samolot Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Podczas wymiany oleju musiałem wykręcić crash pady, które poprzez otwory w ramie mocowane są za pomocą śrub M12x1,25x120 do silnika. Okazało się że na długości 12mm gwint zarówno w silniku jak i na śrubie jest uszkodzony. Pozostałe 12 mm gwintu jest "zdrowe". Aby zastosować wkładkę gwintowaną np.firmy recoil to musiałbym wykręcić silnik z ramy żeby mieć dostęp do gwintu - a tego bardzo bym nie chciał. Otwór jest przelotowy - można by więc zastosować nakrętkę na końcu śruby. A może po prostu wymienić śrubę na nową, uszkodzony gwint poprawić gwintownikiem (wiem, że gwintu nie naprawie - chodzi o to tylko, żeby śruba przez pierwsze 12mm lekko się wkręcała) dokręcić wymaganym momentem 55Nmm i cieszyć się jazdą? Tylko czy te 12 mm stopu aluminium i gwintu M12x1,25 przeniesie moment dokręcania śruby 55Nm? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 aby poprawić gwint musiał byś wprowadzić gwintownik od strony jego nie uszkodzonej części a dopiero zastosować dłuższą śrubę i dołożyć nakrętkę Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Nie ma problemu z dojściem gwintownikiem od strony nieuszkodzonego gwintu. Rozumiem, że jak zacznie się gwintować z przeciwnej strony (od strony zużytego gwintu) to można uszkodzić gwint do reszty? A czy te 12mm gwintu bez dodatkowej nakrętki nie dałoby rady? Zastosowanie tej nakrętki może być nieco kłopotliwe. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Czy da rady to raczej pytanie do wróżki. Wkręć i zobacz. Możesz na początek z trochę mniejszym momentem, Za wiele do stracenia nie masz. No i skoro nie masz problemu z dojściem gwintownika to gdzie ten kłopot w zastosowaniu nakrętki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Kłopot z zastosowaniem nakrętki jest bo nakrętka pewnie by przyszła między silnik a mocowanie. Z opisu wynika, że uszkodzona jest wewnętrzna część gwintu w silniku. Na moje to ma tylko 2 opcje. Albo "oczyścić" pozostałości gwintu gwintownikiem i liczyć, że to co jeszcze jest będzie trzymać, albo od razu zastosować w silniku wkładkę regeneracyjną. Wkładka raczej nie przejdzie przez otwór w mocowaniu, więc trzeba będzie przynajmniej opuścić silnik. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Poprawiłem gwint w silniku odpowiednim gwintownikiem, wkręciłem śrubę odpowiednim momentem i jest w porządku - gwint trzyma.Chyba wiem w jaki sposób mógł uszkodzić się tam gwint. Myślę że ktoś najpierw z jednej strony przykręcił silnik do ramy, co spowodowało jego przekoszenie względem ramy. Tak przekoszony silnik chciał przykrecić z drugiej strony śruba. A ze silnik był przekoszony to zamiast trafiać śrubą w gwint następowało jego niszczenie. Trzeba zatem przykręcać silni kdo ramy stopniowo, równomiernie z obu stron. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.