chasseur Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witam, Wpadłem na pomysł zdemontowania i wyczyszczenia filtra powietrza w mojej divie -raczej z nudów niż z konieczności. Po pierwsze odkryłem błąd lub niedomówienie w instrukcji obsługi motocykla, ponieważ napisane jest żeby ustawić kran w pozycji ON i odłączyć wężyki, przed demontarzem zbiornika. Szkoda tylko że nikt nie zamieścił uwagi że wówczas paliwo leje się strumieniem po wszystkim. Na szczęście poszło w piach około litra benzyny, resztę udało się złapać. Ale nie w tym rzecz. Zdemontowałem zbiornik, odkręciłem pokrywę air boxa, wyciągnąłem filtr, w sumie suchy i dość czysty. W air boxie na dnie znalazłem małe bajorko z oleju, tak z nakrętkę od bańki z olejem. Mory jest również kruciec dolotowy gaźnika po lewej stronie -być może dlatego że na bocznej stupce jest przechylony w lewo. Powycierałem wszystko. Powinienem się martwić ? Czy jest to np nagromadzony olej z odmy ? Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Sprawdź czy wężyk odpływowy się nie zatkał bo potrafi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Po 1 napraw kranik, po 2 powachaj czy nie masz paliwa w oleju, a po 3 stare xjty lekko pluja a wlasciwie to "gesto" dymia i sie skrapla, wiec obserwuj co jakis czas. Pochyl nie ma wplywu z racji konstrukcji. Wysłane z ElDżi Optimus Dżi Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Kranik przełączony na pozycję ON zgodnie z instrukcją (czyli tak jak do normalnej jazdy) i leci z niego jak z kranu, ale to czyba normalny obiaw. Dodatkowo jest pozycja "rezerwa" i pozycja po opróżnieniu zbiornika lub zapowietrzeniu układu. Nie ma pozycji OFF. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Nie ma bo na ON nie powinno lecieć. Masz kranik do roboty. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Kranik przełączony na pozycję ON zgodnie z instrukcją (czyli tak jak do normalnej jazdy) i leci z niego jak z kranu, ale to czyba normalny obiaw. Dodatkowo jest pozycja "rezerwa" i pozycja po opróżnieniu zbiornika lub zapowietrzeniu układu. Nie ma pozycji OFF.Nie ma OFF bo masz kranik podciśnieniowy. Bez pracującego silnika nie powinno lecieć paliwo więc opróżnij bak, wykręć i przeczyść kranik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) OK mogę go rozkręcić, a co w środku mogło się zepsuć ? A poza tym na ON jeżdżę -to jego normalna pozycja, jak nie ma lecieć to jak będzie zasilać silnik ? Za filtrem paliwa widziałem takie coś cylindryczne, to może być pompa paliwa ? OK doczytałem boski, mogę go jutro wykręcić i zabrać do pracy, jest kompresor, myjke ultradźwiękowa i obcja dorobienia ewentualnych uszczelek . Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez chasseur Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Mogła ztwardnieć membrana którą odciąga podciśnienie podane wężykiem z króćca gaźnika bądź stanął zaworek na tejże membranie z racji brudu czy utlenionego materiału kranika. W niektórych kranikach można odwrotnie założyć wnętrze, nazwijmy to magistralkę i oznaczenia zmieniają się o 180 stopni, bądź odwrotnie założony docisk, ale wtedy oznaczenia były by do góry nogami. Ogólnie tak prostą rzecz powinieneś zrobić sam, złożyć z głową, sprawdzić przed wkręceniem, np dmuchając ustami w wężyki i przestawiając pozycje. Nie pij wahy, pali w rure i nie kopie.Co do pompy, zapodaj foto to powiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 OK mogę go rozkręcić, a co w środku mogło się zepsuć ? A poza tym na ON jeżdżę -to jego normalna pozycja, jak nie ma lecieć to jak będzie zasilać silnik ? Za filtrem paliwa widziałem takie coś cylindryczne, to może być pompa paliwa ? OK doczytałem boski, mogę go jutro wykręcić i zabrać do pracy, jest kompresor, myjke ultradźwiękowa i obcja dorobienia ewentualnych uszczelek .Kranik podciśnieniowy składa się z 2 podstawowych podzespołów a)zaworu przelączającego drogę paliwa (ON, RES , PRI)b)zaworu uruchamianego podciśnieniem z króćca za gaźnikiem , tj. membrana wraz z wystająca częścia zamykająca dopływ paliwa Ty masz uszkodzone b) - raz że leci bez przerwy , dwa że może leciec do króćca przez przerwaną membranę wężem podciśnienia .Stąd wzieła się ciecz w airboxie - mix mgły olejowej z benzyną . DO tego potrafi leciec do cylindra a potem do karterów także po naprawie kranika prawdopodobnie będzie olej do wymiany Zestaw naprawczy kranika , m.in gumowa membranę , kupisz w sklepach takich jak larsson czy klasa . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Mam przygotowany olej do wymiany za około 500 km więc z tym nie ma problemu. Kran wymontowany i w pracy go rozbiorę i zobaczę co z nim. Jak nie jeżdżę to naprawiam gaźniki stihl i remontuje silniki od traktorów kosiarek hondy, więc pewnie dam radę z kranikiem, a jak nie to was pomęczę :D W gaźnikach podciśnieniowych najczęściej problem leży po stronie zabrudzenia kanałów lub/i uszkodzonej (twardej, dziurawej lub odkształconej) membrany. Mam myjkę ultradźwiękową a co do membran to może coś w pracy znajdę a jak nie to się kupi. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 A sprawdzałeś ostatnio poziom oleju? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Tak sprawdzałem, nawet dolewałem ostatnio bo było ciut poniżej max. Dzwoniłem do mojego lokalnego serwisu yamahy w sprawie ewentualnych części, no i dowiedziałem się że membrany nie można zamówić, wymienia się tylko uszczelki lub kran kompletny :/ Dlatego trzeba osikać serwis w pewnych sprawach. Z perspektywy pracy jako serwisant kosiarek, wiem że czasem producent nie przewiduje naprawy tego, co z goła jest naprawialne i trzeba wymienić cały element. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 To lej na taki serwis.http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=6323&cdes=Zestawy%20naprawcze%20kranik%F3w&bid=111609 Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Rorkręciłem kranik. W środku syf niemożliwy. Wypłukałem zbiornik, wymyłem kranik ultradźwiękami, złożyłem, membrany całe, choć trochę zmęczone. Wymieniłem wężyk podciśnienia, pozostałe w dobrej kondycji. Po zmontowaniu sprawdziłem, paliwo nie leci ciurkiem, ale delikatnie w jeszcze się sączy. Dla mnie wynik zadawalający, jak na 13 letni krakini i nie wymienione części. Zestaw naprawczy przeciętnie ponad 30 euro, więc zostawem jak jest. Nawet jeśli przy pełnym zbiorniku paliwo przeleci przez kranik i dotrze do gaźników, to i tak zostanie powstrzymane przez pływaki i zaworki odcinające i do karterów cylindrów nie spłynie, a wężyk podciśnienia wymieniłem na specjalny do paliwa ale przezroczysty, więc będę obserwował czy nie idzie tamtędy paliwo. Dzięki za wszelkie sugestie w tej sprawie. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Nie, nie jest zadowalajacy bo bedzie saczylo sie przez wezyk podcisnienia do kolektora ssacego psujac prace silnika na wolnych i troszke wyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.