skuszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...