Qadrat Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Motocykl to BMW F650, 1995r. Jak kupowałem sprzęt to przy jeździe testowej nie zauważyłem, aby sprzęgło się ślizgało. Dzień po zakupie wymieniłem olej na Motul 5100 10W40. Wybrałem się potem na jazdę i zauważyłem, że podczas przyspieszania przy ~6000 obrotów uślizguje się sprzęgło (obroty w górę, prędkość już nie tak żwawo), po lekkim odpuszczeniu gazu obroty się stabilizują. Bardziej zauważalne na pierwszych kilometrach, po porządnym rozgrzaniu już jest lepiej. Głównie na biegach 3, 4, 5. Na rozgrzanym czasami się uślizgnie, czasami nie, losowo. Zaglądałem w MotoDatę, tam do tego motocykla każą lać 10W40. Mam serwisówkę Clymer i tam z kolei jest napisane, że 20W50. Wlałem 10W40 bo zostały mi prawie 3l świeżego oleju po poprzednim motocyklu. Czy zmiana na 20W50 mogła by coś pomóc? Czy od razu zabierać się za zaglądanie do sprzęgła? Ponoć w tym silniku wadliwe były sprężynki sprzęgła. Dodam, że na wolnych obrotach słychać lekko kosz sprzęgłowy, po wciśnięciu klamki już nie, ale to chyba nic groźnego, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Wymien sprezyny bo to napewno nie jest wina oleju :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Też tak przypuszczałem - kompletne, oryginalne sprzęgło to koszt 570zł, same sprężynki EBC to tylko 45zł. Trzeba będzie po sezonie rozkręcić kosz i pomierzyć, czy tarcze i przekładki jeszcze polatają czy już nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Lepiej teraz to zrob, roboty na 30 minut , Zazwyczaj padaja tarcze cierne i sprezyny , przekladki polataja duuzo dluzej . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 a jak przypalisz przekładki to masz dodatkowy koszt Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Po wymianie oleju w Aprili Pegaso 650 też zaczęło się ślizgać sprzęgło, po 2 dniach przestało. W Kawasaki El 250 tez zaczęło się ślizgać po wymianie oleju a sprzęgło trzymało wymiary fabryczne bo też myślałem, że się skończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 A sprezyny trzymaly wymiary i nacisk fabryczny ?Zaloze sie ze byly oryginalne a oba motocykle mialy kilka lat za soba.Nie ma co zwalac zuzycia czesci na zmieniony olej, gdy sprzeglo jest nowe to nie ma problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Sprawdź linke sprzęgła, czy jest dobrze wyrególowana i czy się nie zacina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) Linka jest w porządku, na klamce jest luz wg książki. Po niedzieli zabiorę się za rozkręcenie kosza i pomierzę co i jak. Obstawiam na sprężyny bo to była wada fabryczna w tym Rotaxie. I żeby było ciekawiej - na jedynce po rozpędzeniu do 5000 obrotów puszczam gaz i ponownie odkręcam do końca - żadnego uślizgu tylko podnosi przednie koło :) Edytowane 15 Sierpnia 2014 przez Qadrat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Robię właśnie zakupy "posezonowe" i jestem na etapie zakupu oleju. Obecnie wlany Motul 5100 10W40 tylko dlatego, że zostały mi 3 litry po poprzednim motocyklu. Przez ponad 7tys. km nie wziął nic. Do F650 książka zaleca olej 20W50 o specyfikacji API SF / SG / SH. Takie wymagania spełnia zarówno mineralny Motul 3000 20W50 jak i syntetyczny Motul 7100 20W50. Różnica jest w cenie: 4l mineralnego to 80zł, 4l synetyka to 210zł. Teraz pytanie - czy warto dopłacać do prawie 3x droższego syntetycznego? Niby silnik nie jest jakoś specjalnie wysilony, tylko 48KM z 650ccm, kręci się do 7000 obrotów. Nie szukam oszczędności, jeśli będzie trzeba to kupię syntetyk - tylko czy nie będzie to niepotrzebne przedobrzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jak miałeś półsyntetyk to nie powinieneś przechodziać na full synt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 bo ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Twoja decyzja - syntetyk da ci lepsza ochrone czesci bo zostaje na nich film olejowy i lepsza ochrone przed przegrzaniem silnikaza wyzsza cene. Mineralny jest wystarczajacy jesli go czesto zmieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Czyli optymalnie półsyntetyk :) http://www.dobierz-olej.pl/motocykle?FORM_SUBMIT=advdet&REQUEST_TOKEN=dc89c6120f9adb8446abe67d949b5240&c=motorcycle&m=53&d=45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Twoja decyzja - syntetyk da ci lepsza ochrone czesci bo zostaje na nich film olejowy i lepsza ochrone przed przegrzaniem silnikaza wyzsza cene. Mineralny jest wystarczajacy jesli go czesto zmieniac. Tego oleju wchodzi tam taka śmieszna ilość (2l), że w sumie to mogę go zmieniać nawet co 3000km :) Poczytałem trochę zagraniczne fora BMW i tam zdecydowana większość zalewa mineralny bo niby tym motocyklem nie jeździ się na zbyt wysokich obrotach (taki "turystyczny" przedział to jakieś 4000 - 4500 obrotów) i minerał ponoć bardziej odpowiedni. Zobaczyłem, że Valvoline też robi olej motocyklowy o takiej specyfikacji - a oleju tej firmy z powodzeniem używam w usportowionym aucie i sobie chwalę, więc raczej się na to skuszę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.