Skocz do zawartości

Olej w air boxie xj 600


chasseur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wpadłem na pomysł zdemontowania i wyczyszczenia filtra powietrza w mojej divie -raczej z nudów niż z konieczności.

 

Po pierwsze odkryłem błąd lub niedomówienie w instrukcji obsługi motocykla, ponieważ napisane jest żeby ustawić kran w pozycji ON i odłączyć wężyki, przed demontarzem zbiornika. Szkoda tylko że nikt nie zamieścił uwagi że wówczas paliwo leje się strumieniem po wszystkim. Na szczęście poszło w piach około litra benzyny, resztę udało się złapać.

 

Ale nie w tym rzecz. Zdemontowałem zbiornik, odkręciłem pokrywę air boxa, wyciągnąłem filtr, w sumie suchy i dość czysty. W air boxie na dnie znalazłem małe bajorko z oleju, tak z nakrętkę od bańki z olejem. Mory jest również kruciec dolotowy gaźnika po lewej stronie -być może dlatego że na bocznej stupce jest przechylony w lewo. Powycierałem wszystko.

 

Powinienem się martwić ? Czy jest to np nagromadzony olej z odmy ?

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 napraw kranik, po 2 powachaj czy nie masz paliwa w oleju, a po 3 stare xjty lekko pluja a wlasciwie to "gesto" dymia i sie skrapla, wiec obserwuj co jakis czas. Pochyl nie ma wplywu z racji konstrukcji.

 

Wysłane z ElDżi Optimus Dżi

 

 

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik przełączony na pozycję ON zgodnie z instrukcją (czyli tak jak do normalnej jazdy) i leci z niego jak z kranu, ale to czyba normalny obiaw. Dodatkowo jest pozycja "rezerwa" i pozycja po opróżnieniu zbiornika lub zapowietrzeniu układu. Nie ma pozycji OFF.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik przełączony na pozycję ON zgodnie z instrukcją (czyli tak jak do normalnej jazdy) i leci z niego jak z kranu, ale to czyba normalny obiaw. Dodatkowo jest pozycja "rezerwa" i pozycja po opróżnieniu zbiornika lub zapowietrzeniu układu. Nie ma pozycji OFF.

Nie ma OFF bo masz kranik podciśnieniowy. Bez pracującego silnika nie powinno lecieć paliwo więc opróżnij bak, wykręć i przeczyść kranik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mogę go rozkręcić, a co w środku mogło się zepsuć ? A poza tym na ON jeżdżę -to jego normalna pozycja, jak nie ma lecieć to jak będzie zasilać silnik ? Za filtrem paliwa widziałem takie coś cylindryczne, to może być pompa paliwa ?

 

OK doczytałem boski, mogę go jutro wykręcić i zabrać do pracy, jest kompresor, myjke ultradźwiękowa i obcja dorobienia ewentualnych uszczelek .

Edytowane przez chasseur

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła ztwardnieć membrana którą odciąga podciśnienie podane wężykiem z króćca gaźnika bądź stanął zaworek na tejże membranie z racji brudu czy utlenionego materiału kranika. W niektórych kranikach można odwrotnie założyć wnętrze, nazwijmy to magistralkę i oznaczenia zmieniają się o 180 stopni, bądź odwrotnie założony docisk, ale wtedy oznaczenia były by do góry nogami. Ogólnie tak prostą rzecz powinieneś zrobić sam, złożyć z głową, sprawdzić przed wkręceniem, np dmuchając ustami w wężyki i przestawiając pozycje. Nie pij wahy, pali w rure i nie kopie.

Co do pompy, zapodaj foto to powiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mogę go rozkręcić, a co w środku mogło się zepsuć ? A poza tym na ON jeżdżę -to jego normalna pozycja, jak nie ma lecieć to jak będzie zasilać silnik ? Za filtrem paliwa widziałem takie coś cylindryczne, to może być pompa paliwa ?

 

OK doczytałem boski, mogę go jutro wykręcić i zabrać do pracy, jest kompresor, myjke ultradźwiękowa i obcja dorobienia ewentualnych uszczelek .

Kranik podciśnieniowy składa się z 2 podstawowych podzespołów

a)zaworu przelączającego drogę paliwa (ON, RES , PRI)

b)zaworu uruchamianego podciśnieniem z króćca za gaźnikiem , tj. membrana wraz z wystająca częścia zamykająca dopływ paliwa

 

Ty masz uszkodzone b) - raz że leci bez przerwy , dwa że może leciec do króćca przez przerwaną membranę wężem podciśnienia .Stąd wzieła się ciecz w airboxie - mix mgły olejowej z benzyną . DO tego potrafi leciec do cylindra a potem do karterów także po naprawie kranika prawdopodobnie będzie olej do wymiany

Zestaw naprawczy kranika , m.in gumowa membranę , kupisz w sklepach takich jak larsson czy klasa .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przygotowany olej do wymiany za około 500 km więc z tym nie ma problemu. Kran wymontowany i w pracy go rozbiorę i zobaczę co z nim. Jak nie jeżdżę to naprawiam gaźniki stihl i remontuje silniki od traktorów kosiarek hondy, więc pewnie dam radę z kranikiem, a jak nie to was pomęczę :D

 

W gaźnikach podciśnieniowych najczęściej problem leży po stronie zabrudzenia kanałów lub/i uszkodzonej (twardej, dziurawej lub odkształconej) membrany. Mam myjkę ultradźwiękową a co do membran to może coś w pracy znajdę a jak nie to się kupi.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzałem, nawet dolewałem ostatnio bo było ciut poniżej max. Dzwoniłem do mojego lokalnego serwisu yamahy w sprawie ewentualnych części, no i dowiedziałem się że membrany nie można zamówić, wymienia się tylko uszczelki lub kran kompletny :/ Dlatego trzeba osikać serwis w pewnych sprawach.

 

Z perspektywy pracy jako serwisant kosiarek, wiem że czasem producent nie przewiduje naprawy tego, co z goła jest naprawialne i trzeba wymienić cały element.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rorkręciłem kranik. W środku syf niemożliwy. Wypłukałem zbiornik, wymyłem kranik ultradźwiękami, złożyłem, membrany całe, choć trochę zmęczone. Wymieniłem wężyk podciśnienia, pozostałe w dobrej kondycji. Po zmontowaniu sprawdziłem, paliwo nie leci ciurkiem, ale delikatnie w jeszcze się sączy. Dla mnie wynik zadawalający, jak na 13 letni krakini i nie wymienione części. Zestaw naprawczy przeciętnie ponad 30 euro, więc zostawem jak jest. Nawet jeśli przy pełnym zbiorniku paliwo przeleci przez kranik i dotrze do gaźników, to i tak zostanie powstrzymane przez pływaki i zaworki odcinające i do karterów cylindrów nie spłynie, a wężyk podciśnienia wymieniłem na specjalny do paliwa ale przezroczysty, więc będę obserwował czy nie idzie tamtędy paliwo.

 

Dzięki za wszelkie sugestie w tej sprawie.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...