Skocz do zawartości

Sprawdzanie poziomu oleju EVO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pewnie dla wielu jest to banalnie proste ale wbrew pozorom może spowodować kilka niedomówień.

Otóż wstawiłem motocykl do serwisu w celu wymiany płynów eksploatacyjnych. Standardowe zajęcie.

Motocykl do Fat Boy 1998 rok. Olej do silnika minerał (wybrałem Rev Tech). I teraz meritum sprawy.

Jak sprawdzić jego ilość?

Poznałem już kilka szkół:

-bagnet ma dwie kreski-dolna poziom zimnego oleju, górna -poziom rozrzanego. Motocykl na kosie.

-sprawdzanie wyłącznie na rozgrzanym oleju (moto w pionie-podobno Softail do 2005 roku ma być w pionie, mimo innych silników)

-sprawdzanie na rozgrzanym oleju ale na kosie.

Proszę, pomóżcie wypracować jedną metodę.

 

Jaki ma być właściwy poziom oleju (która kreska), zimny czy ciepły no i w pionie czy oparty na kosie? W serwisie usłyszałem dwie metody (sprzeczne), serwisówka inna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego rocznika moto w pionie.

Dolny poziom to kreska na bagnecie. Górny do dolna cześc szyjki wlewu, ale nalepiej trochę ponizej...

Mierzysz na rozgrzanym silniku.

Te warianty ktore opisałeś do Twego rocznika maja się nijak.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego rocznika moto w pionie.

Dolny poziom to kreska na bagnecie. Górny do dolna cześc szyjki wlewu, ale nalepiej trochę ponizej...

Mierzysz na rozgrzanym silniku.

Te warianty ktore opisałeś do Twego rocznika maja się nijak.

OK. Dzięki! Tego się będę trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To jak jest z innymi modelami i rocznikami. U mnie (softail 2006, 88 ) w manualu (2005) jest ze motocykl w pozycji pionowej, natomiast na bagnecie jest informacja ze moto ma byc na nozce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mirek, sprawdzałeś w serwisówce ? Nie wiem jak jest w touringach z tego rocznika ale u mnie w softailu też roczniku 2006 jest problem tego typu że wygląda to na wersje przejściową, a więc niektóre kwestie pasują z serwisówką 2000-2005, a niektóre z 2007 wzwyż, co powoduje sporo zamieszania i niejasności. Nie spotkałem serwisówki konkretnie do rocznika 2006. Wiec np u mnie okazało się że olej mierzy sie na stopce jak jest w rocznikach od 2007 i jest o tym informacja na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświerzę temat road king custom 2006r. jak dokładnie mierzyć olej w silniku ?

Wg serwisów.

Rozgrzać motocykl przez około 10 min, postawić na stopce bocznej, odczekać 5 min, wyciągnąć korek z bagnetem i go przetrzeć, korek z bagnetem włożyć do końca do otworu, sprawdzić poziom oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ci głupot nagadali:

 

https://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/Owners/om/2006/en/TOURING/file-8.comp

 

To jest z OEM instrukcji do Touringów 2006 - jest napisane, że motocykl na stopce... Chyba, że mówili o Sofcie, to może być prawda - nie wiem, nie sprawdzałem...

 

Dlatego nie wierzę serwisom, tylko słowu pisanemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. jak sie czasami okazuje (oczywiście nie w tym powyzszym przypadku) słowo pisane tez czasami wprowadza w błąd - takich chochlików w Servisówce Hd jest kilka.

Tak pierwszy z rzedu z pamieci zweryfikowany przez życie - luz zaworu wydechowego w głowicach TC po roku 2004 jest podany niewłaściwie.

Zachowanie luzu fabrycznego może prowadzic do powaznych problemów z silnikiem... oczywiście jesli ktoś lata troche powazniej niż tylko do koscioła.

Sa tez takie które samo logiczne myslenie moze zweryfikowac... np. rozkład ciśnienia oleju w silniku EVO - jest tam taki rysunek - nie do końca właściwie obrazujacy stan faktyczny.

 

A serwisy - no cóz... do dziś pamietam moją rozmowe z właścicielem Electry w której serwisanci obcieli przewody do kufra centralnego przy jego zdejmowaniu - bo nie wiedzieli, że tam jest wtyczka... ;)

 

Albo zróbmy quiz: podzwońmy po serwisach w Europie i zapytajmy jak obsługiwac filtry powietrza SE. Ciekawe jaka konkluzja nam teraz wyjdzie - bo jak dzwoniłem kilka lat temu z tym problemem to co serwis to inaczej... :wink:

 

Eh - te opowieści to moznaby mnożyć.

Sam pewnie tez od poczatku zabawy z HD robie jakieś tam błędy o których nie wiem, że nalezy inaczej.... na całe szczęście wszystko to można zwalić na karb faktu że amerykańska technika motoryzacyjna nie jest logiczna... :biggrin:

 

Co do poziomu oleju.

W Turingach trzeba na to uwazac w sofcie bym sie tym tak nie przejmował...

Oczywiscie po za jednym waznym faktem... rodzaj jazdy vs. dystans vs. temperatura powietrza vs. ilość oleju w zbiorniku

Ten łańcuszek zalezności w ciepłe dni jest wazny na długich trasach, a w chłodne na krótkich...

bo pozwala zwiekszyć żywotność silnika lub jak kto woli skrócic okres pracy oleju w warunkach mu niesprzyjajacych.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...