Skocz do zawartości

Stuki podczas gwałtonego ruszania cbr 900 SC33 Panewka?


arturwroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem. Kupiłem w ciemno motocykl w którym w dolnym zakresie obrotów (2- 5,5tys) słychać stukanie/grzechotnie podczas gwałtownego przyspieszania oraz kiedy obroty spadają w tym samym zakresie obrotów słychać dziwne rzężenie lub coś w tym stylu (nie wiem jak to nazwać) Nagrałem komórką krótki film na którym słychąć dzwięk o który mi chodzi. Zastanawiam się co to może byc. Wymieniłem już kosz sprzęglowy na inny poniewaz mój miał luzy na sprężynach ale dalej jest to samo. Motocyk jest też po serwisie gaźników oraz luzów zaworowych, Pewna osoba stwierdziła że to panewka ale ja nie jestem przekonany ponieważ na jałowym tego nie słychać oraz grzecho zanika po przekroczeniu ok 5-6 tys / obr. Moje podejrzenie padło na rozrząd a konkretnie na napinacz. Pomoże mi ktoś? Wiem że powinienem udać się z motocyklem do mechanika ale nie znam żadnego zaufanego który stwierdzi o co chodzi i nie naciągnie mnie na niepotrzebne koszta. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły skąd bieże się ten dzwięk bardzo proszę o jakąś podpowiedź.

Dzwięk o którym mowa:



Wymieniłem też zabierak oraz zestaw napędowy i dalej jest to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo malusi nieopierzony dzięciołek albo urwana rurka wewnętrzna w kolanku wydechowym . Rozrządu to ja tu nie słyszę.

Spuść olej , poszukaj złota albo zacznij od kolanek - nowe uszczelki trzeba kupić .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewna osoba stwierdziła że to panewka ale ja nie jestem przekonany ponieważ na jałowym tego nie słychać oraz grzecho zanika po przekroczeniu ok 5-6 tys / obr.

 

 

Tak to się objawia na początku. Najpierw tylko pod obciążeniem i na wysokich obrotach znika. Potem już cały czas. Jak nie znajdziesz opiłków w oleju to trzeba obserwować czy będzie się pogarszało.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej małego dziecioła zweryfikowac juz teraz ? Bo moze uda sie załatwic sprawę przez prosta wymianę samej panewki.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz tym jeździć to miska olejowa do zrzutu. Nie brzmi jak panewka, ale lepiej mieć pewność.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Zrobiłem tym motocyklem już 650 km nie oszczedzając przy tym silnika. Ostatio pojechałem w nocy za miasto , gdzie przez kikladziesiąt kilometrów obrotomież praktycznie nie schodził z czerwonego pola i nic sie nie pogorszyło. Stuka tak jak stukało na poczatku. Nie wiem co o tym myśleć. Czy napinacz może tak hałasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to od skaładania tej swojej Hondziny już wszystko słyszę. Nawet to czego nie ma :laugh:

Co do filmiku. Mnie wydaje się że może stukać jeden z zaworów. Ma za duży luz, albo krzywka zdarta już. Ew. dychawiczna sprężyna bądż pęknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was ponownie. Dzisiaj poświęciłem kilka godzin na testy i oto moje obserwacie. Na biegu jałowym po gwałtowynym dodaniu gazu słychać dziwne grzechotanie (nie jest to kosz sprzęgłowy na bank) kiedy wcisnę sprzegło i dodaje gazu dzwiek zanika. Przykryłem wydech kocem i mam 99 % pewnosci że ten dzwiek dochodzi gdzieś z okolicy głowicy. Druga próba jaką wykonałem to pomysł mojego kolegi. Z wcisnietym przednim hamulcem próbowałem powoli ruszyć dodajac więcej gazu ale tak aby tylne koło nie straciło przyczepnosci i co ciekawy przy tak dużym obciążeniu silnika nie było słychać stukania. Zauwarzyłem też że kiedy silnik mocniej się rozgrzeje dzwiek grzechotania jak by trochę przycichł. Czy przy regulacji luzów zaworowych nalerzy wyciagnąć napinacz albo odkręcic pokrywę impulsatora po prawej stronie pod którą znajduje się łańcuszek rozrządu? Pytam o to gdyź koleś który rzekomo robił w motocyklu luzy zaworowe napewno nie wyciągał napinacza ani nie odkrecał tej pokrywy (jestem tego pewien na 100%). Co o tym sądzcie. Co wiecej jeszcze nie zdarzyło mi się aby w po uruchomieniu silnika zapaliła sie lampka smarowania. Szcze mówiąc od jakiegoś czasu wzbiera wemnie złość i jeżeli się okaże że facet który defcato wziął za zrobienie luzów 350 zł nawet tam nie zajrzał albo pominął coś takiego jak zużyty rozrząd to pewnie nie wytrzymam pojadę tam i go uszkodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji luzu nie trzeba demontować napinacza :) Właściwie to po jego założeniu jeżeli z jakiegoś powodu był wymontowany, upewnieniu się że napina łańcuch, że koła są na znakach, można kręcić silnikiem w celu ustawienia luzów czy też czegokolwiek innego.

Na twoim miejscu wcale już bym nie bawił się w jakies testy tylko pokrywa do góry i osobiście popatrzył czy zawory ok.

W żadnym wypadku nie wierzyłbym komuś kto mówi że zrobił na 100%.

Żeby nie było to właściwie znam mechanika jednego po którym nie zaglądałbym czy zrobił, bądź też patrzył mu na ręce.

 

Nie świecąca się lamka oleju to wersja :

 

A---- bardzo optymistyczna--- spalona żarówka

B----- pesymistyczna ---- zepsuty czujnik co samo z siebie może już być poważne bo nie wiesz czy olejenie działa dobrze

c----- bardzo pesymistyczna------ pompa oleju tak dychawiczna że świeciło non-stop ale gościu co opylał ci moto odłączył-przciął kabel ect... żeby zrobić cie w konia. Bądź całkiem w chu*a w sytuacji gdy pompa oleju dobra ale silnik już na zdechnięciu i z takimi luzami na panewkach że ciśnienie już w obiegu padło

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...